Husk på, at en psykisk diagnose ikke er noget nyt. Det er bare et navn de giver til det, der nu engang
altid har været dig. Intet har ændret sig, du har bare fået en mærkat. Stress endeligt ikke over det, lad det ikke gå udover din måde at tænke på. Jeg har selv fået diagnosen "kronisk depression", hvilket er en gang forpulet vrøvl, bevist af det faktum at jeg ikke længere er depressionsplaget. Da jeg fik diagnosen, kunne jeg have ladet den slå mig ud, jeg kunne have lænet mig tilbage og givet op, for nu var der alligevel intet håb forude, det havde lægen selv sagt... Det ville have været dumt, det kan enhver se. Samme princip gælder de fleste diagnoser. Tænk ikke over det. Man kan meget hurtigt komme til at "leve op til diagnosen" så at sige, det kender jeg mange eksempler på.
Godt at du spiser sundt osv. Bliv ved med det. Motion + God mad er vejen frem mht. sund mental tilstand, nu mangler du bare at finde et eller andet mål at gå efter. Det kan være skole, arbejde, at cykle verden rundt eller whatever, hvad som helst. Find et eller andet du godt kan lide, plus point hvis det er noget produktivt som du kan leve af.
Held og lykke