Det lyder som om at du har simpelthen røg dig alt for edderskæv første gang!
Det kan også være at smøgerne ikke var ristet ordentligt - jeg er ikke tobaksryger af vane, og ryger altid rent pot/skunk i joints, eller rent hash i pipe/bong, når jeg ryger alene eller sammen med min sædvanlige rygekammerat. De fleste af mine venner insisterer dog på at lave et almindeligt mix og fylde det i en joint, hvilket er meget forståeligt for mig når det kommer an på hash (som dælme er svær at rulle en joint af uden tobak, hah), men jeg synes simpelthen det er synd at fortynde en god skunk med tilsætningsstof-proppet industritobak... Men det er jo et spørgsmål om personlige preferencer. Pointen er, at en nikotinskævert sagtens kan give intens svimmelhed og kvamle hvis du som mig ikke ryger tobak hver uge, og det kan være at du har fået den tilbageholdenhed til cannabis fordi du ikke kunne skelne effekterne fra tobakkens.
Hvis du kun fik det dårligt første gang, og fik det "meget chillern" de efterfølgende 5-6 gange, så tror jeg virkelig ikke at du bør frygte at det er dig der er noget galt med. Følg Pongos råd og tag kun et par sug af gangen, og læn dig så tilbage og luk øjnene og føl godt efter, lær rusen at kende, og tag så et par sug mere efter nogle minutter hvis du har lyst - du skal ikke forvente at kunne ryge lige så meget som dine måske hverdagsrygende kammerater når din tolerance er ikke-eksisterende!