Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 09:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg burde vel selv ha set det komme .. Men nej, så dum og naiv som jeg er, valgte jeg at følge min egen vej!
Argh, jeg er v ed at blive sindssyg nu.

Som om jeg er i en psykose eller lignende (er ik helt klar over, hvad en psykose er), men er i hvert fald endt i et sort hul.

Det skete efter jeg stoppede med at lege med de benzo'er der (Tafil, eller hvad f*** de nu hedder). Tog omkring 5 - 7 stk. i 4 dage i træk, og nu er jeg bare endt i et sort hul.
Jeg døjer normalt ik med min psyke overhovedet, men nu er jeg bare ked af det, og har det helt elendigt. Ved ik hvor jeg skal gøre af mig selv, kan slet ikke se noget positivt i noget. :(

Og ja, jeg ved godt jeg er dum! Og jeg burde have lyttet til jer herinde, da jeg skrev tidligere. Men det gjorde jeg ikke, desvælrre. Det har jeg lært af! Men er der nogen der ved, hvordan jeg rejser mig selv op igen?
Har slet ik lyst til at komme ud blandt folk, og jeg ryster helt når jeg bevæger mig ud.

Admin
Brugeravatar

Har du ikke nogle venner, familie eller en kæreste, du kan snakke med?

Der er som sådan ingen vejledning til, hvordan du får det godt igen. Men det bedste råd er at snakke med nogen om det. Hvis du ikke rigtig føler, du kan snakke med nogle af dine nærmeste om det, kan terapi være en mulighed. Selvfølgelig kun hvis det er vedvarende. Lyder ikke som om, det har stået på i lang tid?

Først og fremmest burde du ihvertfald holde en pause med stofferne. Det er nok det vigtigste lige nu :)

Take care

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Angående din situation, så har jeg selv haft det sådan, efter et længerevarende misbrug af amfetamin.
Havnede i et hul, alting var gråt og modbydeligt, og nogengange begyndte tårene at løbe ned af kinderne på mig lige pludselig, ud af ingenting.

Udover at se tiden an, så er mine råd til dig:

Dyrk masser af motion
Snak for guds skyld med nogen om det, istedet for at lukke dig selv inde, og blive mere og mere indebrændt
Giv din hjerne fred og ro. Tag en slapper, og gør nogen ting som du selv ved plejer at gøre dig glad
Jeg ved godt det er lidt banalt, men spis nogen gode ting, med vitaminer og ting der er gode for krop og sjæl

Hvis det er vedvarende, så snak med nogen kyndige på området om det.
Din læge kan evt. stille en diagnose, hvis det er sådan at det er en depression du er havnet i, og så kan du få medicinsk behandling.
Jeg har selv været der, og det er næppe noget du behøver tage resten af livet, det er bare indtil de mørkeste skyer er gået over.
Evt. kombineret med terapi.

Men pas på dig selv, og se tiden an. Angående stofferne, så er det jo en selvfølge at du lader dem ligge!

Alt det bedste!

Medlem
Brugeravatar

Jeg har hverken lyst eller "tør" tage stoffer igen, af de grunde jeg er bange for at havne her igen .. Hvor man ingen mod på livet har, og alt bare er sort.

Jeg har ikke nogen at snakke med det om som sådan, er meget indelukket hvad angår følelser og problemer og sådan, snakker aldrig med folk om det.

Det startede igår, hvor virkningen på de benzo'er begyndte så småt at svinde ud. Jeg havde aldrig tækt så langt, at jeg pga. dem kunne ende i et hul som dette. Men jeg kunne hverken finde ro, og kunne næsten ikke falde i søvn. Og når jeg endelig faldt i søvn, var det max en time ad gangen. Jeg plejer aldrig at kunne huske hvad jeg drømmer, men jeg havde mareridt hele den nat, og kan tydeligt huske alt, hvad der skete i de drømme. Det var en form for "paranoia-mareridt", hvor alle mine venner gik imod mig, og jeg bare stod alene tilbage. Ved det lyder dumt. Og det har også bare kørt mig endnu længere ned, fordi jeg ligenu har svørt ved at skelne mellem "fantasi" og virkelighed. Så har ikke kontaktet nogen, af hensyn til de ikke skulle gide mig.

Det kan godt være alt det her lyder fuldstændig tosset i jeres ører, men har bare brug for at komme ud med det. Og ved ikke, hvor jeg ellers skulle henvende mig. Nogengange er det også nemmere at åbne op overfor fremmede, især for mig!

Men ja, stofferne og qalle form for piller, er lagt på hylden. Det er simpelthen for farligt for mig. Hvis jeg bare ryger lidt længere ned en gang til, så tør jeg slet ikke tænke på, hvor galt det ville gå. Det kan jo ende voldsomt galt. For de tanker/paranoia/psykose man er i, er fuldstændig uudholdelig! Og det bør INGEN udsætttes for!

Admin
Brugeravatar

Tjaaa skrev:
Jeg har ikke nogen at snakke med det om som sådan, er meget indelukket hvad angår følelser og problemer og sådan, snakker aldrig med folk om det.

Stoffer eller ej, synes jeg du burde lukke noget mere op for andre mennesker. Det er en stakket frist, og du vil måske ende med at føle dig meget forladt og alene, når tingene brænder på. Det der gør os stærke som mennesker, er sammenholdet og nærhenden. Ikke hvem der kan holde sine følelser indestængt længst tid. Sådan ser jeg det ihvertfald. Det er de færreste, ja faktisk ingen, som har godt af at holde deres problemer for dem selv på den måde. Det blir man syg af i længden. Og det er uanset, om man har problemer med stoffer eller ej.

Det skal ikke lyde som en opsang eller kritik. Taler bare på baggrund af mine overbevisninger :)

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok, ro paa. For mig lyder det som om du har en kortvarig nedtur efter at have vaeret konstant paa benzoer i 4 dage. Det er du noedt til at gaa igennem, og der gar nok et par dage med det. Derefter skulle det gerne klare op, og du faar det nogenlunde normalt igen, en erfaring rigere.

Hvis det mod forventning ikke er gaaet over eller i hvert fald blevet betydeligt bedre efter max 5 dage, saa vil jeg foreslaa dig at soege laege. Men indtil da synes jeg du skal soerge for at spise godt, passe din doegnrytme og lave noget meningsfyldt i det omfang din tilstand muliggoer det. God bedring :)

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Det er benzo abstnenser. Prøvet det mange gange efterhånden. Præcis som du beskriver med ikke at kunne skelne mareridt fra virkelighed. Hvis jeg var dig ville jeg trappe langsomt ned med en lille dagsdosis i et stykke tid. Prøvet engang, hvor jeg ikke havde noget til at trappe ud med efter et meget stort forbrug af alprozolam over nogle uger og det gir psykose ligende tilstande.

go bedring.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Ja Benzodiazepiner kan facilitere depression, har selv været udsat for samme....
Tag og snak med nogle evt, hvis du er studerende på KU:
http://www.studraadgiv.dk/

Medlem
Brugeravatar

Bedst som jeg troede det hele var på vej op, synes det hele bare at dulme fuldstændig igen.
Jeg tog op til min eks, fordi han er den eneste der kender mig bedre end jeg selv gør (han tager dog ikke stoffer, så valgte ikke at fortælle ham om min situation). Men han kan gøre mig glad, og vi er rigtig gode venner.
Havde faktisk følelsen af, at alt var godt igen, lige indtil jeg kom hjem til mig selv, og ikke kunne falde i søvn eller nogen ting, selvom jeg følte mig mega træt tidligere. Jeg tror jeg lå i 5 timer uden at falde i søvn, og tror jeg omkring kl. 4 - 5 tiden falder i søvn, og vågner igen ved 9.30 tiden, og kan ikke falde i søvn igen. Jeg havde dog ingen mareridt i nat, men da jeg vågnede var jeg i så dårlig tilstand psykisk, at jeg nu sidder med tårer i øjnene, uden at vide hvorfor.

Spørger mig selv, hvorfor jeg har udsat min krop for det her? Hvorfor skulle jeg absolut prøve?
Jeg fortryder det noget så inderligt, og vil bare tilbage til min normal hverdag igen.
Om jeg så skal droppe alle mine venner, hvilket jeg næsten er nødt til, for at komme ud af det her, for de tager allesammen stoffer. Men så står jeg igen alene, og det er nok også det der nager mig. Hader at være alene. Men et liv på stoffer, eller uden? Jeg vil bare ha det godt, og er næsten villig til at gøre alt for at få det godt igen. Det her, er det rene helvede :(

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg / Ottawa, Canada
Var det "kun" de fire dage?
For så går der ikke så lang tid igen før du får det godt igen. :)

Problemet er jo, at kroppen/hjernen har været vant til ikke at skulle producere så mange af de stoffer, der gør at du føler der glad og der modvirker angst - den finder lynhurtigt ud af, at der pludselig er for mange af de stoffer efter du har taget pillerne, så den stopper selv med at producere dem (eller producerer langt færre en før).
Når du så pludselig stopper med at tage disse piller, tager det lidt tid for kroppen og hjernen at finde ud af, at der ikke er så mange af de stoffer som der skal være - og når der ikke er nok af de stoffer... ja, så har man det som du har det; ad bæ til.

Og det ER et helvede. Men langsomt begynder kroppen at vende tilbage til sådan som den var før du tog pillerne og den vænnede sig til at disse piller lavede alt arbejdet for den, og så får du det bedre - i mellemtiden kan du kun vente, og så gøre ting, som tvinger kroppen til at producere flere af de stoffer der skal til for at du har det godt: dyrke motion, gøre ting som du ved gør dig glad, tage lange bade og forkæle dig selv.

Det er p*ssesvært, men der går ikke så lang tid. :) Husk på det: det er kun midlertidigt. Tag det dag for dag. Tving dig selv til at have det sjovt, og vær så meget sammen med gode venner som der ved hvordan du har det.

Jeg kan anbefale at gå i søstrene grene, og købe den urte te, der hedder "godnat te", eller gå i Matas, og købe nogle naturlige afslapnings-piller/baldrian tabletter/piller. De gør dig ikke gladere, men de får dig til at slappe af - og man sover rigtig godt efter et par kopper te eller nogle af de piller - og de laver ikke rod i kroppens kemi på nogen måde. :)

God bedring, søde!

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Kun de 4 dage?... Ta' og chill, og forstå du skal holde dig fra dem... You ain't seen nothing yet... Benzo abstinenser?...- nej... At du skal bruge lidt kræfter på at slappe af osv og har en mindre nedtur, ja...

Når du ligger og græder, skriger, ryster, hyperventilerer i kramper og smerter i flere timer, ja så er du ved at have abstinenser. Hold dig fra dem! Dem alle! Det er ikke for sjov og du tror du har styr på det lige indtil det går helt galt (og i så fald du bare tager flere er det også hurtigt glemt igen).

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg tror personligt selv heller ikke det er benzo abstinenser hvis du kun har taget dem i 4 dage itræk, dermed ikke sagt at du ikke har det dårligt!!
Tror mere på det er en enorm psykisk nedtur, eller en depression fx.
Jeg synes det er det helt rigtige du har gang i nu med at stoppe i go tid, og IKKE aftrappe med benzo da det kun vil gøre det hele meget værre!
Det lyder meget som om det er en alvorlig psykisk ting, og jeg vil anbefale at du snakker med din læge om det så du måske kan blive henvist til en psykolog eller psykiater. Jeg har selv haft en depression + en psykose og har fået skrevet benzodiazepiner ud hver dag i 6-7 år nu, så jeg ved hvilket helvede det kan være!
Ellers så er jeg meget enig i de ting Imp skriver.
Ønsker dig det bedste herfra!

Peace Morpheus!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Syntes det lyder helt ekstremt vis nogle får det sådan efter 4 dage. Jeg har selv været på benzoer, hvor jeg tog dem hverdag i omkring 14 dage. Der syntes jeg ikke rigtig der var noget da jeg stoppede. MEN du har skrevet i en anden tråd at du tager MDMA næsten hver weekend (eller også var det 2 måneder i streg?), hvilket nok ville forklare din nedtur. Nu hvor de ikke virker mere (benzoerne), kan du nok føle at hjernen trænger til en lille pause.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
nogle folk kan ikke tåle benzoer og får paradoxe reaktioner af dem som fx. depression du skal bare holde ud for det er altså forbi gående min erfaring siger mig den slags gerne varer et par uger og så er det ovre. depression kan også skyldes det at man med benzoerne hæmmer ens tilgang til føleseer som så kommer op 100 gange stærkere når benzoerne ikke længere er i kroppen.. men da du siger du ikke døjer med problemer vil jeg hælde til den første forklaring...

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for svar allesammen! :)

Jeg vil så sige I var en god hjælp for mig, til at forstå hvor jeg fik det som jeg gjorde ..
Jeg kom ovenpå igen efter 4 dage, og har det helt fint nu.

Jeg har til hverdag ingen psykiske problemer overhovedet, og går ikke og har problemer i min hverdag. Men ligeså snart det kommer til stofferne (især amf), så daler min psyke helt i bund, og jeg ved ikke hvorfor, når nu jeg ikke har problemer osv. til hverdag. Men fuck også det nu, jeg ved bare at det her var et tegn fra min krop om at stoppe, så vil hellere lytte til den nu, end at blive ved, og så det går helt galt lige pludselig.

Jeg har været inde på wiki og kigge under benzo'er. Og der står at man kan få abstinenser efter bare en uge, hvor man har taget dem, eller kortere tid, med meget høje doser. Men jeg skal ikke kunne gøre mig klog på, om det var abs. eller ej, ligemeget hvad, så havde jeg det helt af H til, og der vil jeg ikke ende igen, aldrig! :)

Men man lærer jo kun af at fejle. Har prøvet det jeg skal nu, og mange tak for jeres hjælp og støtte allesammen! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Tjaaa skrev:
Jeg har til hverdag ingen psykiske problemer overhovedet, og går ikke og har problemer i min hverdag. Men ligeså snart det kommer til stofferne (især amf), så daler min psyke helt i bund, og jeg ved ikke hvorfor, når nu jeg ikke har problemer osv. til hverdag.

Min psyke bliver altid total skadet af amfetamin, lige meget hvad. Det gør amfetamin bare, og det er der ikke så meget at gøre ved, ud over at lade vær med at tag det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]