Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 apr 2024 03:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2005 17:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2005 16:01
Indlæg: 51
Jeg er også en af dem der nok startede en tak for tideligt..
Måske fordi jeg IKKE havde opdaget dette board..
Startede med at ryge hash da jeg va 14, og sådan gik det, med mere og mere, indtil jeg kom ind i et regulært mistbrug der varede indtil for 3 måneder siden, hvor jeg fik et trip på xtc som slog mig meget langt væk fra stofferne, jeg KAN slet ikke ryge fed mere, uden at jeg får vilde flashbacks fra det bad-trip..

Stoffer er noget man skal vente med, og vide meget om, det er en farlig, ting, (ligesom sex :P)
Pigerne ville sq ikke have mig om jeg var på stoffer eller ej, så det var sq ligemeget, jeg gik i forvejen rundt og syntes livet var ligemeget, så havde ikke så meget at tabe, men jeg scorede mig da en dejlig pige, da jeg var 17, og vi har været sammen siden, og det er da dels for hendes skyld af stofferne skal lidt på astand..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2006 14:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2006 21:21
Indlæg: 15
Geografisk sted: west of Bat Country
Nu bringer jeg lige et "ældgammelt" emne op igen, og selvom det som jeg skriver her nok ikke vil blive forstået af de "unge" narkomaner, så håber jeg det kan give dem lidt at fundere over.

Jeg er idag 24 år gammel og startede med mit (mis)brug af xtc efter at jeg var flyttet.
Jeg gik på gymnasiet, og kedede mig bravt. Jeg har altid haft let ved skolen, så har aldrig rigtig koncentreret mig. Er stort set kommet sovende igennem folkeskolen, så fik mig noget af et chock da jeg startede på gym. Istedet for at hanke op i mig selv og begynde at lave lektier og koncentrere mig om min skolegang så tog jeg ud til nogen venner stort set hver weekend og blæste på xtc. Dette gjorde jeg i ca. 1 år og syntes ikke jeg var narkoman og jeg kunne nemt have det fint uden stofferne.
En gang da jeg havde været på Hjallerup marked skulle jeg køre hjem efter 3dage uden søvn og blæst væk på xtc. Her oplevede jeg flere gange på hjemturen at refleks pælene lignede børn og jeg havde tvangs tanker om at de hoppede ud foran bilen! Dette var starten på enden for mit xtc misbrug!
3 uger senere var jeg i byen med nogen af mine venner fra en anden vennekreds, som ikke acceptere stoffer. Her drak jeg kun øl og jeg sad stort set hele natten i et hjørne på diskoteket og kedede mig og følte mig ensom.
Jeg havde en k3x tilbage som jeg besluttede mig for jeg ikke ville tage. En slags prøvelse for mig selv (En ting er at stoppe uden adgang til stofferne, noget andet er at stoppe med muligheden, hvilket krævede meget af mig. Jeg kan nok heller ikke slippe udenom at den ene k3x var et slags redningsnet for mig (i tilfælde af jeg skulle få tilbagefald)).
Efter jeg stoppede med xtc gik det langsomt op for mig at jeg var endt i en depression, jeg endte med at kvitte gymnasiet. Jeg gik hjemme og var ikke til at få ud af min seng i ca. et halvt år, indtil jeg ramte bunden og fik set i øjnene at det her ikke var holdbart! Så startede på en anden uddanelse som jeg havde MEGET svært ved i starten.
I dag skal jeg stadig kæmpe for at holde mine karaktere på et middel niveau, og det gør jeg også gerne.

Er dog for 4 måneder siden ligeså langsomt begyndt at tage lidt stoffer i weekenderne igen, sammen med en kammerat som aldrig havde prøvet det før. Vi har både leget lidt med svampe, lsd, xtc, poppers og lattergas og diverse kombos.
I dag kan jeg godt mærke at selvom jeg syntes det med stofferne er sjovt og hyggeligt med min kammerat. Så er de ikke det der udfylder mit liv. Jeg vil stadig til enhver tid prioritere skolen højere end stofferne.

Jeg har dog aldrig rigtigt taget stofferne som en flugt fra mine problemer (heller ikke den xtc jeg tog da jeg var 17), men har tidligere haft svært ved at håndtere og bearbejde den måde de ændre min sindstilstand på.

Lige som en sidste ting, jeg læste et sted tidligere i tråden at der var en der ville vente lidt med psychedelia fordi han var bange for dem...
Du skal IKKE tage psychedeliad hvis du frygter dem. En ting er at være spændt og have den der summen i maven som lige inden man skal op til en eksamen etc. Noget andet er direkte at frygte hvad de gør ved dig og hvordan du skal forholde dig til dem.
Jeg er glad for at jeg har kunne trippe med min kammerat, så hver gang et trip har været ved at løbe lidt af afveje så har han været der til at hjælpe, og omvendt.
Vi har dog også en kammerat som der frygter stofferne meget, efter at han havde set briller og skæg på folk imens han blæste på xtc. Han kunne tydeligvis ikke håndtere at hans sindstilstand ændrede sig, og at hjernen ændrede de signaler han fik fra hans øjne, øre samt føle sanser!
Derfor, inden du begiver dig ud i psychedelia (svampe, lsd, etc) så værd meget afklaret med dig selv og hvad du begiver dig ud i. Læs de tripraporter her på psychedelia. Hvis du kan læse dem og syntes at det lyder sjovt og spændene og at du er klar til at begive dig ud i noget lignende, så hop ud i det.
Hvis du føler en ærefrygt for hvad stoffet kan gøre ved dit sind og din krop, så er det nok en rigtig god idé at vente eller helt undlade indtagelse!

Håber folk kan forstå dette...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2006 14:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006 19:35
Indlæg: 324
Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg er også lidt påpasselig med hash. Mange siger, at det er et "gateway-drug", om det passer eller ej vil jeg skide på. Jeg har for lang tid siden lovet mig selv at jeg aldrig vil prøvet andet end hash, og da min første oplevelse med hash var for 4 år siden da jeg var 12 år, skulle man tro at man umuligt kunne færdes i det miljø uden at prøve andre stoffer p.g.a pres fra andre eller nysgerrighed, men det har jeg sgu klaret, selvom næsten alle dem jeg ryger med også har prøvet andre stoffer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2006 14:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 01:56
Indlæg: 456
Geografisk sted: Jorden
Chanders skrev:
Jeg er også lidt påpasselig med hash. Mange siger, at det er et "gateway-drug", om det passer eller ej vil jeg skide på. Jeg har for lang tid siden lovet mig selv at jeg aldrig vil prøvet andet end hash, og da min første oplevelse med hash var for 4 år siden da jeg var 12 år, skulle man tro at man umuligt kunne færdes i det miljø uden at prøve andre stoffer p.g.a pres fra andre eller nysgerrighed, men det har jeg sgu klaret, selvom næsten alle dem jeg ryger med også har prøvet andre stoffer.


Sagde jeg også til mig selv da jeg startede med at ryge tjald for 4 år siden ca. Har også holdt den :)

Startede bare meget senere end dig. Men samme situation. Bortset fra at jeg så har tænkt mig at prøve noget psykedelisk fordi jeg mener jeg er gammel nok nu og klar, i hvert fald pyskisk 100%. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2006 19:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2004 12:59
Indlæg: 266
Geografisk sted: the K hole
Jeg røg min første fed som 12årlig mener jeg det var.., begav mig først ud i det psychedeliske da jeg var lige godt 19år i det små med svampe, jeg er 22 i dag.. jeg tror jeg kan takke stoffer for at ha gjodt mig mere forståene og for at ha fanget min interesse for kemi.

Selvom jeg var ved at forlade siden ved min første tråd( biokemiske mærker :P ) netop pga Jensus´s svar mm :) ..så valgt jeg at sige "fuck det der er jo nok en grund til det" og så istedet for begynde at læse og læse og læse, det er jeg glad for og at jeg blev og fik tilegnet mig en masse nice viden og stadigvæk nyder at læse på siden hverdag.

God post !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2006 20:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004 00:33
Indlæg: 293
Geografisk sted: Århus
Jeg synes der er meget i det du siger, og det er noget som unge bør tage meget seriøst. Jeg er sikker på det kan hjælpe mange :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team