Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 00:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Jeg har brug for lidt hjælp her.

Jeg oplevede en gang for længe siden på svampe, timer efter farverne forsvandt, at jeg hørte syner, på en måde at det føltes som om at alle omkring mig talte om mig, dog kun når de var så langt væk at jeg umuligt kunne have hørt præcist hvad de har sagt. Jeg er hele tiden klar over at det er inden i mit hovede det foregår, så får hverken paranoia eller reagerer på det.

Det skete så igen på en gang guldkakao her for en uge siden. Har ikke oplevet det i mellemtiden(over 5 år og adskillige LSA, Keta og MDMA ruser).

Er det en normal forstyrrelse at få midlertidig? Eller skal jeg frygte at der ligger en latent psykose og venter?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns Land, Danmark
Har haft samme "oplevelse" på et tidspunkt, den ene gang var da jeg tog meget Motiron og Ecstasy..
Og den anden gang var 5-6 år senere hvor jeg havde lavet 20 muffins med 20g go balle..

Og havde det præcis som du beskriver, det med at man høre syner..
Men man får ikke noia på men snare, at man havde super-hørelse..
Den gang med Muffins sad jeg bare og chillede for groft og grinede rå meget af alt hvad jeg hørte..
og må ærlig talt indrømme mon ikke jeg fik blandet en masse ord sammen.. =D

Men seriøst kunne høre hvad alle sagde..

Medlem
Brugeravatar

Har også oplevet "superhørelse", men det var dagen efter et heftigt LSA trip, den var dog reel nok, altså måske havde jeg ikke superhørelse, men mit hovede opfattede ihvertfald alt meget højere end normalt:)

Oplevede du at de syner du hørte omhandlede dig selv?

Medlem
Brugeravatar

dengang med Motiron og Ecs var det ligesom du skrev at selvom de stod i et andet lokale mente man de snakkede om en..
Men man havde reelt set ingen anelse om hvad de sagde, man havde bare fornemmelsen.. og aner ikke om man skabte hvad de sagde inde i hovedet..
Men det kunne jeg forstille mig man gjorde, men fik ikke paranoia af det eller blev irriteret.. havde bare den der "hva fanden snakker de om"..

Medlem
Brugeravatar

Tror også det er fordi man "fokusere" al sin hørelse på det..
Og tænker for meget over det, så vil man vel automatisk et sted begynde og spekulere..

Men helt anderledes anden gang med de muffins.. har aldrig hørt så mange mærkelig ting..
og det var sgu ikke om mig, men bare en meget lang underlig samtale..
bare den der "super-hørelse".. selvom jeg nok godt vidste det bare var fordi alle ord blev viklet sammen
pga. de voldsyge muffins..

Medlem
Brugeravatar

Ingen andre der har noget at byde ind med?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kunne sagtens lyde som en mild gang tankespind, hvor du af en eller anden grund måske har følt dig lidt ude af selskabet, og på den måde skabt en tanke. Du har måske bildt dig selv ind, at du kunne høre hvad de snakkede om, og på den måde skabt en slags indre stemme, som har virket så real, at du har faldet for det. Når man er under påvirkelse af hallucinogener, så er denne form for audiovisuals ikke ualmindelige. Jo mere at du selv tror på det under påvirkningen, jo mere passer alle de andre brikker ind (som du synes at kunne se at deres læber bevæger sig og former de ord og sætninger, at de kigger på dig osv), og skaber derved et troværdigt billede, omend forvrænget i forhold til virkeligheden.

Jeg tror bestemt ikke at det er noget, som du skal være nervøs for. Som du selv skriver, så er det kun under påvirking, og husk at det kun er tankespind, og at du til hver en tid kan ændre denne tilstand.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Umiddelbart vil jeg mene, at en prædisponeret lidelse ville være kommet klart til udtryk, efter at være blevet trigget af så mange forskellige drugs i så lang tid. Jeg tror ikke du har grund til bekymring, men at udvise respekt overfor rusmidler er sjældent et dårligt råd.

Hvis man er skizofren er det "normalt", at man ikke kan skelne præcist mellem den indre og den ydre verden, derfor er det et godt tegn, at du lyder til at ha styr på dét.

De fleste former for skizofreni kommer til udtryk i de unge år, særligt som teenager. Hvor gammel er du?

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Dejligt beroligende indlæg.

Jeg er 26. Oplever ikke noget lignende eller andre symptomer på skizofreni upåvirket.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jack Bauer skrev:
Dejligt beroligende indlæg.

Jeg er 26. Oplever ikke noget lignende eller andre symptomer på skizofreni upåvirket.

Det lyder godt. Jeg tror ikke du skal bekymre dig :)

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har oplevet lignende efter lange ture og muligvis overdoseringer på amfetamin eller butylon. Især butylon er slem for mig. Går jeg udenfor, virker det som om den mindste blæst der rusker i lidt blade eller grene, kan lyde som en sagte stemme eller nogen der fniser/griner af mig.

Ekstremt ubehageligt, og for mig er det en indikator for, at min krop mangler søvn, hvile og mad.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]