Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 20:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Paranoia
Junior medlem

hej jeg er endelig kommet ud af et længere varende misbrug af hash.
men jeg ryger stadig engang imellem (1 gang om måneden) og oplever stadig at jeg får angst i rusen og hat tænkt på om det ville kunne være en mulighed at spise baldrian som er mod ang og uro i rette doser ?

og ja ved godt man burde holde op med at ryge for at undgå angsten men altså det er noget jeg kan leve med :)

Titel: Re: Paranoia
Medlem
Brugeravatar

Hej :) Jeg vil gerne anbefale NADA! (National Acupuncture Detoxification Association)
Det er noget de fleste misbrugscentre tilbyder her i landet. Det er akupunktur i ørene og nogle gange i hovedet, dvs du får 5 nåle i hvert øre en der tager leveren, en for hjertet, en for lungerne, en for nyren så vidt jeg husker. Og den sidste der tager det man kalder Shen men der tager uroen i kroppen. Jeg var selv skeptisk for det i starten, men det virker fantastisk mod stress, angst, søvn problemer osv. Det gør på ingen måde ondt, og det er meget afslappende. Jeg syntes personligt det giver en fantastisk "jordforbindelse" om du vil.
Du kan desuden få sat nogle små kugler ind i punkterne som du så selv kan aktivere, og jeg kan ikke sige andet end at det virker sgu ;) Du kan få en masse beroligende Te, der koster det hvide ud af øjnene hvis du selv skal smide penge efter det. Tag en Google på det og tænk over det, alle mennesker burde prøve det. EDIT: de har forresten en helt fantastisk massagestol du kan få lov at sidde i den halve time nålene sidder i :)

Billede

Saliva

Junior medlem

er lige stoppet nede i centeret men altså NADA er for at sige rigtig godt men syntes ikke det hjalp på parnoia under rusen og det er jo heller ikke meningen det skal gøre det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Forstår ikke hvorfor du ikke bare lade være med at ryge hvis du får det dårligt af det.

Men anyways kunne du jo prøve at tage det som en tage det som en terapeutisk udfordring når du skal ryge.
Du kunne jo starte med at læse en masse om angst og paranoia, hvad man kan gøre når man møde det og så videre, når du så synes du er klogere kan du ryge og se om du kan bruge de værktøjer du har læst om til noget.
Du kan evt. starte med at læse "Den udefinerbare angst" som er sticker her i medaljens bagside.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg må indrømme at jeg selv er begyndt at få en angst i rusen engang imellem, men det handler meget om min sindstilstand inden jeg begynder at ryge.

I gamle dage kunne jeg være bongskæv hele tiden, og stadig være glad og udadvendt.
Nu er det som om der engang imellem kommer en lille angst når jeg begynder at ryge, men det er kun når jeg ryger alene.

Hvis jeg f.eks. har fået et par øl til en fest, og nogen tænder en lille jønne, så får jeg stadig en dejlig rus ud af det.

Jeg tror at du skal kigge andre steder end bare din angst under rusen, for hvordan har du det generelt psykisk?

Jeg ryger f.eks. meget sjældent alene nu, og jeg er meget bevidst om min sindstilstand inden.
Er begyndt at lære at leve med at det er sådan jeg har det efterhånden.
Det er egentlig lidt mærkeligt, da jeg også har kigget mine tidligere posts igennem, og der hylder jeg det at ryge alene til skyerne, pga. egenskaberne i rusen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Halose:

Jeg tror det er meget individuelt hvornår man får angst mens man er skæv. Jeg er fx langt mere tilbøjelig til at få det når jeg er sammen med andre, end hvis jeg er alene.

Dedikeret medlem

Morten på 14; Jeg har det på samme måde. Jeg kan i øvrigt godt nikke genkendende til det med, at cannabis-rusen er blevet meget mindre afslappet og happy-go-lucky agtig med tiden. Det er blandt andet derfor, jeg ikke ryger nær så ofte mere, som jeg gjorde for bare et år eller to siden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Morten på 14 skrev:
Halose:

Jeg tror det er meget individuelt hvornår man får angst mens man er skæv. Jeg er fx langt mere tilbøjelig til at få det når jeg er sammen med andre, end hvis jeg er alene.

Selvfølgelig er det individuelt, jeg skrev bare mine egne erfaringer.

I gamle dage fik jeg aldrig angst, tværtimod.

Men det ændrer sig godt nok med tiden, som Culpepers rigtigt påpeger.

Det må være et signal om at man har haft for meget ild i piben.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Har du prøvet at ryge cannabis med et højt indhold af cbd? Det er antipsykotisk, og burde fjerne angst.

Junior medlem

nej det har jeg faktisk ikke prævet :)

og til AFKFISKEN så ser jeg ingen grund til at holde op med at ryge da jeg er gået ned til kun 1 gang om måneden istedet for hverdag og den angst jeg får
det er noget jeg kan leve med :) men ville bare være rart hvis man kunne slippe for den.

og med at prøve at se frygten i øjnene det har jeg skam også prøvet. jeg lukkede op for min hoved dør som jeg normalt ikke gør når jeg er High. og der stod min mor og det var min værste frygt og den
er forsvundet nu men nu er der abre kommet andre ting man kan være nedern over.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
SteeLx^ skrev:
Har du prøvet at ryge cannabis med et højt indhold af cbd? Det er antipsykotisk, og burde fjerne angst.

Er problemet med CBD holdige sorter ikke, så vidt jeg har forstået, at de er pokkers svære at opstøve da det har en nedslående virkning på rusen, og at de fleste planter derfor er blevet avlet til at have et lavt indhold af CBD?

Er slet ikke sikker, men synes bare jeg læste en artikel for nyligt, som omhandlede CBD's medicinske virkning på en del sygdomme og der kom de kort ind på problematikken i at finde en sort, med højt nok indhold.

Måske vrøvler jeg bare BIG TIME. :lol:

(Artiklen stod i politiken, men er så vidt jeg kan se identisk med denne http://www.pharmadanmark.dk/aktuelt/pre ... 1-Cannabis)

Junior medlem

nej nej det er skam rigtig nok :)

har også set en dokumentar hvor der blev sprøjtet direkte thc ind i blodet en gang med mest thc i og bagefter et større indhold at CBD og ved det næsten rene thc fik hun paranoia og da der var mere CBD indhold i thc fik hun mega grinern på

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Problematikken med forholdet mellem thc og cbd er vist nok, at når cannabis fremavles med et højt thc indhold, fortrænger det indholdet af cbd. Derfor kan det være godt at kigge efter sorter med et lavere thc indhold (12-15 %), for her vil de to være mere ligeligt fordelt.

Jeg kan selv føle lidt paranoia hvis jeg ryger meget stærkt skunk, mens mildere cannabis aldrig har den virkning.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]