1 måned pr. år man har været afhængig synes jeg lyder meget fornuftigt, hvis man ikke har lyst til at lide overhovedet, vil vove at påstå at man er en KYLLING hvis man synes at ens krop ikke kan følge med, men det er nok bare mig.
Jeg vil mene at man kan gøre det på væsentlig kortere tid, uafhængig om har taget benzoer i 5 eller 10 år og det bliver også praktiseret på mange sygeafd. rundt omkring i landet.
En kontrolleret afgiftning vil jeg mene kan gøres forsvarligt på 30 dage(dog med få undtagelser) Det kræver dog at man er supermotiveret når kommer til benzoer! Er der noget benzojunkier er gode til, så er det at finde på undskyldninger for hvorfor dit og hvorfor dat og hvorfor de lige præcis har brug for benzoer, og de mennesker slipper desværre aldrig for afhængigheden...Jeg har ikke set nogle endnu, og jeg har godt nok set mange!
Så ha altid i baghovedet at benzoerne, kan overtage ens hjerne og skabe får tanker om hvorfor netop lige du har brug for dem. "Buhu jeg har epilipsi, og det eneste der virker er mine rivotriler" "Mit stresstærskel er så lav at jeg godt kan spise dem" "Kun i weekenderne" "..til min angst" osv. Det er bare de færreste menesker der kan forsvare at spise benzoer i en længere peroide, og du er nok ikke en af dem!
Så har du motivationen, så kan man altså godt gøre det meget hurtigere end mange siger, men det er jo også bare min mening

Men jeg vil til hver en tid anbefale Risolid til nedtrapning, og det er nok også det lægen giver dig hvis du spørger ham, altså hvis han overhovedet gider at give dig noget!(Jeg fik at vide at når jeg selv kunne skaffe dem, så kunne han ikke se hvorfor han skulle give mig noget)
Lægen sagde at jeg skulle gå 20 procent ned i ugen, og hvis jeg følte at det blev for meget, så skulle jeg absolut ikke gå op i dosis, men blive på den dosis indtil jeg var klar til at gå ned.
Og det gik da også fint nok de først 2 uger, men så valgte jeg at tage en kold tyrker, og når jeg kigger i bakspejlet kan jeg godt se det ikke var det smarteste, da jeg stadig var på 60-70 mg diazepam da jeg kvittede pillerne. Det blev bare værre og værre de første 2 uger, svedte, havde, ondt i hele kroppen, hovedpine konstant, hukommelstab, "stød i hjernen", kunne næsten ikke snakke, angst osv. osv. men i dag er jeg dog glad for at jeg tog den beslutning for jeg har ikke spist piller siden. Var nok oppe på en sindsyg dosis, som lægen sagde til mig, ja nogle dage kunne jeg spise 300 mg diazepam, hvis jeg lige havde en dårlig dag :/
Dog vil jeg godt anbefale at tage et vitamintilskud når man stopper, du kan virkelig mærke det hvis du er i underskud. Og så kan lyrica og truxal også lige give en den ro i hovedet den første stykke tid, men jeg synes du skal følge lægens anvisning, da Lyrica især også kan have birvirkninger.
Men ang. nedtrapning, så kan du godt bytte din normale dosis ud med Risolid dosis og så kappe en halv pille af hver dag - hver anden dag og hvis tålmodighed ikke er din stærke side, ellers vil jeg mene at 10-20 procent i ugen er rigeligt hvis du også har et liv ved siden af som skal passes....Men smag og behag, det er din motivation det kommer an på, kroppen den skal nok komme sig

Folk på benzoer tuder generalt for meget...de ved det bare ikke selv! hehe