Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 00:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey. Jeg er ny her på forumet, jeg fandt det med formålet at stille dette spørgsmål, men det ser interessant ud, og det kunne være man skulle hænge noget mere ud herinde.

Mandag aften var jeg på druk og tirsdag morgen da jeg sad og så fjernsyn havde jeg (udover den banale hoved-/mavepine) en stikkende og prikkende fornemmelse over hele kroppen, og jeg var nærmest lammet på et tidspunkt. Det var en lidt voldsom og forskrækkende fornemmelse. Når jeg siger voldsom, så er det set ift. at jeg kun har indtaget alkohol. Det begyndte at snurre og prikke i fx hænderne, og så i benene, og snart snurrede det i hele hovedet - ja faktisk over hele kroppen, også på næsen og i øjnene - det føles lidt ligesom når ens ben sover (bare meget værre). Herefter bliver det værre, hvor jeg dårligt kan bevæge mig - mine ben er tunge som bly, og jeg har svært ved at tale fordi min mund er halvt lammet. Efter ca. 10 min forsvinder det. Et stykke tid efter kom det igen, hvorefter det ikke er kommet igen. Er der andre, der også har sådanne symptomer, når de har været på druk? Det kan virke lidt plat, at jeg skriver om det her, hvor I indtager "føde" som er meget voldsommere, men det jeg ikke kan lade være med at tænke på er om "nogen" har puttet "noget" i mit sprut. Oplever nogle af jer disse symptomer efter I har indtaget andre former for stoffer? Jeg er stadig omtåget og det føles som om mit hoved svæver.

Hilsen Jonathan

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Det kunne godt lyde lidt som tegn på narkolepsi :(

Blev du meget træt og fik lyst til at sove under "anfaldet"?

Hvis det kommer igen så synes jeg du skal bestille tid ved lægen..

Jeg synes også du skulle læse det her grundigt:

http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/narkolepsi.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Under alle omstændigheder er det vist meget godt at tage et smut forbi en læge og få en lidt mere professionel udtalelse. Det lyder i hvertfald spøjst.

Junior medlem

Armaghetto skrev:

Blev du meget træt og fik lyst til at sove under "anfaldet"?

Hvis det kommer igen så synes jeg du skal bestille tid ved lægen..

Jeg synes også du skulle læse det her grundigt:

http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/narkolepsi.htm

Tror bestemt ikke det er narkolepsi. Jeg fik heller ikke lyst til at sove under anfaldet, jeg kæmpede nærmest en kamp for at holde mig ved bevidsthed og for ikke at besvime.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det kunne lyde som et blodtryks problem, eller et hjerte problem :o Jeg ville uden tvivl få det checket. Er din puls langsommere end normalt når det sker?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvor lang tid gik der fra du drak den sidste alkohol til du fik anfaldet? Siden du var hjemme og se TV lyder det til der er gået et stykke tid, og de fleste stoffer virker indenfor 1 time fra indtagelse. Det at det aftager og siden kommer igen tyder også på at det ikke skyldes stoffer som er kommet i din drink. Hvor lang tid gik der mellem de to anfald?
Som andre skriver i tråden bør du opsøge din læge og blive checket.

Junior medlem

Prometheus skrev:
Hvor lang tid gik der fra du drak den sidste alkohol til du fik anfaldet? Siden du var hjemme og se TV lyder det til der er gået et stykke tid, og de fleste stoffer virker indenfor 1 time fra indtagelse. Det at det aftager og siden kommer igen tyder også på at det ikke skyldes stoffer som er kommet i din drink. Hvor lang tid gik der mellem de to anfald?
Som andre skriver i tråden bør du opsøge din læge og blive checket.

Jeg var hjemme i min seng kl 1 om aftenen efter jeg var blevet skubbet i en pool (nogen syntes åbenbart jeg var lidt for stiv). Stod op kl. 7 fordi jeg var for fuld til at sove ordentligt (det sker jo!) og ved 9-tiden fik jeg det første anfald, hvor mine ben, arme og mund var lammet. Det andet anfald kom vel ca. en halv time efter.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Det er helt sikkert migræneanfald med aura. Oplever det selv på dage hvor jeg drikker fuldstændig vildt.

Var du mest lammet i den ene side af kroppen?

Man behøver ikke få hovedpine efter auraen er forsvundet.

Junior medlem

Crazymikkel skrev:
Det er helt sikkert migræneanfald med aura. Oplever det selv på dage hvor jeg drikker fuldstændig vildt.

Hey crazymikkel. Det, du beskriver der, lyder da meget sandsynligt. Men kan migræneanfald godt udelukkende forekomme i forbindelse med indtag af alkohol? Jeg tænker på, at det måske også ville komme på dage, hvor man ikke har drukket, hvis det var migræne? Er det noget du selv har været til lægen med? Nu jeg tænker over det, sov hele mit venstre ben i nat da jeg vågnede (jeg lå bare helt fladt på ryggen, og det lå ikke på nogen måde i spænd), det var nærmest som lammet. Og det kan da godt være, at det mest var i den ene side, siden jeg godt kunne tale, dog meget besværet, som folk der har fået en blodprop og kun er lammet i den ene side. Den fornemmelse jeg har i skrivende stund, er ikke en decideret hovedpine, nærmere en svimmelhedsfornemmelse.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
bowieanno1976 skrev:
Crazymikkel skrev:

Hey crazymikkel. Det, du beskriver der, lyder da meget sandsynligt. Men kan migræneanfald godt udelukkende forekomme i forbindelse med indtag af alkohol? Jeg tænker på, at det måske også ville komme på dage, hvor man ikke har drukket, hvis det var migræne? Er det noget du selv har været til lægen med? Nu jeg tænker over det, sov hele mit venstre ben i nat da jeg vågnede (jeg lå bare helt fladt på ryggen, og det lå ikke på nogen måde i spænd), det var nærmest som lammet. Og det kan da godt være, at det mest var i den ene side, siden jeg godt kunne tale, dog meget besværet, som folk der har fået en blodprop og kun er lammet i den ene side. Den fornemmelse jeg har i skrivende stund, er ikke en decideret hovedpine, nærmere en svimmelhedsfornemmelse.

Det kunne godt være migræneaura, omend aura uden hovedpine er ret sjældent. Du ville sandsynligvis også have oplevet det uden alkohol hvis du var disponeret for det. Det kunne også være mange andre ting, specielt cirkulationsforstyrrelser af forskellig art. Kom afsted til en læge og bliv checket, det er det eneste fornuftige at gøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Armaghetto skrev:

Man kan ikke stave narkolepsi uden narko.

Sorry for off topic

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Lad være med at selvdiagnosticere! Gå til lægen, og nævn evt. hvad du tror det kan være. Fortæl om episoden, og så bliver du testet for det som passer på symptomerne.

Edit: ThePill har ret! Du er nok et narko.

Junior medlem

Jeg har det selv på helt samme måde lige pt efter 2 dages hård druk.
kan næsten ikke bevæge mig som jeg sidder og læser det her.
har oplevet det før, og plejer at drikke meget cola og ellers bare vente til det går over.
Har faktisk altid troet det var en mild alkohol forgiftning.

har du også haft voldsomme svedture i sammenhæng med det her?
for det får jeg nemlig ofte.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]