Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bannet fra Psychedelia
Altså, man kan sige at det aldrig er godt at ryge i det hele taget. Men cannabis er noget andet. Det bliver brugt som lægemiddel, misbruger man det kommer der bivirkninger (i dette tilfælde cannabis). Jeg startede med at ryge hash da jeg var 14 år gammel, røg i nogle år og havnede i en del kriminalitet. Stoppede med at ryge for et nogle måneder siden, havde ikke røget i et ½ år fordi jeg begyndte at se syner og høre stemmer (psykose). Nu er jeg så begyndt at ryge igen, fordi at jeg er på abilify (antipsykotisk medicin)

Enten er man hashens kælling eller er kællingen hashen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dybt ubrugeligt indlæg. Hash er ikke et lægemiddel. Dets aktive stof, THC, kan blive brugt som lægemiddel. Alt hvad du misbruger giver bivirkninger. Flot at du ikke tager din psykose alvorligt og begynder at ryge igen nu hvor du er på medicin.

Dit sidste citat er så dumt, at jeg ikke engang vil prøve at kommentere på det.

:whogives:

Medlem

Enig med Arthur Spooner.. rent ud sagt så ta dig lige lidt sammen kammerat!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow
Cannabis kan "trigge" en latent psykose i nogen tilfælde... Det er den eneste "halv-veldokumenterede" bivirkning som THC har... udover de følger der er ved at suge røg ned i lungerne dagligt ;).. Flot du bare begynder at ryge igen -__-' ..

Lig bongen på hylden, få lidt styr på det hele og lad være med at skyde skylden for dine handlinger på noget som du immervæk selv har kastet dig ud i.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ahhh, come on... manden er jo hashguro. Han må vide hvad han taler om.

Don't feed the trolls ;-)

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Hashguru, som du kan høre, kan du ikke lære folk her inde så meget.
Jeg ønsker dig held og lykke med at komme over psykosen.
Hold dig fra hash. Det gør ikke psykosen bedre at du ryger!

Hvis du ikke har andet at skrive end ovenstående, kan folk ikke rigtig byde ind med noget for at hjælpe dig. Det er åbenlyst at du er tåbelig, når du ryger mens du er på antipsykotisk medicin. Jeg håber at du indser dette, og lægger røgen på hylden igen.

Jeg håber du kommer dig og får det godt igen.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan virker din skævert når du er på medicinen?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
InnerNetExplorer skrev:
Hvordan virker din skævert når du er på medicinen?

Har været på 4 forskellige former for medicin samtidig med at jeg har taget forskellige stoffer (få gange).. der er ingen anderledes virkning synes jeg :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det plejede at være ret så sort-hvidt for en række år siden. Der er dog efterhånden dukket nogen resultater op, der har gjort disse spørgsmål sådan lidt "på den ene side, men på den anden side". Nedenfor er et link fra NORML, men man kan sagtens selv finde flere lignende artikler.

Rocker-versionen er at ja, hash forøger antallet af psykotiske episoder for den skizofrene person, men der er øjensynligt også nogen kognitive fordele for disse brugere.

Man er næppe til bunds i denne sag, men det undrer mig ikke helt vildt. Det kommer igen an på motiverne, man tillægger de psykotiske/skizofrene og deres hashforbrug. Der er nok en tradition - som ved heroinbrugerne - til fuldstændig at afvise deres forbrug som en art "falsk bevidsthed" eller blot "dumhed". De kognitive forbedringer hos de skizofrene kunne meget vel forklare deres paradoksale/dumme forbrug af hash trods de meget velkendte bivirkninger.

Ikke at jeg anbefaler at man ryger hash som skizofrem. Det er stadig risikabel adfærd, da den forskning jeg refererer til stadig har noget vej til mere håndfaste konklusioner.

http://norml.org/index.cfm?Group_ID=7267 (NORML's artikel indeholder links til diverse studier.)

Citat:
May 17, 2007 - Berlin, Germany

Berlin, Germany: Cannabis use is associated with improved cognition in schizophrenic patients, according to clinical trial data to be published in the journal Progress in Neuro-Psychopharmacology & Biological Psychiatry.

Investigators at the University of Berlin assessed the impact of cannabis on cognitive functions in schizophrenic patients who reported prior use of pot versus patients who reported no history of substance abuse. Researchers reported that cannabis use was not associated with any decline in cognition, and that those subjects who reported using marijuana prior to their first psychotic episode showed improved cognitive performance on certain tests compared to non-users.

"[T]o our surprise, cannabis abusing schizophrenic patients … achieved results either similar to those [achieved] by the non-using cannabis schizophrenic patients or, at times, performed even better than them," investigators concluded. "[R]ather than deteriorating neuropsychological performance, cannabis [use] prior to [a patient’s] first psychotic episode improved cognition in some tests."

According to the study’s authors, cognitive dysfunctions are present in more than 80 percent of patients diagnosed with schizophrenia.

A separate 2005 study by investigators at Manchester Metropolitan University in Britain previously reported that schizophrenic patients who consumed cannabis prior to disease onset possessed greater cognitive skills after ten years than did non-users.

Neurocognitive studies performed on healthy volunteers generally report that the use of marijuana, even long-term, is not associated with any significant or long-lasting declines in cognitive function.

For more information, please contact Paul Armentano, NORML Senior Policy Analyst, at: paul@norml.org. Full text of the study, "Cannabis induces different cognitive changes in schizophrenic patients and in healthy controls," will appear in a forthcoming issue of Progress in Neuro-Psychopharmacology & Biological Psychiatry.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Spændende læsning Malkavian. Det hænger meget godt sammen med, hvad jeg har hørt fra det "virkelige liv" :D .

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]