Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 02:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hjælp / råd
Junior medlem

Hej gutter.
Har længe haft lyst til at skrive denne post omkring hvordan jeg har det, med hash, pot div.
Det hele startet som sikkert så mange andre med de 'andre' røg. Så skulle man selvfølelig også selv prøve det. Så jeg skaffede noget pot og mixede med 2 smøger i en cone, som jeg røg sammen med en ven (var 14 dengang) Havde glædet mig meget, men jeg var sindssyg bange. For jeg anede ikke hvordan jeg ville få det. Efter 3-4 store hvæs slog det som en hammer der faldt fra skyerne. Jeg fik angst jeg rysetde og svedte. Ting bevægede sig og det hele var bare skidt. Det varede dog ikke mere ind ca. 30.min tid. så fik jeg den vilde koger på, men også ret chillern. Siden da har jeg røget måske 5-6 joints over 3 år. Hvor jeg var endelig fik det meget chillern. Nu 3. år efter (17.år) er lysten kommet igen. Men frygter lidt at få det som jeg fik det første gang jeg røg... Var det bare min krop som ikke kunne klare det? Eller er der bare nogle som ikke kan tåle cannabis? Jeg er ret uvidende om dette, håber i kan svare mig på det :D
PS: Jeg er virkelig fascineret af cannabis og dens rus. Men stadig lige så bange, kan det have noget med det at gøre?

God ryger herfra :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Det er ikke til at sige om du får det dårligt igen..
Du kan være heldig at få det rigtig fedt og sjovt men det kan selvfølgelig også gå den anden vej.
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle gøre det, prøv at læs lidt herinde om set&setting.
Det kan i mange tilfælde være udslaget om det bliver en fed oplevelse eller ej.
Med hensyn til mængden du skal indtage vil jeg bare råde dig til at starte stille ud dvs.
2-3 sug af pinden, så læg den og se om du kan tage to mere. Så går det ikke galt for dig det er sikkert!
God ryger :P

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Medlem

Det lyder som om at du har simpelthen røg dig alt for edderskæv første gang!
Det kan også være at smøgerne ikke var ristet ordentligt - jeg er ikke tobaksryger af vane, og ryger altid rent pot/skunk i joints, eller rent hash i pipe/bong, når jeg ryger alene eller sammen med min sædvanlige rygekammerat. De fleste af mine venner insisterer dog på at lave et almindeligt mix og fylde det i en joint, hvilket er meget forståeligt for mig når det kommer an på hash (som dælme er svær at rulle en joint af uden tobak, hah), men jeg synes simpelthen det er synd at fortynde en god skunk med tilsætningsstof-proppet industritobak... Men det er jo et spørgsmål om personlige preferencer. Pointen er, at en nikotinskævert sagtens kan give intens svimmelhed og kvamle hvis du som mig ikke ryger tobak hver uge, og det kan være at du har fået den tilbageholdenhed til cannabis fordi du ikke kunne skelne effekterne fra tobakkens.

Hvis du kun fik det dårligt første gang, og fik det "meget chillern" de efterfølgende 5-6 gange, så tror jeg virkelig ikke at du bør frygte at det er dig der er noget galt med. Følg Pongos råd og tag kun et par sug af gangen, og læn dig så tilbage og luk øjnene og føl godt efter, lær rusen at kende, og tag så et par sug mere efter nogle minutter hvis du har lyst - du skal ikke forvente at kunne ryge lige så meget som dine måske hverdagsrygende kammerater når din tolerance er ikke-eksisterende! ;)

Junior medlem

Tak for svarende begge to. Skal lige siges jeg ikke røg fast dengang, så det med de ikke så vel ristet smøger og den ret store dosis jeg indtog første gang. Mindes jeg røg den som en normal cigaret, lange store sug, 4 lige efter hinanden og som sagt så slog det som en kæmpe BMW der kørte fontalt in i dig.
Røg en smule 90'er idag. Føltes ikke rigtig af noget (nok pga. det lave indhold) men det er vel en god ide at starte stille og rolig op, før man kastere sig videre.
Igen tak for svarende.

Medlem

Med 90'er, mener du så røg til 90 grammet? For mig at se ligger hash på 40-120 grammet, så 90 er da i den gode ende - jeg køber normalt 70er eller 80er. Spøjst at du ikke rigtigt mærkede noget. Er der en grund til at du ikke tog et par hvæs mere? Hvis det er for at starte forsigtigt ud, så beundrer jeg din fornuft.

Junior medlem

Beast: Det var 90' grammet. Det skal dog lige siges jeg delte den med 4 andre venner og tog kun 2-3 svage sug, og blev ikke spiecialt påvirket.
Beast igen, hvis du læser Pongos replay, kan du se han råder mig til at tage det stille og roligt det at starte med. Og det føldte jeg bare:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 7 seas yaarrrg
´´ Havde glædet mig meget, men jeg var sindssyg bange.´´

Det kan sagtens også have noget med det at gøre, vis du var bange da du blev skæv kan det godt være ubehageligt;men som du selv siger fik du det mere chilleren da du fandt ud af det ikke var noget at være´´ sindsyg bange´´ for ;). Sørg for at være et sted hvor du er tryg ved ( sådan så du ikke for mega noia af, om nogle uønskede gæst lige pludselig skulle troppe op)

Men lad vær at være bange det, gavner ikke noget. En fornuftig respekt for tingene er bedre.

God vind herfra :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Flyttet til medaljens bagside

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]