Birkes skrev:
Jeg har oplevet det på en festival, med en pige der røg med på en joint og så gik totalt i rysteanfald. Hendes veninde sagde at hun ikke havde taget andet, og ikke var "sådan en", der gør sådan noget. Og nogle af mine bekendte har her for nylig røget med en veninde efter en bytur, hvor der skete det samme (Jeg var der godt nok ikke, men det er "rygervenner", så der er ingen grund til at de skulle lyve). Det lyder ubehageligt! :/
Det med voldsom rysten har jeg selv prøvet, man får tit en let kvalme samtidig, og hovedpine, man hyperventilere, man bliver mildest talt bare ret dårlig.
Det kan komme pludseligt og ret uventet, selv hos erfarende rygere, jeg har erfaret at det tit skyldes mangel på sukker i blodet.
Blodsukkeret er måske lavt i forvejen, og tager et ekstra dyk når THC'en kommer indenbords, måske får kroppen et shock ?
Det er faktisk er ret interessant emne syndes jeg, har også oplevet voldsom rysten ved bong, men det var normalt ved nikotinmix.
Det samme kan vel ligeså vel ske i en joint, hvor tobakken er dårligt ristet, og en person der ikke er vandt til det,
måske tager et par ordenlige hiv, det kan skyldes meget tror jeg... tænk hvis man nu er 5 minutter fra at blive små dårlig,
man ved det bare ikke, det kan skyldes noget man har spist, alt muligt.
Og så tager man nogle kæmpe væs på en joint, så snart man får det dårligt kan det tit virke mere shokende
i påvirket tilstand, man bliver tit mere ked af det, måske mere rystet, og dårlig.
En af mine venner røg engang lige op til en slem feber var ved at slå ind.
Han fik det virkeligt slemt, han havde svært ved at fokusere, det hele " bøljede og sejlede " sagde han.
Senere gik han i total febervilde udenfor og bankede på sin nabos vindu som ikke var hjemme, uden at vide hvorfor.
og brød senere sammen i nede i sit køkken, græd og forstod ikke en brik, næste dag havde han det bedre, men siden han er en voksen mand, og fik febersyge som et barn, er han sikker på det skyldes den joint.