Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 21:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Depri
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Damn jeg er kommet ind i en nedren tid.
Jeg kan slet ikke tage mig sammen til en skid - slet ikke
Jeg sidder pt kun og ryger hash og sumper og tænker på en pige konstant og det er et helvede - fordi man føler sig som en F*ing bums..

Jeg er vist deprimeret.. og det har jeg været i et år.. sårn lidt mani depri måske..
Men jeg kan ikke rigtig få taget mig sammen til at snakke med lægen, er bange for at bryde sammen eller at jeg bare overhoved ikke ved hva jeg skal sige.. nogen gange er det som om jeg har det fint jo, og andre gange sidder man nærmest og får svedeture og hyperventilere over en tanke der fare rundt i hovedet, eller noget man har fortrudt.

Jeg blir nok smidt ud af min lejlighed her til den første fordi jeg ikke har ku tage mig sammen til at finde en uddannelse og derfor ikke for nogen støtte fra komunen... og fordi jeg faktisk slet ikke kan tage mig sammen til noget som helst.. tanken om at snakke med fremmede mennesker om problemer gør mig direkte ked af det.
Jeg vil gerne være gartner.. tror jeg.. det er ret svært at bestemme sig i sådan en her tid syndes jeg, og har det som om jeg bare bliver nød til at blive et eller andet - og det sku ikke sjovt.... jeg har ikke tænkt mig at stå i et drivhus hele livet og glane..

Hvad siger man til en læge ? hvordan forklare man dem det her ?
sidste gang jeg var deroppe for et år siden gav de mig bare truxal der gjorde mig godt og vel hjernedød.. sådan noget pis gider jeg ikke og jeg ved de nok ikke rigtig kan gøre andet.. eller.. så vil de ha mig til psykolog eller noget.. jeg vil sku ikke til psykriater og psykolog igen det hjælper ikke på mig, jeg bliver mere ireterret efter sådan et besøg end glad og helet eller hvad man nu siger.
Jeg vil bare gerne ha et normalt liv igen og være glad.

Nogen forslag til øglens violinspil ?

Titel: Re: Depri
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
I den situation er der desværre sjældent andet end de alt for åbenlyse indsigter, der hjælper. Stop med at ryge hash. Snak evt. med din familie. Tag til lægen og forklar din situation, så vil han/hun nok kunne vurdere, hvilken behandling du har brug for evt. medicinskbehandling kombineret med kognitivterapi.

Da jeg selv var i sammen situation stoppede jeg med at ryge hash og brød efter kort tid sammen hjemme ved familien, vi fik snakket lidt om tingene. Tror ofte det vil være det første skridt på vejen, at man for indrømmet det overfor nogen, som betyder meget for en og som man kan stole på, det vil ofte være mor og far. Man bliver selvfølgelig ikke glad fra den ene dag til den anden, tror selv jeg var deprimeret i omkring halvandet år. Det er en lorte måde at bruge sin tid på og næste gang jeg havner i den situation vil jeg ikke tøve med at gå til lægen.

Held og lykke med det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Flyttet til Medaljens bagside fra Offtopic

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Som det lyder ud fra din beskrivelse, så har du ikke rigtigt noget fodfæste pt, og dine tanker flakker rundt i forhold til skole/arbejde fra det ene til det andet. Som sagt, så hold igen med hash og andet. Det er federe at få styr på tingene end at komme længere ud. Fald lidt til ro, og find nogen at snakke med om de ting du render rundt med. Det er tit fordi at man ene og alene tror at man kan klare det. Det kan man også nogle gange, men andre gange er det super fedt at få en anden vinkel på det.

Med hensyn til psykolog/psykiater, er det så måske fordi at de har fat i noget, at du føler dig truffet? Det kræver jo sin mand at erkende sine fejl og mangler (hvilket vi alle jo har). Det virker også lidt som om at du tror at DE har svaret på DINE problemer. De giver dig jo bare et værktøj, som DU så skal arbejde med, og det kan jo godt tage lang tid (alt efter hvor længe man har gået med det).

For alt i verden, så kom problemerne i forkøbet, istedet for at dulme dem med div. ting og sager. Du vil kun takke dig selv i sidste ende. Og en anden ting, prøv så vidt muligt at trække det med medicin så længe du kan. Jeg mener helt sikkert, at det er en allersidste udvej, og noget man skal overveje kraftigt. Jeg ved ikke, hvad det er med læger, og deres skødselsløse omgang med recepter til især lykkepiller. Det er jo en del af livet, at kunne overkomme sine personlige problemer. (selvfølgelig skal man have medicin, hvis man er helt stået af, men du forstår vel hvad jeg mener.).

Held og lykke med det, og god karma herfra!

Junior medlem

når jeg er i en depri tilstand er det som regel altid fordi der er noget jeg mangler at gøre, en handling, en livstilsændring etc. Jeg bliver som regel depri når jeg kæmper imod min livsenergi.
jeg har svært ved at give dig et råd da jeg ikke kender dig og ikke er dig. Inderst inde ved vi også selv hvad er rigtigt og forkert.

Peace

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
BehindMind skrev:
Jeg ved ikke, hvad det er med læger, og deres skødselsløse omgang med recepter til især lykkepiller. Det er jo en del af livet, at kunne overkomme sine personlige problemer.

Godt sagt, så jeg quoter den lige og lader den stå :wink:

Jeg vil også anbefale dig at stoppe med hashen som det første. Få lidt struktur i din hverdag, evt motioner og fortæl om dine problemer til nogen du kan stole på. Du bliver nød til at tage et skridt af gangen, og være stolt af det ene skridt. Så vil du stille og roligt få ændret dit liv.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Tak for alle svarene..
hmm.. jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om det med gartner.....
er der ikke lige en gartner der kan fortælle om det er et fedt job ?

Jeg tænker både på drivshusgartner osv..... det har vel visse fordele.... HÆHÆ

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
The-Lizardman skrev:
Tak for alle svarene..
hmm.. jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om det med gartner.....
er der ikke lige en gartner der kan fortælle om det er et fedt job ?

Jeg tænker både på drivshusgartner osv..... det har vel visse fordele.... HÆHÆ

Du kan vel ikke bruge det til så meget, hvad andre syntes om jobbet. Alle er jo forskellige - Så hans svar kan jo være = Nada for dig værd =) Er humøret blevet bedre?

Medlem

Hvad med at du fortæller os, hvorfor du vil være gartner?
Det kan måske hjælpe dig til at få afklaret om det er det du vil, når du lister de punkter om som tiltrækker dig?

=) God bedring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ret mig endeligt hvis jeg tager fejl, men da du kom på idéen om at være gardner, var det så ikke med tanken i baghovedt om at det kunne være fedt at være gartner fordi du så kan lære noget om planter som du senere hen kan bruge til at dyrke f.eks. skunk eller andre sjove planter i den stil? Engang ville jeg være gartner, men jeg overvejede om det virkelig var et arbejde for mig, eller om jeg bare gerne ville lære at gro planter som jeg senere hen kunne blive påvirket af.

Jeg vil ikke længere være gartner:) Men jeg tror dog stadig på at det er fedt job.. men tænk lidt over.. og sorry at jeg skriver for så sindsygt ringe..er lige vågnet

Medlem
Brugeravatar

Ja jeg ka jo godt li at rode med jord... og syndes naturen er spændene.... men ja jeg vil da også gerne lære at gro planter jeg kan blive påvirket af... andet en cannabis : )
Nogle små poppies fek.s :- ) eller noget salvia.. eller noget helt andet... det kunne gå hend og blive helt spændene..
Og jeg har hørt at mennesket bliver glad af at rode ved jord :D

ja humøret er lidt bedre men det skifter... bare vent hah :D jeg er nu ved at trappe ned med hashen lidt.. er gået ned til joints og har smidt bongen ud...
Men overvejer lige at holde en hel dags pause, så plejer en joint at virke lidt...
og så nu er jeg på 3 joints om dagen, og går ned til 2 joints i næste uge, og så 1, og så en halv, og så et par væs af en joint inden jeg ska i seng - til igen overhoved. PUUUH ! det blir svederen det her ! :D
Massere af bajere, et par baldiranpiller osv.. bare de første 3 uger :D og så måske... en masse fake spice ... jeg ka få placebo på... YES !

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Kaneda88 skrev:
Massere af bajere

det kan ikke anbefales.

Junior medlem

fedt du gør noget ved det mand! :) godt at se.. men ja, det nok en dum idé med alle de bejere der - ikke smart at udskifte det ene misbrug med det andet..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Drop bajerne, ihvertfald drop masser bajere. Jeg har det personligt sådan, at når jeg drikker får jeg også sværere ved at sige nej til andre ting. Ved ikke om du har sådan et problem. Men stoffer som amfetamin, coke, ecstasy osv kan være svære at styre hvis du er påvirket af alkohol ..

Medlem
Brugeravatar

EY !
Jeg drikker altid bajere den første tid for at tage de værste absiteneser ! det har jeg gjort før, og det er ikke noget jeg forsætter med eller erstatter hashen med.
Plejer at stoppe når abstinenser går væk, da det der somregl er en hel rus bare at være klar i hovedet og normal.
Jeg plejer at være rigtig god til at styre mig generelt når jeg har drukket :)
Bliver aldrig voldelig ( tværtimod ) ubehagelig, eller et let offer... jeg drikker mig aldrig sanseløst beruset så jeg bliver direkte dum.. hvis jeg gjorde det, ja så ville jeg sku nok ha svært ved at sige nej til lidt coke.
Men i den tid hvor jeg har det sådan her, holder jeg mig lidt væk fra det selskab der tilbyder mig sådanne nogle ting

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg synes også det er en supergod ide, eller faktisk et must at du går til lægen med det her problem. I dit indlæg læser jeg det ikke umiddelbart som at det er konkrete problemer der går dig på, udover det med en pige (ulykkelig kærlighed eller?). Derfor kan jeg ikke helt følge den modstand der bliver præsenteret herinde imod SSRI præparaterne (lykke piller), da det er et meget effektivt produkt mod fysisk/klinisk depression (som jeg mistanker dig for at lide af), altså en depression som simpelthen primært er udledt af en serotonin ubalance i hjernen, som ikke bare kan kureres ved at motionere og alle de andre velmendende råd herinde. Desuden er bivirkningerne ved de fleste af præparaterne rimelig få, men dem der er efterhånden velkendte, hvilket betyder at hvis man oplever de gængse bivirkninger, kan man spotte det tidligt i behandlingen, og derved forsøge med et andet præparat.

Jeg håber ikke du er en af de der langhårede typer der foretrækker at være super ulykkelig og deprimeret, fordi man mener at nedture er en del af livet... Jeg mener bestemt at nedture er en del af livet, men en nedtur der varer mere end 1 måned er altså en depression, og det synes jeg personligt er for langt tid at spilde af mit liv på at være ulykkelig uden grund! Det skal naturligvis nævnes at jeg skelner mellem psykisk depression, udløst af ydre årsager, og så klinisk depression, som ikke har nogen decideret årsag (ikke nødvendigvis ihvertfald)

Jeg ved godt jeg formentlig bliver flamed for mit indlæg, men den modstand jeg møder ofte imod lykkepiler fra uvidende ignoranter er lige til at brække sig over! Helt ærligt, her er et billigt, supereffektivt præparat med relativt overkommelige bivirkninger som hjælper en masse mennesker, hvorfor skulle det ikke bruges? Jeg vil meget gerne høre din mening om dette, Fanny, da jeg ellers generelt synes at dine indlæg herinde plejer at være ganske fornuftige og baserede på en viden, og ikke fordomme.

All the best,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved ikke om dette også var rettet mod mit indlæg, men problemet er i sig selv jo ikke lykkepiller. Lykkepiller er sikkert en ganske fin ide, som mange har haft vældig meget gavn af. Jeg retter kritiker imod at man efter 10min hos læge, uden nogen diagnose whatsoever, kan få smækket en pakke lykkepiller i hovedet.

Lykkepiller er et værktøj lige som så mange andre redskabet i håbet om at komme af med depression. De skal så vidt muligt tages når man er klar over sin sitiuation, og som en del i en større plan. At få smækket en pakke piller i hovedet, for så at smutte hjem og kigge ind i væggen igen, er fuldstændig tåbeligt.

Desuden kan der være seriøse bivirkninger ved brug af lykkepiller, og problemet bliver kun større af at man kaster dem ud til højre og venste. Det handler vel om at komme ind til kernen i problemet, og ikke bare drukne det i piller. Selvfølgelig skal psykisk syge mennesker kunne få hjælp i form af medicin, og jeg skal da heller ikke sidde og sige, om "Kaneda88 " lider af svær depression eller ej, jeg beder ham blot om at overveje sitiuationen nøje, lave så meget research som muligt, få snakket med læger, psykologer osv. At de måske i sidste ende finder frem til at piller er sagen, jamen så fred være med det.

Senest rettet af BehindMind 27 nov 2009 00:32, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Hmm ja .. piller er lidt drastisk... og jeg tror altså ikke helt på den der med at hvis man er ked af det i over en måned er man bare deprimeret... hmm
Den pige jeg mistede der betød stort set alt for mig, min første kærlighed.. har haft rigtig mange piger før som jeg har holdt utroligt meget af, men hende her var den første jeg elskede, og når jeg tænker tilbage på at jeg var så meget skyld i selv at miste en rigtig dejlig pige, bliver jeg ked af det og selvtilliden bliver lissom fejet væk.. hm, hvorn fanden kan man forklare det ? når jeg lukker mine øjne for at finde fred i mig selv ser jeg hendes øjne og smil, og ser hende grine.

Jeg er bare knust.
Og det har jeg været i lang tid og det vil jeg højst sandsynligt nok blive ved med at være til jeg bliver forelsket igen, eller hun på en eller anden måde bliver fejet væk fra min hjerne.. stoffer er en " GOD " måde at få det gjort på *suk .... og sårn har jeg det sku også lidt med lykkepiller.
Jeg tror ikke lykkepiller er en særlig god løsning for mig, jeg vil blive misbruger af det ret hurtigt.. det ved jeg.
Jeg går og er lidt bekymret pt for at blive små sindsyg ( selv om nogen få individer påstår at jeg er det ) eller at jeg får udløst en psykose, da jeg ikke rigtig kan tænke på andet end hende.. og bliver så ked af det vær gang at det føltes som om man snart er ved at være fyldt op - og så er bange for at springe.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Naturligvis skal pillerne kombineres med professionel hjælp af forskellig slags, ingen diskussion om det. Pillerne kan som du nævner så bruges i en periode for at komme ovenpå samtidig med at problemerne bliver konfronteret, og når så de ydre omstændigheder i ens liv er blevet forbedret kan man forsøge at stoppe med medicinen igen.
Med det sagt vil jeg igen pointere at jeg skelner mellem klinisk og psykisk depression, og hvis topicstarter mener at hans depression (eller hvad det nu er), skyldes en pige, er det selvfølgelig dette issue der skal tages hånd om.

Lidt off-topic, men indenfor pick-up er der et begreb der hedder "GO FUCK TEN OTHER GIRLS", når du er gået kold i ulykkelig kærlighed til 1 pige man glorificerer og bruger al sin mentale igen på. Konceptet skal nok mere forstås som en metafor, fordi ligegyldig sex med 10 piger ikke vil løse dit problem, men min pointe er nok du er nødt til at komme ud af huset og møde andre piger - Pludselig er der sgu en anden pige der er lige så fantastisk, selvom du ikke tror på det lige nu. Måske går der 1 måned, måske et år, men tro mig det skal nok ske.
Du ved det jo godt selv, men du er nødt til at stoppe med at tænke på din eks kæreste hvis du ved at det aldrig bliver til noget. Og hvis du ikke er helt sikker, så skaf dig selv afklaring med hende, så du kan komme videre, enten med hende, eller uden hende.

Under alle omstændigheder, ønsker jeg dig god bedring. Håber ikke du spilder mere tid med hash og selvynk - Det er hårdt, men det er i sidste ende dit ansvar at få ændret de omstændigheder der gør dig ulykkelig :)

Medlem
Brugeravatar

Karma skrev:
Naturligvis skal pillerne kombineres med professionel hjælp af forskellig slags, ingen diskussion om det. Pillerne kan som du nævner så bruges i en periode for at komme ovenpå samtidig med at problemerne bliver konfronteret, og når så de ydre omstændigheder i ens liv er blevet forbedret kan man forsøge at stoppe med medicinen igen.
Med det sagt vil jeg igen pointere at jeg skelner mellem klinisk og psykisk depression, og hvis topicstarter mener at hans depression (eller hvad det nu er), skyldes en pige, er det selvfølgelig dette issue der skal tages hånd om.

Lidt off-topic, men indenfor pick-up er der et begreb der hedder "GO FUCK TEN OTHER GIRLS", når du er gået kold i ulykkelig kærlighed til 1 pige man glorificerer og bruger al sin mentale igen på. Konceptet skal nok mere forstås som en metafor, fordi ligegyldig sex med 10 piger ikke vil løse dit problem, men min pointe er nok du er nødt til at komme ud af huset og møde andre piger - Pludselig er der sgu en anden pige der er lige så fantastisk, selvom du ikke tror på det lige nu. Måske går der 1 måned, måske et år, men tro mig det skal nok ske.
Du ved det jo godt selv, men du er nødt til at stoppe med at tænke på din eks kæreste hvis du ved at det aldrig bliver til noget. Og hvis du ikke er helt sikker, så skaf dig selv afklaring med hende, så du kan komme videre, enten med hende, eller uden hende.

Under alle omstændigheder, ønsker jeg dig god bedring. Håber ikke du spilder mere tid med hash og selvynk - Det er hårdt, men det er i sidste ende dit ansvar at få ændret de omstændigheder der gør dig ulykkelig :)

Ingen piller til mig.
Der er ingen grund til at erstatte et misbrug med et andet, det er altså for åndsvagt (undskyld jeg siger det )

Jeg har ikke tænkt mig at gå ud og kneppe en masse piger for at glemme hende ? ved ikke lige hvor du har det fra...

Jamen jeg vil spilde en del mere tid i mit liv med hash og selvynk... desværre.. sådan er det.. men hashen giver mig også gode tider.. lige nu er det bare tid til en laaang pause fra den, så jeg kan komme lidt god balance igen med mig selv.
og økonomisk.

Jeg talte med lægen idag.. det var ikke godt.
Jeg fortalte det var akut ( med tiden ) og jeg ville meget gerne snakke med ham hurtigst muligt, og da jeg forklarede ham sagen, og med at jeg havde været depri i lang tid, og ikk har ku tage mig samme til en skid, og nu riskiere at miste min lejlighed svarede han : jamen .. det er jo ikke vores problem ? det er selforskyldt / ( Du har røget bønne, du er selv uden om at du er gal i skrælden knægt ! )
Tja.. måske sku man bare gå amok... anskaffe sig en Ak47, og tømme et par magaziner i nogle tilfældige individer i magasin.. farve vægene røde med deres hjernemasse..... ? naaaaah ! det fejt.. og hvad får jeg ud af det ?
ud over verdens mest realistiske hardcore " computerspil " wow :rocking:
Im just kidding

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]