Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

heey psy.

mangler lidt hjælpe til at få hjulpet en af mine gode venner som er ved at være sat fast i et godt misbrug.
lad os kalde personen X som skal ha hjælp

lad os starte fra begyndelsen af:
Til at starte med var vi 3 personer der røg sammen i weekenderne. pisse hyggeligt. havde de største grineflip, og vi havde det så fedt.
og så en dag da vi var ude og køre en tur på scooter. spør X om vi har noget tjald da han gerne vil prøve det, vi siger så ja (en god stærk 90er, og en hjemmegroet m-danzig blueryder)
X fik så prøvet det og vi hygge og pisse godt i den frie natur.
efterfølgende begyndte han så at komme med til vores ryge aftner, og X er/var af den karakter at når han røg kan han slet ikk styre sig, en af dem personer man griner af og ikk med, fordi han er så skæv, og det var mega hygge det første stykke tid at ryge med ham.

da vi så havde røget sammen i et par måneder, begyndte den ryge gruppe jeg var i at hakke ned på mig, ved bla andet at sige at jeg var sur og alt sådan noget shit. og når man har hørt på den en hel aften så BLIR man fandme sur. og det endte så med at jeg blev uvenner med X og en anden ven Z.

vi begyndte så at blive gode venner igen efter ca 1 måned. men efter det havde det hele forandret sig. X var blevet meget mærkelig når han røg, han blev lidt efter lidt mere stenern i det og sur hvis tingene ikk gik efter hans hoved.(plus han kørte stadig i at spørge mig efter om jeg var sur)

han fik så lov til at ryge af hans forældre, hvilket han udnyttede meget, for efter den dag begyndte han at ryge hverdag. altså stoned fra morgen til aften.

Han blev mere og mere mærkelig når man var sammen med ham. men hans fremtid har han også ødelagt.
Han er droppet ud af skolen, hans fritids interesse er også forsvundet, og han er blevet lige glad med den,,
Han respektere heller ikk hans familie længere,
for PT bor han hos hans søster, pga han selv er ved at finde en lejlighed, hun havde stillet nogen krav til ham bla, hvilket han har skidt højt og helligt på..

jeg har flere gange bedt ham bevise overfor mig at han ikk var på vej ind i et misbrug af det, ved at holde en pause, og det han han også lovet mig at han ville gøre, men de har højest holdt en dag, og han er så kommet næste dag og sagt at han ikk gider holde en pause pga, at han ikk kan mærke nogen abstineneser..

hvad ville i gøre i sådan en situation.

det kan gordt være at det lyder skvatet, men denne ven, har været skyld i at jeg er kommet ud af en deprision., og vi har egentlig været bedste homies siden 7 kl (vi går i 10'ende nu).. så derfor betyder han utrolig meget for mig.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Eventyrland
Ja den er sku svær den her. Hvis du kan komme til det synes jeg du skal sætte dig ned og snakke med ham om de ændringer der er sket det sidste stykke tid. Prøv at få ham til at indse, at han er ved at være på et sidespor. Jeg vil anbefale at du taler ganske roligt til ham, og så synes jeg du skal være ærlig overfor ham i din mening omkring ham på nuværende tidspunkt. Fortæl ham evt. hvordan i har været bedste venner i 3 år, og at du ikke kan kende ham længere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Edit: Første indlæg var dumt.

Well I skal have ham til at indse, at han er en misbruger.
Erkendelse er den eneste ting, der fungerer som skridt nr.1.
Efter det skal I støtte ham i hans kamp om at blive clean.

Det lyder super banalt og som noget man har hørt før, men shit det er hårdt at gøre!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]