Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 10:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy!

Jeg har utroligt svært ved at formulere det her, så i må altså bære over med mig hvis det virker uoverskueligt.

Jeg er en knejt på 18, og har røget bong stort set hver dag de sidste 2 år, og har nu endelig set hvad der er sket med mig.
Min mavesæk føles som skrumbet, min hud gør til tider ondt bare jeg tørre mig efter bad, jeg ligner et spøgelse..
jeg føler jeg kan blive ved med at remse op af negative ting, men det er ikke derfor jeg skriver her..

Jeg har lidt af deprission i hvad jeg føler er årtier, men jeg har ved hjælp af min psyko terapeut lært at skue tingene anderledes an.. At se det positive i det negative, at lære af min deprission.
Selvom jeg stadig har en hulens masse nedture, og til tider føler mig alene i verden, kan jeg nu se fremad..

Det er det jeg gerne vil dele med jer, så nu begynder vi fra starten af slutningen (håber jeg) af min deprission!

Da jeg for omkring et halvt år siden sad i skolen og tænkte på hvor dårligt jeg havde det, da jeg på det tidspunkt følte at intet kunne hjælpe mig, begyndte jeg at surfe på nettet...
Jeg har altid været tilhænger af kampsport, specielt asiatisk, og når jeg nu ikke havde noget formål i skolen, hvorfor så ikke stene kampsport.. Det viste sig at være det bedste valg i mit liv..
Da jeg fandt en youtube video fra et Shaolin tempel der tog mod udlændinge for et vist beløb, blev frøet sået..
Jeg havde på dette tidspunkt ingen planer om at skulle lære kampsport, kun se det for at få tiden til at gå.

Den nat havde jeg en drøm, en sammenhængende drøm som til forskel fra alle andre ting der jordede igennem mit hovede, virkede rar.. Jeg stod i et tempel højt på et bjerg, og lavede noget der minder om Tai Chi, stående meditation og siddende meditation, og det var som jeg så det i youtube klippet..

Jeg har igennem lang tid ikke haft noget mål eller nogen drøm at gå efter, det havde jeg nu..
Da jeg vågnede var jeg veludhvilet og i godt humør, hvilket var en enorm forskel fra normalt, og jeg fik en drøm jeg kunne gå op i.
Som tiden gik brugte jeg mere og mere tid på at læse om shaolin, meditation, kung fu og alt lignende materiale.

Vi er nu omkring Oktober, og mit "selvstudie" har allerede forbedret min måde at leve på.
Tanken om at komme til Kina og studere det jeg nu har brugt omkring 1.5 måned på, tiltaler mig mere og mere, og jeg er allerede igang med at lede efter templer der vil lukke udlændinge ind for et.. nogenlunde sum penge.
Der kom mit første problem, det er sgu dyrt sådan noget.

(Taget ud fra: http://www.realgap.co.uk/China-Martial-Arts-Academy )
Duration & Price: from £899. Full price list
China Martial Arts Academy - 4 weeks £899
China Martial Arts Academy - 5 weeks £1,079
China Martial Arts Academy - 6 weeks £1,239
China Martial Arts Academy - 8 weeks £1,569
China Martial Arts Academy - 10 weeks £1,899
China Martial Arts Academy - 12 weeks £2,199
Deposit:£195 (balance due 12 weeks prior to departure)

Accommodation:Included
Meals:Included
Dates: First Saturday of each month.

Min plan havde indtil da været at jeg skulle et år af sted...
Efter en del tid, havde jeg en meget simpel plan.
Jeg får en relativ stor sjat penge når jeg bliver 21, de kommer til at være største delen, resten skal der arbejdes til, jeg SKAL afsted i 1 år, koste hvad det koste vil.

Nu er vi omkring starten af december.

Trods min forbedring af levestil, er jeg ikke stoppet med at ryge bong, jeg er trappet gevaldigt ned, men ikke stoppet.
Mit livs værste jul starter her..

Jeg har på det her tidspunkt boet 5 måned i egen lejlighed, og det går egentlig osse ganske udemærket, min nabo var en god ven, og til januar ville min bedste ven flytte ind ovenover.
Det hele så meget lysere ud end før, og jeg var lykkelig over at være kommet op på benene igen.
Jeg får mig endelig taget sammen til at få skiftet fra HHX til HF da jeg vil læse til idræt, jeg får jule stemning i lejligheden, penge er ikke det store problem, og det hele var rigtig rart.

Omkring midt på måneden får jeg et knæk i psyken, jeg ser mig selv i spejlet, og ser hvad der er sket.

Min plan om at forbedre min livsstil var på ingen måde lykkedes, jeg røg mere end før, jeg havde tabt omkring 11 kg på 3 måneder og var mere deprissiv end før...
Her følte jeg at mit liv gik i stykker, totalt, uden nogen måde at hjælpe sig selv på, ingen andre ville være i stand til at hjælpe, det var jeg sikker på..

Juleaftensdag, en køretur ned til familien som tager en lille times tid.. Har ikke kørekort, så mor køre bilen, søster sidder foran pga. køresyge, og mig bag i bilen sammen med hunden.
Hvorfor dette sker ved jeg ikke, men jeg begyndte at græde, og jeg stoppede ikke før jeg fald i søvn af bare afmagt(hvis man kan kalde det det?)..

Jeg sov i omkring 5 timer, og havde det godt nok til at kunne smide en "maske" på, og smile sammen med familien om aftenen.. Da aftenen er slut og vi køre hjem sover jeg helle vejen, og bliver sat af nede ved min lejlighed..
Mig og de venner der boede rundt omkring havde besluttet os for juleaftensrygerparty something something..

Efter et par bonghoveder falder jeg om, altså besvime falde om.

Dagen efter da jeg vågner, lægger jeg og kigger op i loftet i hvad jeg syntes føles som timer, indtil jeg bryder sammen igen, og græder..
Jeg ved nu, at det her ikke er et problem jeg selv kan klare.. Jeg ringer til far..

Takket være den gamle, kan jeg nogenlunde nyde min juleferie.. Vi får lagt en plan, og der er på ingen måde den plan skal brydes..
Lejligheden afmeldes, røgen skal væk, mad skal spises, søvn osv. osv.

Det bringer os så frem til Januar, hvor min drøm om kampsport bliver genskabt, jeg begynder at leve stille og roligt igen, bongen er væk, dog bliver der røget en pind i ny og næ, jeg får taget nogle 100 gram på, får en smule farve i kinderne, jeg har det rart igen..

Nu begynder min drøm så at blive realiseret, jeg begynder nemlig til Tai Chi Quan allerede onsdag i den her uge, og jeg har ikke glædet mig sådan som jeg gør nu i laaang tid..

Min historie er på ingen måde slut, men resten af den er bare ikke sket endnu, og derfor håber jeg i vil høre på mig i fremtiden, da jeg tror det vil være godt at komme ud med det hele på den her måde:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Thumbs up:) Skulderklap herfra - synes det megasejt det du har gang i..

PLUR (peace love unity respect)

Medlem
Brugeravatar

Det er fandme stærkt gået at du har fået taget fat i dig selv, og indset at den opgave du står foran er større end hvad du selv kan bære. Jeg hylder at du har bedt om hjælp fra din familie, de vil uden tvivl være en stor støtte at have ved sin side. Jeg er overbevist om at du nok skal komme ud af dit misbrug og, med hjælp, også din depression. Det er et fedt mål du har sat dig for øje, og når du er kommet ud på den anden side vil du uden tvivl føle dig stærkere end mange andre ville kunne påstå at være! Jeg ønsker dig al held og lykke på din vej, og sender en masse god karma i din retning!

Junior medlem

Jeg siger tusinde forskellige slags tak for jeres svar:)

Jeg er glad for at folk er så åbne, og regner stærkt med at fortsætte med at skrive om min proces, men vil helst lige la det gå lidt tid inden så det ikke bare ender i skriveri uden grund:)

Medlem
Brugeravatar

Det håber jeg da ihvertfald personligt at du gør, det er altid dejligt og berigende at høre om andres succes på de områder, og det kan være inspirerende for dem som eventuelt måtte sidde i samme situation som dig. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lorenor skrev:
Jeg siger tusinde forskellige slags tak for jeres svar:)

Jeg er glad for at folk er så åbne, og regner stærkt med at fortsætte med at skrive om min proces, men vil helst lige la det gå lidt tid inden så det ikke bare ender i skriveri uden grund:)

Følg endelig op på din situation. Det kan være en process i sig selv for dig, at få nedfældet dine tanker på skrift, og eventuelt få sparing af udenforstående på disse. :)

Godt gået makker! 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Kram herfra :wink:.
Det er sku synd vi mennesker skal lide så meget, held og lykke i fremtiden.

Junior medlem

Hej psy!

Det tog noget længere tid end forventet, men her kom fortsættelsen:)

Efter nu lidt over 4 mdr. siden den første post, går jeg stadig til Tai Chi Chuan, og passer skolen. Eksamenerne bevæger sig tættere og tættere på, og har det ganske udemærket.

Har ikke røget fast bong siden sidst, og de eneste gange et hovede er røget ned, er når der har været glasbong hvilket ikke er særlig tit, og med det menes det 1-2 gange på 3 måneder. Jeg ryger dog stadig pind i ny og næ, men det hele er blevet trappet hårdt ned.

Min instruktør i Tai Chi har spurgt til om jeg ville til at begynde med noget konkurrence indenfor tai chi, hvilket lyder meget spændende, og det giver mig bare ekstra skub den rigtige vej:) Lige pt. går alt som det skal, og har endda osse fået skaffet mig et arbejde:)
Er blevet bestyrer i en golf butik, samt at jeg skal være golf instruktør når jeg har fået godt fat i det hele med teknik osv.

Går stadig og prøver at realisere min drøm om at tage til kina, og med arbejdet iorden så går der nok ikke så lang tid:)

En sjov note til det hele, jeg tog en IQ test i december da det hele faldt sammen om hovedet på mig, og der lå IQ'en på 109, tog den samme IQ-test forleden, og fik 129:)
Jeg kan mærke hvordan alle farver er "blødere og lysere", samtaler er behagelige, mad smager bedre og "stenerfester" siger mig mindre og mindre..

En kort opdatering herfra, men regner med at komme ind igen og smide opdateringer, hvor lang tid der går ved jeg dog ikke:)

Mvh.
Jacob

Junior medlem

Lorenor skrev:
Hej psy!

Det tog noget længere tid end forventet, men her kom fortsættelsen:)

Efter nu lidt over 4 mdr. siden den første post, går jeg stadig til Tai Chi Chuan, og passer skolen. Eksamenerne bevæger sig tættere og tættere på, og har det ganske udemærket.

Har ikke røget fast bong siden sidst, og de eneste gange et hovede er røget ned, er når der har været glasbong hvilket ikke er særlig tit, og med det menes det 1-2 gange på 3 måneder. Jeg ryger dog stadig pind i ny og næ, men det hele er blevet trappet hårdt ned.

Min instruktør i Tai Chi har spurgt til om jeg ville til at begynde med noget konkurrence indenfor tai chi, hvilket lyder meget spændende, og det giver mig bare ekstra skub den rigtige vej:) Lige pt. går alt som det skal, og har endda osse fået skaffet mig et arbejde:)
Er blevet bestyrer i en golf butik, samt at jeg skal være golf instruktør når jeg har fået godt fat i det hele med teknik osv.

Går stadig og prøver at realisere min drøm om at tage til kina, og med arbejdet iorden så går der nok ikke så lang tid:)

En sjov note til det hele, jeg tog en IQ test i december da det hele faldt sammen om hovedet på mig, og der lå IQ'en på 109, tog den samme IQ-test forleden, og fik 129:)
Jeg kan mærke hvordan alle farver er "blødere og lysere", samtaler er behagelige, mad smager bedre og "stenerfester" siger mig mindre og mindre..

En kort opdatering herfra, men regner med at komme ind igen og smide opdateringer, hvor lang tid der går ved jeg dog ikke:)

Mvh.
Jacob

Håber på det bedste :D

Og stol ikke på IQ-tests. De måler ikke din IQ, men den der har lavet testens IQ :wink:

Medlem
Brugeravatar

Arh jeg blir sgu helt glad når jeg læser dit sidste indlæg.. Man kan bare læse og fornemme hvordan du har det nu, og at det går meget bedre .. Sådan !

Medlem
Brugeravatar

Lyder som noget af en forandring, du har været igennem :D!
Men det ret godt gået, så langt du er nået, på så relativ kort tid.. Tillykke med det :D.

Håber du kommer afsted til Kina snart!

Dedikeret medlem

Citat:
Og stol ikke på IQ-tests. De måler ikke din IQ, men den der har lavet testens IQ :wink:

Kunne du tænke dig at uddybe det? Vi kan godt blive enige om, at IQ er et konstrukt. Men den empiri og statistiske behandlinger der ligger til grund for at vurdere IQ, ligger i min optik langt fra det jeg tror du mener. Hvad mener du?

/Flaban

Medlem
Brugeravatar

Det kan godt være at han ikke skal stole blindt på en IQ test. men det er da en glæde i sig selv (vel ondt) at se sig selv i forbedring. Det er en rigtig god "historie" du har fået nedfældet her Lorenor, og det varmer mit hjerte at læse noget sådant her på medaljens bagside :)

Rigtig god vind fremover!

Junior medlem
Brugeravatar

Thumbs up keep it going. Man når ikke langt uden et mål i tilværelsen. Det er halvdelen af ens identitet, og uden en passende identitet så føler man, at man står på den forkerte flise.

Medlem

Det er fandme dejligt at høre!

Junior medlem

Flaban skrev:
Citat:

Kunne du tænke dig at uddybe det? Vi kan godt blive enige om, at IQ er et konstrukt. Men den empiri og statistiske behandlinger der ligger til grund for at vurdere IQ, ligger i min optik langt fra det jeg tror du mener. Hvad mener du?

/Flaban

Ah, så ikke din kommentar.

Det er et af Piet Heins kendte quotes :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]