Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 10:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Hej Psy :)
Har i noget tid oplevede sorte pletter der flyver rundt i øjen krogene, når jeg ligger ned eller sidder og slapper af!
Har ikke røget noget thc holdigt den sidste uge så ville ikke tro det kunne skyldes det.
Men har her for noget tid siden været på svampe (Golden teacher). Tror nok det er en halvanden månedes tid siden jeg tog dem. (det skal siges at jeg har trippet mange gange på forskellige svampe)
En af mine gode venner mener at det muligvis kunne være HPPD men det ville undre mig meget hvis det først skulle komme en halvanden måned efter jeg har indtaget svampene?

Håber i kan hjælpe mig med at få afklaret dette mysterium!
Mvh
Klister

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg døjer selv med nogle prikker i øjnene, de er godt nok over det hele, og viser sig oftes når jeg har været hård ved kroppen. Stoffer, alkohol eller for lidt søvn. Jeg er går ud fra at det er noget fysisk, da prikkerne går igen uanset hvad jeg ser på, og virker altså ikke som en hallucination, det er dog ret lig det de beskriver "visual snow" her: http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder.

Det kan også være du bare er begyndt at lægge mærke til nogle floaters: http://en.wikipedia.org/wiki/Floater . Eller blindspots http://en.wikipedia.org/wiki/Blind_spot_%28vision%29 . De sidste er normalt meget svære at se, da hjerne selv udfylder hullerne. Derudover er meget af det du ser i øjenkrogene også denne slags fyld, så kan sagtens være at det bare er hjernen der failer lidt i fuskeriet .

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det er enten HPPD eller din mascara på øjenvipperne der klumper sammen :D ej pjat.

HPPD opstår generelt som et snigende problem ved længere tids jævnligt brug, og sjældent som forsinket reaktion på engangsforbrug, men det kan da ikke udelukkes. det kan også være floaters, eller små partikler som sætter sig på øjets hinde. de bliver måske særligt synlige når du ligger ned og stirret op i et hvidt loft eller kigger på en hvid væg? hvis ikke det er meget irriterende, så er der ikke nogen grund til at bekymre sig over det.

Medlem
Brugeravatar

Kender godt til det at man nogle gange kan få lidt flimmer på øjnene især når man ligger og kigger på hvide vægge. Men det her er slet ikke det samme, for de her sorte pletter bliver ved med at være der i op til 5 -10 min af gangen og det kan virkelig være meget irriterende nogle gange og ret ubehageligt! Har også oplevet 1 gang at pletterne var grønne.

Medlem
Brugeravatar

Ja det der visual snow er præcis det! Det er dog kun i øjen krogene... Jeg har meget svært ved at fokusere på ting når det er der.

Medlem
Brugeravatar

Men tror alligevel ikke bare set er det eftersom det kan blive ved i næsten 10 minutter..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Klister > Fremover så prøv at skriv 1 svar istedet for 3 med få minutters mellemrum. Tænk og skriv 1 post med det hele i.

Medlem
Brugeravatar

Ja det må du undskylde.
Men er sgu lidt forvirret pt, så håber du forstår at man ikke altid lige når at tænke sig om...

Medlem
Brugeravatar

ofte når jeg døjer med for lidt søvn og stress, ser jeg farver i former som, pletter og streger . Måske et 'Delirium' (http://da.wikipedia.org/wiki/Delirium) . Men det er jo nok ikke helt det samme som pletter i øjenkrogen?

- Jeg tænker det lidt som at jeg ser tingenes farver mere nuanceret. En farve indeholder jo også andre farver end blot den ene..

>>Klister - jeg ('Redigerer') altid bare mit indlæg hvis jeg kommer i tanke om noget mere etc. :D Som jeg lige gjorde her 8)

Medlem
Brugeravatar

Jeg oplever noget lignende, og syntes enligt bare det er meget sjovt, da jeg føler jeg kan styre disse "visuals".

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes bestemt ikke det er morsomt, eftersom mit syn virkelig bliver forværret rigtig meget når det står på.
Har meget svært ved at koncentrere mig om andet faktisk, og det er virkelig begyndt at stresse mig..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg oplever noget lignende, og syntes enligt bare det er meget sjovt, da jeg føler jeg kan styre disse "visuals".

Det du oplever kan godt lyde som floaters.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg tror det forsvinder med tiden, hvis du altså stopper med farvestofferne ;)
Prøv at ignorer det, slap af, og fortæl dig selv at det nok skal gå over.
Jeg rendte også rundt med et fucked up syn i noget tid, fordi jeg havde været så dum, at trippe svampe 4 gange på en uge...

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem
Brugeravatar

Jeg rendte også rundt med et fucked up syn i noget tid, fordi jeg havde været så dum, at trippe svampe 4 gange på en uge...

Kan man godt det? Jeg har ellers hørt at det ikke kan lade sig gøre at trippe i op til 2 uger efter et trip.. :?:
ligesom det er svært at føle det samme sus 2 dage i træk i et Tivoli. :mrgreen:

Jeg mener endda selv at jeg engang havde trippet på Mexikanske trøfler og så prøvede jeg og en ven at trippe LSA (morning Glory) dagen efter, men her slog placeboen kun til..

Senest rettet af Polisen 23 nov 2011 14:32, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har også oplevet floaters i en periode, hvad der ligenede små sorte hår flød over mit øje og skiftede retning til højre hvis jeg fx. kiggede til højre med mine øjne og den modsatte vej hvis jeg kiggede den vej, indtil de så forsvandt igen. Fænomenet blev ved mig i ca. 2-3 ugers tid og forsvandt så igen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Kan man godt det? Jeg har ellers hørt at det ikke kan lade sig gøre at trippe i op til 2 uger efter et trip.. :?:
ligesom det er svært at føle det samme sus 2 dage i træk i et Tivoli. :mrgreen:

Jeg mener endda selv at jeg engang havde trippet på Mexikanske trøfler og så prøvede jeg og en ven at trippe LSA (morning Glory) dagen efter, men her slog placeboen kun til..

Ja, det kan man. Men tolerancen stiger hurtigt, som du selv er inde på.

Og ja, der er krydstolerance blandt psykedelika, bl.a. LSA/psilocin, så det kan godt passe :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]