Overskriften siger vel det hele meget godt og mit problem er ikke indviklet.
Her det sidste halve år er jeg helt ærligt gået lidt for meget amok på tjald, har røget hver dag, dog uden bivirkninger. Klarede det helt fint bortset fra den obligatoriske sløvhed.
Men pludselig blev jeg bange for at ryge ud i et misbrug og tog en kold tyrker. Det er nu omkring 1 uge siden jeg sidst røg og efter det dukkede mine problemer op.
Det startede da en ven fortalte en joke og der gik op til flere sekunder før jeg grinede. jeg er ellers normalt meget skarp, jeg har ret meget bonus i hjerneafdelingen. Men jeg kunne ikke forstå hvad han mente, og han kiggede pludselig utroligt mystisk på mig. Det vidste sig at jeg havde sagt 'jeg blev aldrig født'. Hvilket er delvist sandt da jeg blev taget ved kejsersnit, men stadig abnormt sært bare at konstatere. Og efter det blev alt lidt underligt.
Jeg kan sidde længe og stirre ud i luften og hvis der er nogen spørger de mig som regel hvorfor jeg lige sagde hvad jeg gjorde. Hvilket jeg selvfølgelig ikke husker. Det er altid underlige ting, jeg har f.eks. sagt 'Du river mine øjne ud' og 'Hun slipper dig ikke før du gør noget'.
Jeg forstår det ikke, og kan ikke sove. jeg har altid haft en smule søvnproblemer, men det er blevet markant værre. I stedet for at rende tilbage til røgen, har jeg sat mig på en masse smøger og et par øl før sengetid for at slå de underlige tanker ud af hovedet.
Jeg har også lagt mærke til at mit ordforråd har indsnævret sig og jeg har mistet lysten til at læse. Var lige før mit rygestop i gang med at læse 'Notes of a Dirty Old Man' af Charles Bukowski, men da jeg stoppede mistede jeg lysten til at åbne bøger. Jeg har altid elsket at læse, men de sidste par uger har jeg kun brugt på at spille GTA. Jeg kan heller ikke se en hel film. Og jeg har store humørsvingninger.
Jeg ved at det ikke er verdens største problemer, men jeg tænkte stadig på om nogen rare drenge derude ved nogenlunde hvad der sker med mit hoved? Og om jeg skal søge en form for hjælp?
Jeg bør nok tilføje at jeg er Borderline, og har lidt af vage hallucinationer som dog gik væk for et par år siden. Har også gået til både flere psykologer og psykiatere og været deprimeret, men det er noget jeg næsten er ovre. Nu er jeg bare lidt følelsesløs.
Forhånd, tak for hjælpen.