Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 02:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey

Har over en længere periode misbrugt lidt forskellige ting, som startede med hash da jeg var 13 (er nu 19) det startede med at vi var en gruppe på 5-6 stykker der røg så meget vi nu kunne få fat i over de første 2 år 13-15 stortset, da jeg begynde at prøve noget amfethamin i weekenden over et års tid, da jeg blev 16 prøvede jeg kokain for første gang, så det var kokain hvis jeg havde råd ellers amfethamin til jeg var 17, der begyndte jeg at tag Mdma og ketamin regelmæssigt (indimellem i hverdagen) og julemix var også et kæmpe hit lige på det tidspunkt, fortsatte med mdma men trappede lidt ned på keta'en, fyldte 18 og prøvede mexicanske/thailandske svampe et par gange, alt imens mit hash forbrug blev større, sluttede med 5-7 gram om dagen, som sagt er nu 19 år gammel og døjer med at sove, har angst anfald og depression, socail fobi og inkl selvmords forsøg op til flere gange efter jeg er stoppet, får medicin ved lægen og er nu i behandling :). alt blev blandet med hashen, fordi det var mest af alt en hverdags ting og det var en ting man kendte godt til og følte sig tryg ved

alt hvad jeg prøver og sige er pas på hvad i fortager jer, som sagt der er en bagside af medaljen, sørg for i har den rette information og ved hvad i indtager, det bliver en fordel for jer i sidste ende.

tak for at læse min lille historie, svare gerne på spørgsmål hvis nogle er nysgærrige :)

indgående af medicin ved lægen får jeg: Risolid 25mg og Imozob

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hvordan har du det nu? Har du fået det bedre efter du har fået medicin? Er du stoppet med at ryge hash??

Håber du har det godt! : )

Junior medlem

Tak for svaret :)

Ja jeg er stoppet med at ryge hash, har været stoffri i ca 1 måned nu, og er godt igang med behandling (i Aalborg), har fået det en smule bedre men som sagt døjer jeg stadig meget med nedture og angst anfald :(

Har taget helt afstand fra min omgangskreds, de eneste jeg sådan set har er familie og min kæreste som har været ved mig, igennem de sidste 2½ år, så hun har været en stor del af det selvom jeg godt ved jeg ikke altid har behandlet hende pænt, hvilket jeg virkelig fortryder den dag idag, men hun har ikke givet op på mig, så jeg gætter på jeg skylder hende en helt del af æren for det jeg nu er igang med :)

Selvfølgelig savner jeg lidt de tider hvor man var skudt af på MDMA med sine kammerater og bare glade/elskelige mennesker i det hele taget, men tror jeg er blevet lidt klogere på det hele nu, og vil bestemt ikke tilbage, tog emma flere dage i træk og endte i et kæmpe hul som var meget meget svært at komme op af, jeg vil tro alt min serotin var fuldstændig drænet på det tidspunkt?

Men igen, tusind tak for svaret :)

Junior medlem
Brugeravatar

hash påvirker angst uden tvivl.

Jeg har lidt af angst stort set hele mit liv, og hver gang jeg røg fee fik jeg totalt nederen på...

Junior medlem

har aldrig haft problemer med hash relateret til angst virkeligt, det kom først noget tid efter jeg begyndte på (hårdere stoffer) men hashen har bestemt hæmmet min udvikling mentalt, tror hash har forskelligt virkning fra person til person :)

nogle mennesker har nemmere ved at få psykoser osv, tror ikke man kan generalisere hash på den måde, uden og være helt 100 selvfølgelig, men det er bestemt ikke en god ting og gøre over en længere periode, som hverdags brug, tror ikke det gør så meget og ryge en joint eller to engang imellem så længe det ikke føre til et misbrug.

Junior medlem
Brugeravatar

LoveChamp skrev:
har aldrig haft problemer med hash relateret til angst virkeligt, det kom først noget tid efter jeg begyndte på (hårdere stoffer) men hashen har bestemt hæmmet min udvikling mentalt, tror hash har forskelligt virkning fra person til person :)

nogle mennesker har nemmere ved at få psykoser osv, tror ikke man kan generalisere hash på den måde, uden og være helt 100 selvfølgelig, men det er bestemt ikke en god ting og gøre over en længere periode, som hverdags brug, tror ikke det gør så meget og ryge en joint eller to engang imellem så længe det ikke føre til et misbrug.

Men hvis du har angst som mig hele ens liv så gør hashen det kun værrer derfor jeg nok kun har prøvet det en 20 gange for de fleste gange fik jeg bare lyst til at slå mig selv ihjel

Junior medlem

går du rundt med depression og angst nu?

Senest rettet af LoveChamp 24 apr 2011 03:49, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Har først fået rigtig angst efter jeg er stoppet med at ryge hash og tag stoffer, men som sagt, det var også 5-7g om dagen :) har det sådan med at jeg skal kigge mig selv over skulderen uden grund, og tænker først over bagefter "hvorfor helved gjorde jeg det?" det er ikke noget jeg selv kontrollere, men ja, fik os nedern på den første gang jeg røg hash, så prøvede jeg igen, og det blev sjovt og spændende som 13 årige :), det holdte ved lige siden desværre, ud over første gang har jeg aldrig rigtigt reageret voldsomt på hash, selvfølgelig har jeg prøvet og få koldsved osv, men det skete 1/10000 gange, så det var heller ikke noget jeg tænkte over :) som sagt har det mere været en hverdags ting for mig også selvom jeg tog andre stoffer, det var jo den ting jeg kendte bedst til, så der blev altid fyret op i en spliff uanset hvad :p

Har dog aldrig fået koldsved af joints, kun hvis vi havde fat i spanden eller bongen :) så tror det er meget forskelligt

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
LoveChamp ,
Jeg har også været igennem nogle hårde tider og været tilknyttet det psykiatriske system.. jeg syntes dog aldrig rigtig det hjalp mig rigtigt, fordi ingen forstod mig..
Jeg begyndte at interesserer mig for det spirituelle og religiøse .. specielt buddhisme og en smule kristendom har hjulpet rigtig rigtig rigtig meget på humøret og den angst jeg har haft..
ved ikke om det er noget, som siger dig noget.. var det heller ikke med mig i starten.. men det har hjulpet :)

Junior medlem

Hey MrMachoveli

Jeg er begyndt og dyrke kampsport istedet (muay thai)
det hjælper mig os til at få tankerne lidt væk fra det hele :) har aldrig været sådan religiøs eller noget i den stil

men som du siger, føler heller ikke nogen forstår mig ordenligt, og ja det er pisse hårdt og gå igennem alene, men vil tro det bliver bedre i løbet af nogle måneder/år hvis jeg fortsætter i samme stil.

stadigvæk vil jeg overhovedet ikke sige jeg fortryder det selvom det er hårdt nu, jeg ser det som en oplevelse og har fået en masse viden fra de ting jeg har gået rundt og lavet som man ikke kunne lære på andre måder, så som venskaber og kærlighed, mange "Venner" vil dig ikke det bedste, de vil stikke dig i ryggen og snakke om dig bag din ryg etc, det er ikke hvad jeg vil se som venner, og kommer aldrig til at få sådan nogle venner igen, det er livet squ for kort til, begynd og nyd livet og find de rigtige mennesker (for dig som person).

tak for svaret :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
Sport og motion er rigtig godt på humøret !!
Men det kan godt være du ikke er religiøs eller noget.. Men så længe du tror på kærligheden og det at være et godt menneske mod andre, så skal du nok finde fred, det lover jeg..
Ha det godt.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]