Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 07:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mavesmerter?
Junior medlem

Hej igen alle sammen!
Jeg "kom til" i weekenden, at indtage 4-5 streger amf. Jeg ved man får det dårligt dagen efter sådan en tur, men jeg er efterhånden ved at være lidt bekymret. Jeg tog stoffet fredag/lørdag i sidste weekend og da jeg vågnede søndag aften havde jeg smerter i maven. Smerter som jeg stadig har problemer med. Nu sidder jeg her på en torsdag, altså næsten en hel uge efter og jeg døjer stadig med smerter. Jeg har bemærket at jeg ikke har haft appetit og har ikke været meget/nok på tønden.

Skal jeg gå til lægen?
Spise noget bestemt?

Eller er dette noget bare normalt efter en hård omgang? Det var 3. gang jeg prøvede det og første gang i så store mængder.

Tak på forhånd!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Altså man kan godt være godt smadret efter en tur på amfetamin, men 4-5 streger amfetamin over en hel weeekend lyder ikke nødvendigvis som noget der skulle give dig mavesmerter en hel uge efter.
Hvor store streger snakker vi om?
Og går ud fra at du har taget det sammen med nogen, hvordan har de det i maven?
Man skal huske at der er midler som folk bruger til at cutte deres narko med, derfor kan man godt tænke at det har været cuttet med nogen klamt, hvis også dine venner har bøvl med maven.
Har du ellers spist godt i weekenden, og hvordan med druk?

Har en ven som får mavesmerter af ikke ret meget MDMA, og hans mave går helt i baglås af det.
Nogen mennesker skal nok holde sig fra et bestemt stof, og måske er amfetamin ikke din dansepartner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
derudover er en uge temmelig lang tid at have ondt i maven hvis det er alvorlige smerter.
det kan være mange forskellige ting, men ondt i maven skyldes oftes forstoppelse.
jeg havde nok ringet og snakket med min læge hvis jeg havde haft seriøst ondt i maven i en uge.
(hvis du selvfølgelig har forstoppelse eller har drukket meget hårdt er det sikker bare det, som halose også påpejer)

Junior medlem

Okay er blevet en del klogere. Men hvis man går til lægen, SKAL man så fortælle at man har taget narko? Altså er det en nødvendighed?

Go ryger! ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Ø Ryger skrev:
Okay er blevet en del klogere. Men hvis man går til lægen, SKAL man så fortælle at man har taget narko? Altså er det en nødvendighed?

Go ryger! ;)

Du skal ikke, men du kan lige så godt gøre det, din læge har tavshedspligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Atna skrev:
Ø Ryger skrev:

Go ryger! ;)

Du skal ikke, men du kan lige så godt gøre det, din læge har tavshedspligt.

Det har han, men det er ikke det eneste argument, der tæller. Fx ville jeg tænke på mit forhold til lægen. Læger er lige så forskellige som de fleste andre mennesker. Nogle mere professionelle end andre og nogle med flere fordomme end andre.

Jeg har fx et forhold til min læge, hvor jeg føler mig tryg ved at fortælle ham om alt muligt, MEN i nogle enkelte tilfælde har jeg holdt stoffer udenfor. Ikke i tilfælde, hvor jeg kunne forestille mig at stoffer var den direkte årsag, men mere som detalje.

Til topic: har du stadig smerter? Det lyder underligt at amfetamin (som sandsynligvis forlængst har forladt din krop) skulle have sådan en langvarig effekt, medmindre det har irriteret/ødelagt din slimhinde eller lignende somehow - hvordan har du det nu?

Junior medlem

Jamen nu er det så småt ved at ligge sig igen. Den er stadig ikke på 100% men det har hjulpet at spise 1 hel pakke svesker. Men jeg tager det som en lærestreg og jeg tager det ikke igen. - Holder mig til ryger. :P

Medlem
Brugeravatar

Fornuftigt min dreng! Far er stolt :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
^^ Lyder godt at det er gået i sig selv. Ellers ville jeg anbefale at spise "blød" mad, altså mad som giver tynd mave så kommer det nemmere ud. F.eks. æbler skulle være godt. Men selvfølgelig burde lægen være første prioritet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Ø Ryger skrev:
Jamen nu er det så småt ved at ligge sig igen. Den er stadig ikke på 100% men det har hjulpet at spise 1 hel pakke svesker. Men jeg tager det som en lærestreg og jeg tager det ikke igen. - Holder mig til ryger. :P

Det kunne jo tyde på, at du har haft forstoppelse. Så ved du hvad du har at gøre med næste gang og kan eventuelt forberede dig.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Det er jo ikke nødvendigvis Amfetaminen, der er skyld i mavesmerterne.
Jeg kender godt det med, at når der er noget galt dagene efter, man har taget et stof, har man tendens til at skyde skylden på det gældne stof. Man må bare prøve, at læse sig frem til det på nettet eller tage til en læge, hvis man er for usikker.

Held og lykke med det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Man kan ligesågodt være ærlig over for sin læge.
Det kan være ærligheden ( og nu overdriver jeg en smugle ) der redder dit liv en dag.

lad os nu sige du går op til lægen og siger :

Jeg har ondt i maven rigtig slemt, jeg ved ikke hvorfor.
lægen giver dig måske nogle piller som ikke er smarte
at have i systemet når du har taget lidt af vært dagene inden,
( ikke om jeg ved om det findes imod mavesmerter ) men tænk nu.

han kunne sende dig til diverse undersøgelser som overhoved
ikke var nødvendigt hvis han bare havde vist hvad du havde indtaget.

os.v os.v

skælder din læge dig ud, eller dømme dig pga
du har taget det ene eller det andet, så skift læge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]