Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 88 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Så længe jeg kan huske, har min mor drukket meget tæt i perioder.
Bl.a. når min far skulle noget med fodbolden, træning, kampe, træningslejre osv.

Kan huske en historie min far har fortalt mig, om den gang min storebror gik med ble.
Hvordan det var at komme hjem efter en træningslejre, til en søn der legede i sin egen afføring og en kone der var døddrukken.

Den gang var jeg ikke født, og fandt først ud af det da jeg var omkring 10 år hvad det ville sige at drikke, ellers har jeg været for lille til at kunne forstå hvad der foregik.

Kan huske de gentagende gange, hvor min mor har gemt flaskerne væk, bag døre, på toilettet og i skabe, som jeg fandt og ikke turde sige videre til min far. I frygt for at de ville gå fra hinanden, for så skulle jeg jo til at vælge hvem jeg ville bo hos. Og det valg vil jeg slet ikke kunne håndtere at tage, da jeg ved at hvis jeg valgte at bo hos min far, ville min mor blive ked af det og drikke endnu mere, og så ville det ville jo være min skyld. Omvendt ville jeg heller ikke bo hos hende, for så ville min far blive sur på mig. En ting jeg ikke vil kunne bærer, at føle skyld/skuffe dem.

Min mors alkoholmisbrug pralede også af på min storebror, som også begyndte at drikke i en alder af 13-14 år. Han blev meget voldelig, truede med at slå os ihjel med en lægte hammer, forsøgte at ’’kvæle’’ mig med en pude, når han passede mig. Selv gentagende gange om fredagen når han ikke kom hjem til tiden, vidste min far at han havde drukket og blokerede døren.

Der er 2 situationer som jeg aldrig glemmer, de gange hvor min storebror har banket/slået min mor. Tror jeg har været omkring 14 år da jeg første gange måtte ringe efter politiet, da jeg kom hjem fra skole og så min storebror slå min mor. Min far var på arbejde, så ham måtte jeg også ringe til.
Den anden situation sker et par år senere, hvilket var den slemmeste af dem, en fredag nat. Jeg havde i den uge været i noget brobygning i forbindelse med skolen, og havde siddet og drukket sammen med nogle af dem om eftermiddagen, da vi aftaler at mødes hjemme hos mig senere. Imens jeg står og bader og gør mig klar, kommer min storebror fuld hjem og leder efter bil nøglerne, som jeg havde gemt væk, i frygt for at han vil låne forældrenes bil. Han truer mig til at aflevere nøglerne, og jeg turde ikke andet. Mine forældre var byen, og kom først hjem senere. Det ender med at jeg vågner om natten ved en 4-tiden, ved min mor græder og min storebror råber. Jeg går ned i stuen og ser min mor liggende grædende i sofaen med blod udover det hele, min storebror der står med en meget truende adfærd og skriger/råber/skælder hende ud. Prøver at kigge efter min far, men han er ikke til at se. Løber grædende op i min seng, og ringer 112. I min egen fuldskab og grædende/hulkende tilstand, kan damen ikke forstå hvad jeg siger, og ender med at knalde røret på. Ringer efter min moster i stedet, da hun bor forholdsvis tæt på. Mere kan jeg ikke huske til før dagen efter, tror jeg faldt i søvn. Min mor endte på skadestuen, med en brækket næse og kæbe, samt trykket ribben. Han blev ikke meldt, fordi min mor som så mange gange før holdt hånden over ham. Ligesom de gange han blev smidt ud hjemmefra, så var det altid hende der fik ham lukket ham ind igen.

Både min mor og storebror har gentagende gange været på antabus + min storebror røg på behandlingshjem for sit alkohol- og stofmisbrug. Min storebror havde det med at når han havde taget sin antabus, så stak han en finger i halsen, så han kunne drikke. Min mor prøvede at drikke imens hun var på antabus, hvilket hun nok fortrød.

Nu er det ikke så mange uger siden, min storebror ringede til mig og spurgte om jeg havde snakket med min far, fordi min mor dagen før havde drukket sig bevidstløs og min far dårlig nok kunne få liv i hende igen. Hvilket min far ikke havde gjort, så blev ked af det, fordi hun er trods alt min mor, og så vælger de at skjule det for mig.

Jeg føler det er min skyld min mor drak, fordi jeg i en tidlig alder, ville på julemærkehjem pga. jeg var overvægtig og blev mobbet i skolen. Min mor blev så ked af det, at jeg droppede ideen og åd mig tykkere. Hvilket resulterede i mere mobning, flytning af skole som ikke hjalp.

Alt det der skete derhjemme og i skolen, gjorde jeg ikke kunne håndtere det.
Jeg begyndte at skære i mig selv da jeg var 13, fordi jeg ikke vidste hvad jeg ellers skulle gøre. Så mig ikke som en person som var noget værd, følte det hele var min skyld. Ønskede ikke at leve mere, græd mig selv i søvne imens jeg tænkte på hvordan jeg skulle tage mit eget liv. Ønskede ikke at eksisterer, hvilket jeg stadig har en del problemer med.
Det er jo ikke fordi jeg ikke vil leve, tror jeg. Jeg kan bare ikke se hvad jeg skulle være her for, undskylder for alt og er alligevel ingen ting værd.
De følelser og tanker har jeg stadig i alder af 24 år, undskylder for den mindste lille ting.

Jeg var omkring 15 år da jeg begyndte at ryge, ville bare væk fra det hele.
Selvom jeg røg, skar jeg stadig i mig selv. At ryge var ikke nok for mig.

Jeg mødte min nuværende kæreste da jeg var 18 år, som godt vidste jeg skar i mig selv.
Hvilket ikke var en del han kunne håndtere, så kort tid efter slog han op med mig, inden vi skulle i byen. Endnu en gang søgte jeg væk, i store mængder amfetamin. Vi fik os en snak om natten, og kunne se hvor meget det sårede ham jeg gjorde det her ved mig selv. Jeg lovede ham aldrig nogensinde gør det igen, hvilket jeg ikke kunne holde. Det skete bare meget sjældent, med lange perioder imellem så han ikke fandt ud af det. Vi festede hver anden weekend når han ikke havde sin søn, store mængder cola, amfetamin og kiks røg indenbords. Det holdte 2 år de weekender, da det gik ned af bakke for ham. Vi cuttede en del af vennekredsen fra, og stoppede med stofferne. Han forsatte dog med at ryge bong, en ting jeg tror han ikke ønsker at stoppe med, selvom han gentagende gange har sagt at han vil stoppe, den dag han ville blive 30 der ryger han ikke mere. Ja right, manden er 32 nu og ryger stadig de samme antal gram om dagen, og hvem betaler. ? Mig.

Jeg har svigtet ham, brudt hans tillid.
For 2 år siden begyndte jeg at få tilbagefald med at skære i mig selv, hvilket jeg har holdt skjult for ham. En dårlig kombination af reductil (slankepiller) som gjorde mig mere ked af det, end jeg var vant til, blandede jeg udvidende pillerne sammen med 5-htp, det skulle jeg aldrig ha haft gjort. Havde sådan set fået det fortalte, men var pisse ligeglad med mig selv. Der gik ikke lang tid, så smed jeg reductil pillerne ud.
Selvom det er 2 år siden, får jeg stadig tilbagefald. Han lå mærke til nogen nye ar, her for et par måneder siden, og valgte at lyve, og han spurgte ikke mere til det. Han har først her for et par uger siden fundet ud af det, ved en fejltagelse. L Hvilket resulterede i at han smadrede sin hånd ind i væggen, gik ud og røg et par hoveder og valgte at gå sin vej. Der gik ikke særlig lang tid, så kom han tilbage, og vi sad og snakkede om det. Han truede mig med, hvis jeg nogensinde gjorde det igen, vil det ikke være væggen men mig det vil gå udover.
Jeg kan godt forstå hvorfor han reagerede sådan, synes bare det er en forkert måde at gøre det på. Jeg turde ikke barbere mine ben den første uge, for hvad nu hvis det gik galt. Så ville han jo slå mig. Har skåret i mig selv siden, og er begyndte at sove med tøj på igen. I starten var jeg bange for at han skulle finde ud af det, og nu er jeg ærlig talt måske lidt ligeglad, selvom han sagde han ville slå mig. Jeg er jo alligevel ingen ting værd, så det fortjener jeg.

Alkohol har aldrig rigtigt sagt mig noget, pga. det skræmmer mig at min mor og storebror ikke har kunne styre det. Er først begyndt at drikke nu, men så drikker jeg mig også selv fuld, da jeg bor sammen med kæresten som slet ikke drikker. Han ryger bong i stedet, og ryger en joint i ny og næ når jeg får lyst til at ryge med.

Hvis i har tænk jer at svine mig til, så lad vær.
Jeg skriver kun det her, for at være helt ærlig omkring mig selv, og for hvem jeg er.
Jeg har skjult mig længe nok, bag indlæg i gæstebogen og hvis jeg kan træde frem og sige det er mig, det er noget der betyder meget for mig, at turde det. For jeg ved godt at folk vil tænke hvilken idiot er hun, jamen så gør det. I dont care.

Senest rettet af Honey 21 apr 2011 03:03, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
puha, ved ikke hvad jeg skal sige, andet end at folk herinde næppe vil dømme dig, og kalde dig dum. hvorfor skulle vi det? der er ikke noget der tyder på at du er dum.

når du ikke har det så godt, så er det jo ikke så mærkeligt, for du har da godt nok været igennem mere tough shit end rimeligt er.

jeg håber da at du kan se nogle lyspunkter ved tilværelsen, din kæreste f.eks. og så tror jeg du gør meget klogt i at undgå stoffer som let kan lede til misbrug, og egentlig også psykedeliske stoffer med den ballast du har.

husk at hver beslutning du tager fra nu af, kan føre dit liv i en bedre og en dårligere retning. så tænk dig godt om og prøv at vælge den rigtige.
håber det bedste for dig.

Medlem
Brugeravatar

Ja det er ikke særlig rart læsestof :( Jeg kan ikke sige så meget andet end at jeg virkelig inderligt håber at det hele flasker sig for dig. Du har været nogle fucked op ting igennem, syntes bare du altid skal huske på at din mor drak for sin egen skyld, det kan aldrig nogensinde være din skyld. Og jeg er fuldstændigt
sikker på at du nok skal klare den, du virker velovervejet :)

Held og lykke herfra ihvertfald.

Medlem
Brugeravatar

Bliver sq så trist af at læse sådan noget. Især det fra din barndom, hvor jeg synes det lyder som om både din mor, far og bror har håndteret tingene forkert.
Men håber da du kommer ovenpå, og hvis det kræver du søger hjælp, så håber jeg også du gør.
Held og lykke herfra.

Medlem

Halugenlampe skrev:
puha, ved ikke hvad jeg skal sige, andet end at folk herinde næppe vil dømme dig, og kalde dig dum. hvorfor skulle vi det? der er ikke noget der tyder på at du er dum.

når du ikke har det så godt, så er det jo ikke så mærkeligt, for du har da godt nok været igennem mere tough shit end rimeligt er.

jeg håber da at du kan se nogle lyspunkter ved tilværelsen, din kæreste f.eks. og så tror jeg du gør meget klogt i at undgå stoffer som let kan lede til misbrug, og egentlig også psykedeliske stoffer med den ballast du har.

husk at hver beslutning du tager fra nu af, kan føre dit liv i en bedre og en dårligere retning. så tænk dig godt om og prøv at vælge den rigtige.
håber det bedste for dig.

Fordi jeg mere eller mindre hele mit liv har fået vide jeg er dum.
Og ærlig talt så føler jeg mig også dum, ikke mindst fordi jeg skriver herinde.

Jeg er blevet så meget i tvivl, om jeg havde i min gode ret at skrive det herinde, fordi det er så personligt at fortælle at man skader sig selv. Det er jo ikke normal ting at gøre, og nogen ser det som en dum ting. Ergo så må jeg jo være dum.

Ser ingen lyspunkter i mit liv. Det eneste jeg har lyst til er at gemme mig under min dyne, og aldrig komme ud igen. Det samme gælder min kæreste. Har ikke fortalt ham, at jeg er begyndt igen efter han fandt ud af det. Ikke kun fordi jeg er bange for at han vil slå mig, men det med at hans synes det er dum og fjollet ide. Hvilket bare gør jeg lukker mere og mere i. Det er jo ikke bare noget jeg kan stoppe med fra den ene til den anden dag, og det tror han.

Og som du selv siger, er det nok smarteste at undgå stoffer så vidt som muligt.
Netop fordi jeg har gener til at blive ’’misbruger’’, og det giver jeg dig fuldstændig ret i. Sådan lige pt., er det heller ikke noget man skal bekymre sig om, så sjældent som jeg gør det.

Medlem

Saliva skrev:
Ja det er ikke særlig rart læsestof :( Jeg kan ikke sige så meget andet end at jeg virkelig inderligt håber at det hele flasker sig for dig. Du har været nogle fucked op ting igennem, syntes bare du altid skal huske på at din mor drak for sin egen skyld, det kan aldrig nogensinde være din skyld. Og jeg er fuldstændigt
sikker på at du nok skal klare den, du virker velovervejet :)

Held og lykke herfra ihvertfald.

Nej, for der må jo være noget der gjorde at hun blev ved med at drikke.
Mig, der har være kropumulig som lille.
Har jeg krævet for meget? Min egen skyld jeg var overvægtig og sagde jeg ville på julemærkehjem, hvilket min mor så som en årsag så hun kunne drikke fordi hun blev ked af det.

Jeg ved godt det er svært for andre at følge mig i, at jeg føler det hele er min skyld.
Derfor jeg ønsker jeg aldrig var blevet født, fordi så vil jeg jo heller ikke være og skrive det her.

Medlem

Wuschhead skrev:
Bliver sq så trist af at læse sådan noget. Især det fra din barndom, hvor jeg synes det lyder som om både din mor, far og bror har håndteret tingene forkert.
Men håber da du kommer ovenpå, og hvis det kræver du søger hjælp, så håber jeg også du gør.
Held og lykke herfra.

Dont be.
Vil ikke ha’ at folk skal blive trist over læse sådan noget her, hvorfor skulle i også gøre det.
Jeg er jo alligevel ingen ting værd, jeg er bare en prik i denne verden.

Medlem

Undskylder, for at jeg ikke har samlet mine svar i en.
Er så træt, at jeg ikke kan huske om det kan lade sig gøre?
Nogen af de kloge hoveder der kan fortælle mig, hvordan og hvorledes?

Har ikke sovet mere end 2-3 timer i nat pga. jeg valgte at skrive det her herinde.
Været så meget i tvivl om det var okay osv.

Admin
Brugeravatar

Selvfølgelig gør det indtryk på folk. Tror man skal være umenneskelig, hvis sådan en historie ikke gør indtryk på en :)

Jeg ved ikke, om jeg har så meget mere at tilføje. Vi har jo snakket sammen før, da det hele var gråt for dig som nu. Jeg tror det er kommunikation og sammenhold, som hjælper en gennem sådan nogle ting i livet. Hvis du elsker din kæreste, og han giver dig noget mening i tilværelsen, synes jeg du skal prøve at holde sammen med ham og snakke om jeres problemer. Det er sådan, det kan blive bedre.

Går du til psykolog for tiden?

-Jimmy Carter

Medlem

Imp skrev:
Selvfølgelig gør det indtryk på folk. Tror man skal være umenneskelig, hvis sådan en historie ikke gør indtryk på en :)

Jeg ved ikke, om jeg har så meget mere at tilføje. Vi har jo snakket sammen før, da det hele var gråt for dig som nu. Jeg tror det er kommunikation og sammenhold, som hjælper en gennem sådan nogle ting i livet. Hvis du elsker din kæreste, og han giver dig noget mening i tilværelsen, synes jeg du skal prøve at holde sammen med ham og snakke om jeres problemer. Det er sådan, det kan blive bedre.

Går du til psykolog for tiden?

Hvordan skal jeg kunne snakke med kæresten om det, når han sys det er fjollet og dum ide?
Han kan jo ligeså godt sige til mig jeg er dum, for det er jo det jeg åbenbart er.

Nej går ikke til psykolog eller noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Håber at du kommer oven på igen.

Man kan jo ikke ligefrem sige at sige at du har haft et nemt og smertefrit liv. Det er helt sikkert ikke nemt, men prøv at holde humøret oppe, og vær ikke bare for at søge hjælp.

Masser af gode tanker herfra!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hvorfor skulle vi kalde dig dum og idiotisk? Jeg synes du lyder som en meget fornuftig pige, trods den hårde opvækst hjemmefra.
Håber du kommer på den rigtige løbebane. Mere kan jeg vist ikke sige desværre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sørgelig historie. :-(

Du bliver ved med at gentage, at du er dum fordi du skær i dig selv. Hvilket vi på et eller andet plan, godt kan blive enige om er dumt, ikke? (Altså at skære i sig selv)
Alle mennesker gør dumme ting igennem hele deres liv, og du er selvfølgelig ikke en undtagelse - Men det betyder nødvendigvis ikke at man er dum, fordi man gør dumme ting.

Du lyder ikke til at være en uintelligent person, tværtimod - og det er vidst mod alle odds, når man har haft en opvækst som dig.
Glæd dig over dine gode sider/evner, og lad vær' med at tænk så meget over dine negative sider - Dem har vi alle jo!
Har du overvejet at starte på en frisk med din kæreste, ved f.eks. at flytte til en ny by, få nye vaner osv.? Hvis det selvfølgelig kan lade sig gøre - Ved ikke hvad du har af ting der eventuelt binder dig til din nuværende bopæl/by.

Hvad med din far? Kan du ikke få snakket nogle ting ud med ham? Måske det kunne lette en byrde fra dine skuldre? Tror ikke det ville løse dit problem, men det kan da være et skridt i den rigtige retning.

Medlem

Hej honey :) håber du kan bruge mine ord til noget :) Jeg føler med dig.. Og jeg vil gerne lige pointere at du ikke er dum. Dette kan du være 100% sikker på :) Du virker ud fra hvad jeg har læst til at være et intelligent menneske.

Jeg synes det er flot at du har valgt at dele din historie med os andre her på psy.
Lad mig lige slå fast at ingen mennesker med bare en lille smule næstekærlighed, sympati og empati kunne finde på at grine af hvad du har været igennem. Det ville være faktisk nærme sig psykopati.

Du skal altid huske på at man som barn, ikke er moden til at tage ansvar for sig selv og da slet ikke for andre mennesker. Som barn har man brug for trykhed, omsorg, støtte. Jeg synes ikke rigtig det lyder som om du har fået nogle af delene i nævneværdig grad. Dette er ikke ment som en anklage mod din familie. på ingen måde. men din mor valgte selv at drikke. dette er ikke din fejl. Det må du aldrig være i tvivl om at hun alene er ansvarlig for sin handling.
Jeg tror din mor har forsøgt at dæmpe en smerte med sit alkohol forbrug. Denne smerte ligger sikkert fra før du kom til verden. Din mor har handlet udfra hvad hun har kunne overskue, dog valgte hun selv at få dig, og dermed valgte hun det ansvar, der følger. Du havde brug for støtte, hun kunne ikke give dig den. dette er ikke din fejl, men udelukkende hendes.
Jeg håber ikke du på nogen måde bliver såret, eller føler jeg udtrykker mig nedladende om din familie. dette er ikke min mening. jeg har selv en turbulent barndom og jeg har også følt mig skyld i min families /og specielt min mors problemer. Dog hjalp det mig meget at indse at jeg at man som barn, har brug for støtte, man kan ikke give den.

Jeg ønsker dig, og hele din familie det bedste fremover, og håber du får lidt mere lys ind i dit liv :) Du fortjener det.

En masse kram, Anders

Medlem

BehindMind skrev:
Håber at du kommer oven på igen.

Man kan jo ikke ligefrem sige at sige at du har haft et nemt og smertefrit liv. Det er helt sikkert ikke nemt, men prøv at holde humøret oppe, og vær ikke bare for at søge hjælp.

Masser af gode tanker herfra!

Du mener vel, ikke at jeg ikke skal være bange for at søge hjælp.
For det er nemlig det jeg er, og har virkelig forsøgt ''at tage mig sammen til det igen''
Har været møllen igennem, og har valgt at stikke halen mellem benene og stikke af.

Jeg flygter fra mig selv, fordi jeg ikke kan tage snakke face to face.
Lige meget hvordan jeg forsøger, så søger jeg væk fra det.

Jeg skammer mig, skammer mig for den jeg er, skammer mig for alt hvad jeg gør.

Medlem

Rellek skrev:
Sørgelig historie. :-(

Du bliver ved med at gentage, at du er dum fordi du skær i dig selv. Hvilket vi på et eller andet plan, godt kan blive enige om er dumt, ikke? (Altså at skære i sig selv)
Alle mennesker gør dumme ting igennem hele deres liv, og du er selvfølgelig ikke en undtagelse - Men det betyder nødvendigvis ikke at man er dum, fordi man gør dumme ting.

Du lyder ikke til at være en uintelligent person, tværtimod - og det er vidst mod alle odds, når man har haft en opvækst som dig.
Glæd dig over dine gode sider/evner, og lad vær' med at tænk så meget over dine negative sider - Dem har vi alle jo!
Har du overvejet at starte på en frisk med din kæreste, ved f.eks. at flytte til en ny by, få nye vaner osv.? Hvis det selvfølgelig kan lade sig gøre - Ved ikke hvad du har af ting der eventuelt binder dig til din nuværende bopæl/by.

Hvad med din far? Kan du ikke få snakket nogle ting ud med ham? Måske det kunne lette en byrde fra dine skuldre? Tror ikke det ville løse dit problem, men det kan da være et skridt i den rigtige retning.

Nej for mig at skære i sig selv, er det ikke en dum ting.
Det er min måde at flygte på, og bare ttænke på nogen andre ting i det øjeblik.
Jeg ved det er forkert, men kan ikke se andre muligheder.
Jeg er dum fordi jeg er den jeg er.
Tror bare jeg skal springe den del over, for kan ikke forklare hvad jeg mener lige pt.

Det eneste jeg har overvejet er, at gå fra kæresten.
Men hvis det ikke var for ham, så tror jeg ikke jeg havde et arbejde jeg passede.
Så ville jeg nok være sygemeldt.
Et arbejde jeg lige med nød og næppe kan klare i forvejen, med at skære i mig selv når jeg har brug for det. Det eneste der forbinder mig til Amager, er mit arbejde. Bekendte/venner, er ikke noget jeg bruger fritid på. Det er sådan set også kun mit arbejde der binder mig til at blive boende.

Kan ikke snakke med min far, simpelt af den frygt at han vil se ned på mig og se jeg er mislykket som hans datter. Er også bange for jeg fuldstændig bryder sammen, og fortæller ham hvad der er ellers er sket. Hvilket jeg slet ikke skal ha skal frem, fordi igen var det min egen skyld.
Jeg vil ingen gang ha at det bliver skrevet herinde, vil ikke ha det skal frem.

I sidste ende er det mig der skal undskylde for at ha skrevet det her, fordi det var min egen fucking skyld alle de ting der skete.

Medlem

Geografisk sted: hulen
hvorfor skamme sig over sig selv man skal IKKE skamme sig over sig selv uanset hvad man gør for hvad du gør er hvad der gør dig til en person men jo det er dumt at skære i sig selv det kan vi vel godt blive enige om husk man kan altid forbedre sig som person.

Medlem

Hurby skrev:
Hej honey :) håber du kan bruge mine ord til noget :) Jeg føler med dig.. Og jeg vil gerne lige pointere at du ikke er dum. Dette kan du være 100% sikker på :) Du virker ud fra hvad jeg har læst til at være et intelligent menneske.

Jeg synes det er flot at du har valgt at dele din historie med os andre her på psy.
Lad mig lige slå fast at ingen mennesker med bare en lille smule næstekærlighed, sympati og empati kunne finde på at grine af hvad du har været igennem. Det ville være faktisk nærme sig psykopati.

Du skal altid huske på at man som barn, ikke er moden til at tage ansvar for sig selv og da slet ikke for andre mennesker. Som barn har man brug for trykhed, omsorg, støtte. Jeg synes ikke rigtig det lyder som om du har fået nogle af delene i nævneværdig grad. Dette er ikke ment som en anklage mod din familie. på ingen måde. men din mor valgte selv at drikke. dette er ikke din fejl. Det må du aldrig være i tvivl om at hun alene er ansvarlig for sin handling.
Jeg tror din mor har forsøgt at dæmpe en smerte med sit alkohol forbrug. Denne smerte ligger sikkert fra før du kom til verden. Din mor har handlet udfra hvad hun har kunne overskue, dog valgte hun selv at få dig, og dermed valgte hun det ansvar, der følger. Du havde brug for støtte, hun kunne ikke give dig den. dette er ikke din fejl, men udelukkende hendes.
Jeg håber ikke du på nogen måde bliver såret, eller føler jeg udtrykker mig nedladende om din familie. dette er ikke min mening. jeg har selv en turbulent barndom og jeg har også følt mig skyld i min families /og specielt min mors problemer. Dog hjalp det mig meget at indse at jeg at man som barn, har brug for støtte, man kan ikke give den.

Jeg ønsker dig, og hele din familie det bedste fremover, og håber du får lidt mere lys ind i dit liv :) Du fortjener det.

En masse kram, Anders

Tak for de søde ord.

Det har heller ikke været et let valg for mig, at vælge om at skulle skrive om det herinde.
Jeg har bare valgt at stå frem og være ærlig omkring mig selv, fordi måske er det ''det'' der skal til at før jeg kan indse nogen ting. Jeg har været ekstrem bange for folk reaktioner herinde, og det er jeg stadig. Derfor sætter det stadig mine tvivl på om jeg gjorde det rigtige, ved at skrive åbent om det herinde. Har på en måde ikke lyst til at skjule mig, men på en måde har jeg lyst til at få det slettet, så det kan komme i glemmebogen og jeg kan blive glemt igen.

Jeg tager det heller ikke som en personnlig anklage på mig og min familie., i hvert fald ikke i en så høj grad som jeg ville ha gjort før. Jeg ved jeg har et par stykker herinde fra som støtter mig, og en som har læst det her før jeg postede det. Hvis det ikke var ham, var det nok heller kke blevet postet. For at skrive det her er enormt personligt at skulle stå frem med.

Jeg er dog meget glad for at du har indset nogen ting, og er kommet videre for dit vedkommende.
Men så ved du også godt at det ikke er let på nogen måde.
Det varmer mig at høre dig, at du har været i stand til at gøre det.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der har været skyld i din skyldfølelse, så kan på ingen måde sætte mig i dine ''sko''. Hvis det er noget du vil fortælle mig, uden det bliver sagt herinde. Er det iorden du skriver en PM til mig, hvis ikke så gør det ikke noget. Jeg ved hvor svært det er at sætte ord på.
Jeg ønsker dig alt held og lykke fremover, og en lykkebringede tilværelse.

Medlem

alexander27 skrev:
hvorfor skamme sig over sig selv man skal IKKE skamme sig over sig selv uanset hvad man gør for hvad du gør er hvad der gør dig til en person men jo det er dumt at skære i sig selv det kan vi vel godt blive enige om husk man kan altid forbedre sig som person.

Jeg nægter at give dig ret i at skære i sig selv er er dum ting.
Jeg kan godt følge at nogen sys det er dum ting, men det gør jeg ikke.
Jeg ser det nærmere som en ting jeg har behov for, at kunne hænge sammen på arbejdet og derhjemme.

Jeg kan dog give dig ret i at det er forkerte ting at gøre.

Medlem

Geografisk sted: hulen
du har da osse ret i ikke at synes det :) for det er din holdning ;)
der er jo forskel på mennesker det kan du jo ikke gøre noget ved :)
alle har vel en ting som de godt kan lide at gøre din er bare lidt syg fra andre's syns vinkler men andre skal da heller ikke sige hvad du skal ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 88 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]