Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 10:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 mar 2011 16:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Virkelig god artikel. Den satte virkeligt nogle tanker og følelser igang. Al respekt til Tjille, og respekt til forfatteren af artiklen (ikke mindst til dig Armaghetto, som har tilføjet ting og uploadet den igen.).

R.I.P Tjille - håber du er et bedre sted!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2011 17:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
R.I.P
Utrolig sørgeligt.
Men forklar mig lige - hvorfor har i ikke taget fat i ham før det kom så vidt? hvis i har lyst til at svare på det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2011 18:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Smukt og rørerende. Tak
RIP Tjille


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2011 19:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2006 14:24
Indlæg: 229
Geografisk sted: midtjylland
Dejligt lige at få historien igen.

RIP Tjille


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2011 22:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Smuk og sørgelig historie som trækker tårer. Tak fordi du tilføjede hvad du vidste, til historien.

Manze@ jeg kendte ikke Tjille personligt, men jeg er sikker på at hans venner har gjort så meget de kunne for ham, ud fra hvad han lod dem vide. For mange kom det som et chok, at han var så langt ude.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2011 17:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Han trak sig bare mere tilbage når folk fortalte ham det var ved at gå galt, en typisk tendens blandt misbrugere faktisk, mig selv inkluderet... Derfor det kan være svært at sætte sig ind i forældrenes situation, som også må have været et helvede. Var meget usikker på om jeg skulle rive op i hans historie igen, men blev enig med mig selv om at det var nok ville have været okay med ham. Al respekt til de døde og især også de tilfælde her på psychedelia som næsten dagligt minder mig om farerne ved ikke at tage stofferne seriøst. Det er i hvert fald noget der rammer mig dybere end alle de samtalerne til sammen som jeg har haft på misbrugsklinikken.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2011 17:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Hardts skrev:
Meget rørende historie. Er der ikke nogen der har en hjemmeside, en blog eller andet passende hvor artiklen kan blive bevaret?


Det kan være en moderator har en god ide til hvordan den måske kan passe ind på boardet, hvis det ikke er for for meget... med hensyn til at respektere Tjilles privatliv, også selvom han er borte.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2011 01:29 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2011 18:12
Indlæg: 39
Geografisk sted: live in the dark jylland, half a mile from the mushroom field
nu kender jeg ikke fyren, men jeg må sgu indrømme at jeg sidder med våde øjne efter at have læst denne historie.. rigtig rørende tekst.

rest in peace tjille.


Best greetings
D.A.D.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2011 22:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jul 2009 00:59
Indlæg: 149
Sørgelig historie.
Hvil i fred Tjille.

_________________
http://prinsgemalen.tumblr.com/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2011 20:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2010 01:39
Indlæg: 80
Geografisk sted: A spot within a spot
ja, hvil i fred Tjille. Man kommer let til at reflektere over sit eget liv, når man er færdig med at læse den. Jeg har hvert fald kunne bruge historien til noget nyttigt set i forhold til mit eget forbrug af stoffer.

endnu engang RIP

_________________
- Medlem af det hemmelige selskab


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 18:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Synes helt afgjort du skal fjerne den sidste kommentar om psychedelia i teksten. Den er forfærdeligt usympatisk skrevet og egentlig også pisse irrelevant.

Meget rørende og skræmmende historie.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2012 11:59 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 mar 2012 04:09
Indlæg: 5
Geografisk sted: Legoland
Det er virkelig rørende at læse denne artikel igen. kan ikke lade være med at fælde en tåre. Det har i hvert fald været sundt for mig at læse den igen

_________________
Vanvid har ingen grænser :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2012 15:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
"Ingen ved stadig ikke den dag i dag, om hans lange kamp med stofferne havde forlænget hans liv nogle år eller ej. Ifølge Tjilles mor, var han allerede så syg i sindet før stofferne, at stofferne måske sagtens kunne have forlænget hans liv med flere år fordi stofferne gav ham håb. Stofferne både hjalp og ødelagde Tjille. Men heldigvis kan man forhåbentligt stadig den dag i dag læse på psychedelia i hans tekster fra dengang, at hans periode med stofferne slet ikke kun var smerte, men også indeholdt masser af glæde, nyopdaget lyst til livet og en pause fra alle hans psykiske problemer som næsten altid havde plaget ham.

Hjemmesiden www.psychedelia.dk eksisterer stadig den dag i dag (2011). Psychedelia.dk er vokset siden dengang Tjille var i gik bort og hjemmesidens mål er stadig de samme.
Det er harm-reduction (skadesreduktion), som fortæller folk der tager stoffer om hvordan man kan gøre det så ufarligt så muligt. Ingen, hverken forældre eller den danske stat kan afholde folk fra stoffer. Derfor er Psychedelia's mål at nå ud til dem der tager stoffer eller har planer om det i fremtiden, så kan man undgå ulykker og dødsfald ved at informere i stedet for blot at sige:" Fy, Fy!" som staten og samfundet gør."
Synes virkelig du skal slette det stykke. Det er bare så tydeligt, at du vil gøre læserne opmærksomme på, at stoffer ikke er så slemme, på trods af det de har læst, hvis man bruger dem rigtigt. Det synes jeg slet ikke er ok efter den historie. igen; virkelig usympatisk og upassende skrevet.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2012 16:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Jeg må give SC ret - alting til sin tid og lad Tjille's historie stå alene uden efterfølgende reklamme for Psychedelia det er i mine øjne også det mest passende.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2012 15:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Okay, jeg kan godt se det. retter det lige til.

Og RIP Anton som nu også er afgået ved døden :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2012 16:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Så er artiklen rettet. Jeg vil lige be folk om også at kigge på den nye mindetråd til psychedelias gamle bruger stonez/henrik ost, som desværre nu også er færdig med dette liv :(

her er tråden: viewtopic.php?f=18&t=40172&p=551832#p551832


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2014 16:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2007 22:21
Indlæg: 41
Er der mon nogen, der ville være sød at sende mig artiklen ? (PM) - Jeg er personligt interesseret i at læse den - specielt da der vist er "tilføjelser" - og jeg kan bare ikke finde den via linket - der er jo også gået lang tid siden opslaget - jeg er bestemt ikke på denne side ret ofte.... men var i dag ved at rydde op i gamle papirer - og fandt prædiken, kort, breve ... minderne væltede ind...
Vi har det godt i dag - er kommet videre i livet - er bedsteforældre til to skønne unger på 1 og 3 år - og Peder lever i hjertet - bliver aldrig glemt!

Jeg synes det er godt at I læser artiklen - tænker på Tjille - og husk så at tænke på Jer selv! - det kan så let gå galt for Jer - og der er så mange der ikke kan undvære Jer...
kærlige tanker og ønsker om alt det bedste for Jer
Dorte (Tjilles mor)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2014 16:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Er der mon nogen, der ville være sød at sende mig artiklen ? (PM) - Jeg er personligt interesseret i at læse den - specielt da der vist er "tilføjelser" - og jeg kan bare ikke finde den via linket - der er jo også gået lang tid siden opslaget - jeg er bestemt ikke på denne side ret ofte.... men var i dag ved at rydde op i gamle papirer - og fandt prædiken, kort, breve ... minderne væltede ind...
Vi har det godt i dag - er kommet videre i livet - er bedsteforældre til to skønne unger på 1 og 3 år - og Peder lever i hjertet - bliver aldrig glemt!

Jeg synes det er godt at I læser artiklen - tænker på Tjille - og husk så at tænke på Jer selv! - det kan så let gå galt for Jer - og der er så mange der ikke kan undvære Jer...
kærlige tanker og ønsker om alt det bedste for Jer
Dorte (Tjilles mor)


Jeg går lige på jagt efter den artikel til dig.. Tror jeg har den på min gamle laptop. Men er glad for at høre at det går godt for jer!
Kendte ham ikke, men en solskinshistorie blandt efterladte skal man aldrig kimse af :)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2014 16:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg har den her :)

http://www.speedyshare.com/Ds69Q/Tjilles-liv.rtf

Til alle der måtte være interesserede..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2014 23:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2007 22:21
Indlæg: 41
Tak :) jeg havde egentlig gemt artiklen - "papirform" - men havde mistet side 1 ... på en eller anden måde godt at læse det hele igen... med div. tilføjelser - og fejl i kronologi - men ok - alt i alt en god artikel... tårer og tanker... og respekt for journalisten der i sin tid fik "fllikket" artiklen sammen - Morten Svith - Århus Stiftstidende ....- vi medvirkede i artiklen - ikke for at være "interessante" - blot for at prøve at medvirke til mindre skade ved misbrug/brug - at fortælle vores søns historie - men igen - alle Jer der læser dette - elsk jer selv! pas på Jer! - der er så mange der elsker Jer! kram og tanker ...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team