Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 17:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Yaw yaw

Jeg sidder lige nu og ser et eller andet skadestue-program på tv2, ved ikke hvad det hedder. Anyway: en gut kommer ind på båre fordi han efter et par øl og 1-2 gram fed har fået et full-body krampeanfald og det er tredje gang. Fyrens venner, som i øvrigt virker stille og rolige - hippieagtige - og ædru/clean i momentum, bliver spurgt gentagne gange om han har indtaget andet en ovenstående rusmidler eller medicin, hvor fyrens venner afkræfter dette. Nogen der har hørt om noget lignende? Jeg synes personligt det lyder ret voldsomt Umiddelbart ville jeg mene at der burde ligge en sygdom til grund for anfaldene, men hver gang det er sket er manden blevet sendt hjem uden nogen forklaring på tilstanden.

Info, anyone?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder helt klart usædvanligt, jeg har heller aldrig hørt om at hash skulle kunne gi krampeanfald... Det er vel også derfor lægerne vil vide om han har indtaget andet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Epilepsi?

Medlem

Var han helt væk eller ved bevidsthed og hvor lang tid tog krampeanfallet?

Junior medlem

Har han astma? Min ven har det, og det er nemlig sket for ham en gang

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har astma ? mange af mine venner har astma ? og der forekommer sku ikke krampeanfald pga astma når man ryger en fed.
Det lyder nu mere som noget alkoholen har skyldes, eller bare en kompi af hashen og alkoholen, det kan jo også godt være et andet anffald af en art, som epilepsi,
som han bare er så uheldig at få imens han er påvirket, det kan også være han har indtaget andet, men som nogle fjolser gør, siger han det bare ikke. eller hans venner.

Junior medlem

eskapisme skrev:
Jeg har astma ? mange af mine venner har astma ? og der forekommer sku ikke krampeanfald pga astma når man ryger en fed.
Det lyder nu mere som noget alkoholen har skyldes, eller bare en kompi af hashen og alkoholen, det kan jo også godt være et andet anffald af en art, som epilepsi,
som han bare er så uheldig at få imens han er påvirket, det kan også være han har indtaget andet, men som nogle fjolser gør, siger han det bare ikke. eller hans venner.

Rolig nu :D Prøver bare at hjælpe.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har oplevet det på en festival, med en pige der røg med på en joint og så gik totalt i rysteanfald. Hendes veninde sagde at hun ikke havde taget andet, og ikke var "sådan en", der gør sådan noget. Og nogle af mine bekendte har her for nylig røget med en veninde efter en bytur, hvor der skete det samme (Jeg var der godt nok ikke, men det er "rygervenner", så der er ingen grund til at de skulle lyve). Det lyder ubehageligt! :/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Birkes skrev:
Jeg har oplevet det på en festival, med en pige der røg med på en joint og så gik totalt i rysteanfald. Hendes veninde sagde at hun ikke havde taget andet, og ikke var "sådan en", der gør sådan noget. Og nogle af mine bekendte har her for nylig røget med en veninde efter en bytur, hvor der skete det samme (Jeg var der godt nok ikke, men det er "rygervenner", så der er ingen grund til at de skulle lyve). Det lyder ubehageligt! :/

Det med voldsom rysten har jeg selv prøvet, man får tit en let kvalme samtidig, og hovedpine, man hyperventilere, man bliver mildest talt bare ret dårlig.
Det kan komme pludseligt og ret uventet, selv hos erfarende rygere, jeg har erfaret at det tit skyldes mangel på sukker i blodet.
Blodsukkeret er måske lavt i forvejen, og tager et ekstra dyk når THC'en kommer indenbords, måske får kroppen et shock ?
Det er faktisk er ret interessant emne syndes jeg, har også oplevet voldsom rysten ved bong, men det var normalt ved nikotinmix.

Det samme kan vel ligeså vel ske i en joint, hvor tobakken er dårligt ristet, og en person der ikke er vandt til det,
måske tager et par ordenlige hiv, det kan skyldes meget tror jeg... tænk hvis man nu er 5 minutter fra at blive små dårlig,
man ved det bare ikke, det kan skyldes noget man har spist, alt muligt.
Og så tager man nogle kæmpe væs på en joint, så snart man får det dårligt kan det tit virke mere shokende
i påvirket tilstand, man bliver tit mere ked af det, måske mere rystet, og dårlig.

En af mine venner røg engang lige op til en slem feber var ved at slå ind.
Han fik det virkeligt slemt, han havde svært ved at fokusere, det hele " bøljede og sejlede " sagde han.
Senere gik han i total febervilde udenfor og bankede på sin nabos vindu som ikke var hjemme, uden at vide hvorfor.
og brød senere sammen i nede i sit køkken, græd og forstod ikke en brik, næste dag havde han det bedre, men siden han er en voksen mand, og fik febersyge som et barn, er han sikker på det skyldes den joint.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Det lyder sgu uhyggeligt, der kunne jo evt. have været noget blandet i hashen. Da jeg ikke tror, at det kun kan være hashen som fremkaldte anfaldende? Men who knows..

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
kan du huske krampeanfaldet? eller vågnede du bare op i en ambulance?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Has Oak skrev:
Epilepsi?

Det var også min umiddelbare tanke. Dette er hvad epilepsi.dk har at sige om cannabis:
epilepsi.dk skrev:
Hash
(Cannabis, marijuana, pot)
Der findes ingen evidensbaserede, videnskabelige undersøgelser som viser om hash har en gavnlig eller skadelig virkning på epilepsi. Nogle mennesker med epilepsi mener, at hashrygning har gavnlig effekt i forbindelse med anfaldsreduktion, mens andre oplever, at hashrygning er med til at forøge deres epileptiske anfald.

kilde: http://www.epilepsi.dk/Epilepsi--A---Z/Alkohol---Rusmidler.aspx

Han kan jo så være en af dem det virker mindre gunstigt på.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
OrangeLenny skrev:
kan du huske krampeanfaldet? eller vågnede du bare op i en ambulance?

Morten B skrev:
Jeg sidder lige nu og ser et eller andet skadestue-program på tv2, ved ikke hvad det hedder. Anyway: en gut kommer ind på båre fordi han efter et par øl og 1-2 gram fed har fået et full-body krampeanfald.

;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har selv oplevet at få kramper i forbindelse med indtagelse af guldkakao (har aldrig prøvet at ryge hash) - og er egentlig lidt glad for at læse det her topic, for har aldrig fundet andre der har oplevet det

Mine kramper kom først efter jeg havde prøvet hash måske 5-6 gange, startede med lidt krampe i benene og bredte sig så til arme, mave osv - det er kraftige kramper, hvor musklerne bliver totalt trætte bagefter... Fx oplever jeg at mine hænder åbnes og lukkes kraftigt og hurtigt efter hinanden i lang nok tid til at mine underarme bliver totalt pumpede og gør det meget svært for at lukke hånden selv, når jeg igen har kontrol over den

Først gang det skete var jeg virkelig skræv og den anden person var faldet i søvn, så jeg havde efterhånden bildt mig selv ind det kun var foregået i mit hoved; men anden gang var der andre omkring mig, som så det - så det var ikke bare noget der skete i mit hoved, jeg bevæger kroppen i kramper
Anden gang var den voldsomste, jeg havde en slags CEV's hvor jeg så mine muskelfibre i bundter blive blå når de gik i kramper - det var som om kroppen testede muskulaturen fra en ende af - først læggene, så lårene, så hele benene... armene, maven og især nakken (hættemuskelen eller hvad den hedder).

Har måske fået guldkakao 2-3 gange efter der, men det var knap så voldsomt og jeg kunne kontroller det rimeligt godt... og opdagede at jeg kunne fremprovokere det ved at starte bevægelsen og så lade kroppen gå i selvsving (lidt svært at forklare)... og så var det pludselig hyggeligt nok og nærmeste behageligt, som om man lige fik gennemarbejdet muskulaturen en gang og havde det behageligt bagefter, som efter fysisk træning

Efter der fik jeg smag for andre stoffer og der gik derfor nogle år før jeg igen fik guldkakao her tidligere på året - jeg blev ikke specielt skæv og der var ingen kramper heller (havde glemt at jeg fik det, så måske var det fordi jeg ikke tænkte på det)

Det er som sagt nogle år siden så jeg husker ikke noget om dosis; men havde ingen vilde kontakter så det har bare været helt standard "provinshash" og måske et par øl eller 5 ved siden af.
Der er ingen kendte tilfælde af epilepsi i familien på nær min nu afdøde kusine (og det skyldtes en svulst i hjernen), jeg har ingen tics eller noget i den stil heller...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]