Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 06:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Her for et par uger siden fik jeg udskrevet 100 kodein piller af lægen, pga. hoste i forbindelse med noget lunge halløj, som gav mig så store smerter at jeg ikke kunne sove mere 2-3 timer om natten.
Det var begyndt at gå den rette vej, indtil i nat. Der måtte jeg finde pillerne frem igen, der sigende skulle have en hostestillende effekt.

Jeg stod op med smerter i brystet og ryggen, bare det ved at nyse måtte jeg krumme mig sammen.
Jeg besluttede mig så for at tage 2 kodimagnyler og 1 ipren, som jeg så mange gange før har taget uden nogen som helst problemer. Smerterne forsvandt også, men små 45 min efter begynder jeg decideret at få det dårligt. Virkelig virkelig ubehagelig mave, svimmelhed og små sorte prikker for øjnene. Kan ikke koncentrere mig eller fokusere rigtigt. Har ikke lyst til at spise osv.

Her et par timer efter kan jeg fokusere igen, og svimmelheden er forsvundet.
Den ubehagelig mave er der stadig, men slet ikke samme grad.
Jeg har stadig ikke spist noget, eller men er så småt begyndt at få væske indenbords.
Jeg undre mig lidt over hvorfor jeg fik det så dårligt denne gang, når det er noget jeg har taget så mange gange før på tom mave.

Hvor kan det ligge i? For lidt søvn, eller bare tom mave.?

Medlem

De 2 Kodimagnyl og 1 Ipren er det noget du har gået og gjort flere gange i løbet af dagen?
Var der mavepine sammen med?

Hvis 2 x nej, lyder det for mig ikke som noget tabletterne har forårsaget.

Medlem
Brugeravatar

Du skal ikke være bange. Din krop reagere kun normalt, hvis man som dig har taget kodein, kodimagnyl og ipren... Tag dog noget det virker i stedet for ynkelig håndkøbs medicin og kodein. Er du bruger eller misbruger?

Medlem

I øvrigt, når du siger codeinpiller fra lægen, er det så kun med codein (Kodein DAK), eller også med paracetamol (kan ikke huske navnet, men der er 30 mg codein og x mg paracetamol). Hvis det er sidstnævnte kan du jo have fået for meget. Skriv gerne antal og type af hvad du havde indtaget pgl dag.

Medlem

simpzon3 skrev:
I øvrigt, når du siger codeinpiller fra lægen, er det så kun med codein (Kodein DAK), eller også med paracetamol (kan ikke huske navnet, men der er 30 mg codein og x mg paracetamol). Hvis det er sidstnævnte kan du jo have fået for meget. Skriv gerne antal og type af hvad du havde indtaget pgl dag.

Kodein DAK, fik taget 7 inden jeg faldt til ro, og fik de 4 timers søvn.

Sunshine > det har intet med at gøre om jeg er bange eller hvad, det er en naturlig ting at finde ud af hvorfor man fik det skidt.

Medlem

Okay, så holder jeg stadig på det ikke er de nævnte præparaters skyld. Er det noget du har oplevet før?
Hvis ikke, ville jeg nok arkivere det under tilfældige idiopatiske ting, og ikke tænke mere over det.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det er helt almindeligt kendt at både Kodimagnyl og Ipren kan være hårde for maven, og det anbefales også at man ved begge præparater sørger for at have mad i maven og i øvrigt (!!) ikke kombinerer de to.

Umiddelbart ville jeg antage at hvad der skete er direkte relateret til indtagelsen af de to samtidig, evt. kombineret med at din krop i forvejen var stresset pga. smerterne og manglende søvn og mad.

175 mg på kort tid er forresten en ret høj dosis.

Medlem

Flak skrev:
Det er helt almindeligt kendt at både Kodimagnyl og Ipren kan være hårde for maven, og det anbefales også at man ved begge præparater sørger for at have mad i maven og i øvrigt (!!) ikke kombinerer de to.

Umiddelbart ville jeg antage at hvad der skete er direkte relateret til indtagelsen af de to samtidig, evt. kombineret med at din krop i forvejen var stresset pga. smerterne og manglende søvn og mad.

175 mg på kort tid er forresten en ret høj dosis.

Vælger at lade tråden stoppe her, har fået svar på hvad jeg søgte. og det er som Flak nok siger

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]