Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 15:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 aug 2013 03:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2012 03:07
Indlæg: 3
Som Dexter Morgan kalder hans indre demon, "my dark passenger."

Min mørke passager er svagheden for kokain. Et ukontrollabelt behov der minder mest om tvangstanker. Jeg falder i gang på gang på gang. Jeg er ikke en festglad teenager, mere, jeg er en gut der er træt af det gift og alt det føre med sig, men kan ikke slippe det. Det er helt ude af kontrol. Den psykiske afhængighed er jeg magtesløs overfor. Jeg har prøvet stort set alt. Jeg har taget antabus for at undgå at drikke alkohol, jeg har skiftet nummer og adresse for at afskære mig selv for at være sammen med de mennesker der tager det, jeg har åbnet mig og fortalt min nærmeste familie præcis hvordan jeg har det og har endda talt med en psykolog. Men nej. Det har så stort tag omkring mig at det minder mest om en tvangs tanke. OCD.

Point: Jeg er desperat. Jeg skriver her i håb om at der er nogle der har haft det ligende og har fundet noget der har hjulpet dem. Bare et eller andet jeg kan prøve. Håber ik dette indlæg er totalt upassende et sted som dette.


Den magtesløse crackker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2013 05:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2013 03:46
Indlæg: 146
Geografisk sted: Sumpen
Stimulanser tager hurtigt røven på én. Tror dog ikke at det er løsningen at afskære sig fra mennesker der tager det, stimulanser er så udbredte at du siger nej til en masse folk som du ellers ville have glæde af at kende. Det handler mere om at for en periode at undgå at blive fristet, markere grænser overfor dine "cokevenner" og i situationer hvor der alligevel er nem adgang til coke, på sigt at lære at sige til dig selv hvad der går galt hvis du begynder igen.

Stor respekt for at du har anerkendt dit problem og prøver at gøre noget ved det. Er det et hverdagsmisbrug eller "kun" et weekendmisbrug af de heftigere?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2013 00:27 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2013 19:04
Indlæg: 19
Geografisk sted: SønderJylland
Ved ikke om det kan hjælpe dig, men håber på det !

Min kæreste har haft et kæmpe forbrug (misbrug) af coke, MEN han fik noget fra lægen af, som hjalp ham, den gang han fik det var det vist stadig på et prøve stadie. Det er vist rimelig dyrt, men forsøget værd ? og hvis du ikke vil gå til egen læge, fordi du ikke vil have det til at stå i dine papir, så kontakt et misbrugs center, der kan du være 100% anonym.

Men som med de fleste andre stoffer, så er det den psykiske afhændighed som er den værste :// Flot du er åben om problemet, brug dine nærmeste ! Du kan også se om du kan få en sponsor gennem NA, hvor du også er anonym, en sponsor har været igennem det samme og ved lige nøjagtigt hvordan du har det, og det er ikke sikkert dine nærmeste kan sætte sig ind i det.

Held og lykke med det hele .

_________________
Stay in control ! All the others are strange ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2013 10:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Hvis du har et tydeligt misbrug af coke og der ingen hjælp er at hente fra din omgangskreds, så er det bedste du kan gøre at afskære dig, for ellers er det sikkert at det ikke er sidste gang du sidder i coke saksen. Men hvis du derimod kan bruge dine venner til at hjælpe dig ud af din misbrug, så skynd dig og tag en snak med dem og hvis de er fornuftige vil de hjælpe dig igennem det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2013 21:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nu ved jeg absolut ingenting om dig. Men hvis du har tid og økonomi til det, kunne det måske være smart at tage lidt væk. Måske bare dig alene, i telt, hytte, hotel whatever. Tænk det hele igennem, kom væk fra rusen af coke, og mærk rusen af livet! Jeg har selv benyttet mig af denne metode da jeg var dybt begravet i druk. Jeg tog 10-14 dage afsted, bare for at bryde muren og komme igang. Hvor gammel er du, hvis man må høre? Har du børn?

En ting er sikkert, du er allerede nået langt. Første trin er erkendelse af sit problem, og du ønsker jo tydeligt at gøre noget ved det. Så bevis for dig selv at du kan. Også selvom det hårdt og måske trist at sige farvel til miljøet, men du bliver glad for det! =) Coke er IKKE godt for kroppen i store mængder.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2013 03:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2012 03:07
Indlæg: 3
Tusinde tak for jeres respons. Jeg syntes det er svær at svare på. Det er detsværre ikke et nyt problem og jeg har gjort stort set alle de ting i skriver. Mit problem er at jeg selv søger det gang på gang selvom jeg ved at det ikke er det jeg vil og hvor skidt jeg får det efterfølgende, psykisk altså. Jeg er 40 år og har økonomien og tiden. Men jeg har også været i den anden situation hvor jeg langt fra havde råd og slet ikke havde tid til at hverdags feste. Det værste er at jeg/min krop slet ikke har det som jeg plejede at have det på kokain. Efter ca en time får jeg det stramt og har det rigtig skidt der fra. Men som en tvangs tanke bliver jeg ved og ved og ved.. Jeg var kommet der til hvor jeg havde brudt med alle jeg kendte der "festede" men gået tilbage og opsøgte dem igen. Og hun for festens skyld. Jeg har en 100% selverkendelse og ser ikke nogen forskel på mig og en stik narkoman. Mit største problem er at jeg er bevist omkring alle de ting i skriver men alligevel gang på gang selv opsøger det. Som her til aften/nat. Generelt i livet har jeg stort set ingen selvdisciplin og ufattelig svært ved at stå ved noget. Lige nu er jeg helt tør for ord. Jeg ved hvordan jeg har det og jeg ved hvad jeg skal gøre, men alligevel falder jeg i gang på gang. Som en dårlig film hvor jeg har "sukker" rollen. Ham som bare er en klovn. En joke. Et rigtig skvat. Det er enormt sødt at i giver jer tid til at skrive råd til mig. Enormt. Men det lort har så godt fat i mig. Jeg vil kontakte misbrugscenteret og give det en chance. Jeg har ikke noget valg. Tusinde tak for responsen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2013 05:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
Hvor stort er dit forbrug?

Det lyder virkelig til at du har prøvet hvad du selv kan gøre, men gang på gang er røget i pga. manglende værktøjer til at holde dig sober fra kokainen. Så jeg synes helt sikkert at det lyder som en god idé at søge hjælp ved et misbrugscenter og sammen finde ud af om du skal i dag- eller døgnbehandlin.

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2013 10:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Husk hvis du vælger almindelig behandling 1-3 gange om ugen, altså på et rusmiddelcenter, så har du krav på at skifte behandler hvis i ikke "klinger". Jeg brokket mig sidst jeg var i behandling, jeg fik en anden behandler og straks gik det MEGET bedre, og jeg fik klart mere ud af det! =)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2013 09:31 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Cracker Jack,
ja misbrug er en bitch. Men der er altid noget vores sind søger når det "misbruger". I dit tilfælde redoserer du kokain igen og igen, selvom du godt "ved" at det ikke vil bringe dig til en lykkeligere tilstand. Men hvorfor gør du det så? Hvad er det for en mekanisme som gør at du bliver ved med at ryge i igen og igen? Hvilket ondt loop er du havnet i, hvor du ikke er i stand til at bryde koden for hvordan du standser det?
Hvis jeg skal give dig et godt råd, så er det først og fremmest at du holder op med at bebrejde dig selv hvad der er sket. Skyld og selvbebrejdelse får kun en til at fortsætte med at søge "suttekluden". Prøv i stedet at se nysgerrigt på situationen, og hold af dig selv. Det lyder måske plat, men kærlighed forvandler. Hvis man bliver ved med at hakke på sig selv, kan man ikke ændre på sine vaner, men hvis du elsker dig selv, så kan du. Kærlighed er det værktøj som opløser rigide mønstre og danner vej for ny forståelse af sin situation.
Held og lykke :)

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2013 13:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Endelig er der også kokain-misbrugere (og mange opiat afhængige) som har fundet vejen ud af snitternes fængsel igennem terapi med stoffet ibogain. Der er amerikanske behandlingssteder med det i Mexico lige ved den amerikanske grænse. Det skulle virkelig ikke være for børn og det er garanteret også en omkostningsfuld omgang. Men det har også en vis succesrate.
Tjek evt filmen "Ibogaine - Rite of Passage" - http://www.youtube.com/watch?v=r-Ap5lyYcI0
Held og lykke på vej væk fra pulveret. Hold ud!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2013 10:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
TS@ cracker Jack - Hvis du har overskud og lyst tror jeg vi er flere som gerne lige vil høre en Update =) Igen, held og lykke. Husk man kan hvad man vil !

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team