Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej folkens.

Jeg har i et stykke tid gået og spekuleret på om jeg er ved at være for afhængig og om jeg skal stoppe mens legen er god.
Jeg ryger de fleste dage i ugen, og man føler lidt når der går længere tid mellem jointsne at man kan mærke man mangler noget, ligesom nikotin.
Kunne godt tænke mig at høre hvor lang tid folk har røget og hvad de laver til daglig, om de kan få dagen til fungere, eller om de kan mærke ligesom mig at man bliver nogle gange lettere irriteret og sværere ved at fokusere på nogle ting.
Elsker at ryge, og har gjort det meget de sidste 1½ år. Men nu skal jeg til at læse på Uni. og overvejer om det ville smadre min fremtid?

Medlem
Brugeravatar

Det er du den eneste der kan vurdere, der er da mange som sagtens kan få en hverdag til at hænge sammen med et gram hash eller to om dagen. Så er der dem inklusiv mig selv, der ikke får noget ud af noget som helst i skolen, hvis jeg ryger for meget. Så for mit vedkommende nej, men igen alle er forskellige..

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det at du spørger betyder, at du nok bør tage en pause. Hvis der overhovedet er noget i dig der gør, at det ikke er let, så er der et tvangselement i det, og ergo er det et misbrug, selvom det måske er et mildt et. Men se at få taget fat i det inden det er forsent. Det kan aldrig skade lige at få stofferne på afstand og lave et statustjek.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Mig og mine rygerbuddies går alle på universitetet, og vi kan sagtens klare os. Hvis du endelig skal ryge, så lav dine lektier, og ryg en joint som belønning for at du har lavet dine ting.

Medlem

Tak for svarene. Har besluttet at lade røgen ligge i en 2 ugers tid. og se hvordan det går.

hvad laver folk til daglig har jeg tit tænkt på?

Medlem

Når man selv har oplevelsen af, at det er mere destruktivt end konstruktivt, er det imo nemmere at stoppe. Så se på, hvad det giver dig, sat op imod hvad det koster dig.

Jeg kan på journalisthøjskolen sagtens ryge dagligt, jeg kunne også tage morfin dagligt eller være på det i skolen og til eksamen og stadig få 12. Men jeg vil ikke.

Har tvunget mig selv til at stoppe med at ryge fede mange gange, men for mig virker det kun, hvis det er et personligt valg.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Nice beslutning :)

Her får du lige en erfaring jeg har gjort mig med at ryge bong og gå i skole.
- Jeg går på gymnasiet 3.g. Dengang jeg røg Cannabis næsten hver dag, og oftest i form af en bong, kunne jeg godt mærke at jeg blev alt for slacket i skolen. Efter at mig og mine Kammerater stoppede med at gøre det så ofte. Ryger det ikke i hverdagene dage, og ryger ikke bong mere. Har ikke røget bong siden januar, og har kunnet mærke på mig selv jeg blev bedre til at koncentrere mig, og har fulgt mere med i timerne.
Dog lige for tiden siden jeg fik læseferie, har jeg røget i hverdage også (dog ikke hver dag), og har fået helt fine karakterer. Har formået at trække mange fags karakterer op. I de eksamener jeg har haft har jeg stadig ikke haft en dårlig eksamen. Tværtimod, fik 7 i SRP selvom jeg fik 02 i SRO, fik 10 i AT og i 2.g fik jeg 00 i AT og 00 i Dansk-Historie opgaven.
Føler at på det niveau jeg ryger nu, kan jeg sagtens tag vare på min uddannelse; mit liv i det hele taget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]