Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 23:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej jeg blev introduceret for methylone for en halvandet måned siden.
Synes det er et fantastisk stof, som man self skal være på passelig med.

Har taget stoffet sådan med et uges mellemrum, en enkel gang med 2 dages mellemrum, og nu holder jeg en lang pause.
Men jeg kan mærke at jeg har ondt i min højere side, og jeg er ret sikker på at det er leveren.
Det er ikke ondt på den måde at det er ikke til at holde ud, jeg kan bare mærke at det strammer lidt derned.
En irretabel følelse. Nu er det en uge siden jeg har taget methylone, og kan stadig mærke min lever, er der nogen der har lignende erfaringer de kan dele?

Eller nogen råd, skal jeg gå til lægen.?

Insane psychedelia user!

Ja, Smut til lægen.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Self. skal du gå til lægen!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Turambar skrev:
Har taget stoffet sådan med et uges mellemrum, en enkel gang med 2 dages mellemrum, og nu holder jeg en lang pause.
...
Eller nogen råd, skal jeg gå til lægen.?

Du skal under alle omstændigheder til lægen. Hør hvad han/hun har at sige, men bring ikke dit forbrug op som det første. Det har en tendens til at kortslutte manges hjerner, når de hører ordet "narko", og så antager de bare uden videre beviser eller omtanke at stofferne gjorde det. Lad ham gøre sit arbejde med et åbent sind.

Følgende vejer også ind for mig: jeg har nemlig aldrig nogensinde oplevet noget lignende på methylon, og jeg må med skam indrømme, at jeg har gjort ting, der var meget værre end det du beskriver.

Det kan være blindtarmsbetændelse, og det er potentielt livstruende: http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/blindtarm.htm

Derfor igen: gå til læge ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Winta eller vad han hed sagde at han havde fået betydelige skader på sin lever efter sit forbrug af methylon, så det er en meget reel mulighed (desværre). Gå til lægen, få taget dit levertal og kom tilbage med informationen. Så kan du hjælpe med at bidrage til info om methylon og skadesreduktion.

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er alt jo muligt, og måske har Turambar en meget særlig allergi overfor netop methylon, men indtil andet er bevist finder jeg det stadig meget usandsynligt. Det gør jeg af følgende grunde:

Turambar har taget methylon i 1½ måned med en uges mellemrum, anslået 7-8 doser, og så oplever han akutte smerter fra det, han mener er leveren. Winta lammede methylon og et hav af andre stoffer i 2 (3?) år. De fleste mennesker aner ikke de har en lever med problemer før en måling siger det, og har i mange tilfælde har de ingen mærkbare symptomer selv om de har dårlige levertal.

Og selv hvis Turambar kommer tilbage og kan demonstrere dårlige levertal, hvad siger det så om methylon? Med det statistiske grundlag: intet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, selvfølgelig ville det (uanset hvad) ikke være konklusivt, og jeg tror heller ikke at han nødvendigvis har leverproblemer, for som du selv siger er det svært at vurdere smerter fra kroppen, og leveren er jo ikke ligefrem et organ som melder klart ud. Men derudover ville det da ikke være dumt at tage methylon med i regnestykket - selv hvis TS statistisk ikke kan anvendes til noget synes jeg alligevel man burde lægge kortene på bordet. Jeg er selv glad for methylon, men jeg har da helt sikkert oplevet nogle ting omkring brugen af stoffet og er ret påpasselig.
Just Wintas rapport synes jeg er ganske relevant. Han lammede sig i mange slags stoffer, ja, men i følge ham selv var det primært methylon. At hans misbrug var længere end TS brug er en relevant detalje, men folk reagerer jo forskelligt på stoffer. Visse kan ryge og drikke som svin hele livet og blive 85, andre dør som 35årige. Men igen, jeg er helt enig med dig.

Og er der noget nyt fra TS? Har du været til lægen, og hvad var meldingen?

Junior medlem

Jeg vil bare nævne at Winta for nyligt fik ultralydskannet sin lever og at der den dag i dag ingen problemer er, men det hænger nok også sammen med at han har været clean i næsten 2 år. Desuden siger manden jo halvanden måned og ikke år, og så er det i hvert fald næppe på grund af Methylone.

Junior medlem

nu skal i også lige tænke på at leverne sidder mere midt på maven tarmen ligger derimod i begge sider og den kan man nemt få smerter i da stoffer har det med at få tarmen til at arbejde hurtiger. Men med det sagt mener jeg ikke at du ikke burde tage til læge, det er altid en god ide når man har været lidt for snild men snitten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, godt at vide. Methylon bliver fritaget for denne gang. :D Noget nyt fra TS og hans lever, btw?

Junior medlem

hej, jeg har det fint.

Jeg var til lægen, sagde ikke noget om stoffet med det samme.. han sagde," du har det fint, der er ikke noget galt".
Det kunne være muskel spændinger sagde han.
Nå men , jeg forklaret ham så om stoffet, og at det lignte mest mdma.
Så endte med at vi snakket om unge og stoffer, og samfund.
Han var sku cool nok, min egen læge var på ferie på det tidspunkt.

Jeg havde det stadig mærkeligt i min højre side nogen dage efter
men nu er det mere eller mindre gået væk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]