Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 21:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

1

Senest rettet af Openminded 28 dec 2011 15:37, rettet i alt 4 gange.

Medlem
Brugeravatar

Hejsa, fedt du deler din historie det er godt nok noget af en omgang.

Jeg kan selv relatere en del til dine oplevelser, kan også regne ud at vi må være nogen lunde samme alder. Du har sikkert nogle venner som du kan snakke med de her ting om, ikke bare de gode sider af stofferne, men også de konsekvenser de har haft eller hvad der nu ellers går og trykker. Er det ikke tilfældet kan du altid smide en pm til mig, jeg vil være meget interesseret i både at lytte og dele mine egne erfaringer. Anonymitet fjerner en del grænser.

Junior medlem

Lige præcis :) og jeg er glad for at høre at der er mindst en person der tog sig tid til at læse min historie :) jeg kunne blive ved :D
Men som du siger anonymitet fjerner en del grænser! Jeg har skrevet mange ting inde på det her post som jeg ikke har fortalt til nogen andre end de personer der var med..
Og du skal da også være velkommen til at smide en pm til mig ;)

Tak fordi du læste min historie

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor skulle dit liv være ødelagt? At du ikke engang er fyldt 18 er jo bare godt. Du har hele dit liv foran dig. Tag lortet som en lærerig oplevelse om kom videre.

1. Stop med at tag så mange stoffer
2. Få dig en uddannelse/arbejde af en eller anden art
3. ???
4. PROFIT!

Junior medlem

Problemet opstår jo allerede ved
1. det er sku svært at stoppe når de er så lette at få fat i :) men grunden til jeg har skrevet alt det der er for at få alt ned på skrift så jeg kan komme videre i mit liv. Er næsten stoppet med at ryge cigaretter, drikke alkohol og alt det andet (dog med fuck-ups engang imellem) :)
Jeg ved godt jeg har hele livet foran mig, og jeg vil godt have mit misbrug ned på et fest niveau måske en enkelt gang om året eller to :)

Nu må vi se hvad der sker :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Ville det evt. ikke være en mulighed for dig at prøve at finde en lejlighed i en anden by, lidt væk fra hvor du bor lige pt.?
Så du kan komme ind på en skole/få et arbejde, hvor der følger ny omgangskreds, hverdag og mindre mulighed for lige at score nogle hurtige stoffer.

Junior medlem

Jo det ville det selvfølgelig, det er også det der er planen hvis jeg kan få råd til det :)

Medlem
Brugeravatar

Openminded skrev:
Problemet opstår jo allerede ved
1. det er sku svært at stoppe når de er så lette at få fat i :) men grunden til jeg har skrevet alt det der er for at få alt ned på skrift så jeg kan komme videre i mit liv. Er næsten stoppet med at ryge cigaretter, drikke alkohol og alt det andet (dog med fuck-ups engang imellem) :)
Jeg ved godt jeg har hele livet foran mig, og jeg vil godt have mit misbrug ned på et fest niveau måske en enkelt gang om året eller to :)

Nu må vi se hvad der sker :D

Du virker ikke videre motiveret for at tage dig sammen. Du spørger om dit liv er ødelagt. Svaret er nej. Det er ikke ødelagt, men det kan det blive. Det er op til dig. Stil spørgsmålet til dig selv, du er den eneste der kan svare på det. Du har to muligheder:

1. Tag dig sammen og gør noget med dit liv.
2. Tag en masse stoffer hele tiden og vågn op en dag som 48-årig bistandsmodtager i et nedadgående velfærdssamfund og få nedtur på over at du har smidt dit liv væk. Dette er et godt tidspunkt at begynde at skyde heroin på, da dit liv alligevel er gået i lort og du ikke har noget at tabe. Men hov! Pludselig vil du finde ud af, at det faktisk kunne blive værre, for nu har du ikke kun et usselt lorteliv, men også adskillige smitsomme sygdomme og en afhængighed fra helvede.

Disse er dine muligheder. Fat det.

Junior medlem

Du fremstiller det som om der kun er svar 1. og 2. men det er jo ikke sandt?
Lad mig lige samle op på hvad det er jeg har nået.
Jeg er kommet ud af et mindre pillemisbrug, alkoholmisbrug, jeg er ved at stoppe med at ryge smøger samt skære ned på hashen. Det er gået lidt galt her i ferien men overordnet set er det gået godt for mig.
Jeg vil blive ved med at ryge hash ofte, det ved jeg. Men hvis man kan holde det andet så man indtager det med "måde" så ved jeg at det også er en mulighed.
Hold så op med at se sort og hvidt på det hele..

Medlem
Brugeravatar

Openminded skrev:
Hold så op med at se sort og hvidt på det hele..

Okay. Nyd din hash :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Lige nu er det sort og hvidt. Med tiden vil dine muligheder blive mere nuanceret. Men jeg må give humorcide ret i, at du virker meget "så må vi se hvad der sker"-agtig. Og hvis det er dér du står, så HAR du kun to muligheder. Du kan rejse dig op eller blive ved med at ligge og rulle rundt i lorten. Sådan er du også selv nødt til at stille det op. At du har stoppet dit drikkeri og kvittet smøgen er pisse godt, men når du alligevel tillader dig at ryge hash "ofte" hvad nytter det så? Du misbruger stadigvæk en substans og rykker dig ikke en tomme mentalt. Du er stadigvæk misbruger.

Junior medlem

Og i snakker som om at man bare lige kan ændre livet fra den ene dag til den anden? Måske kan I det, men jeg kan ikke. Når jeg siger nu ser vi hvad der sker så betyder det er der en lejlighed jeg har råd til etc.
Jeg har brugt flere uger nu her på at prøve at få styr på mit liv og stoppe. Men jeg er bare ikke klar til at droppe hashen endnu!
Men jeg ryger aldrig nogensinde før jeg har lavet lektier fx.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Nej du kan ikke ændre dit liv på en dag, men du kan gøre din del. Hvis du ikke er klar til at stoppe nu, hvorfor skulle du så være det om en måned eller et år? Du bliver jo kun mere og mere afhængig. Motivation er ikke noget du får, det er noget du giver dig selv.

Jeg skal ikke fortælle dig hvad du skal gøre med dit liv. Nogle mennesker har det helt fint med at ryge hash hver dag, fordi de har afklaret med dem selv, at det er det de vil med deres liv. Men hvis det var sådan du havde det, var du nok ikke gået igang med at skrive en psyko lang historie og state at "dit liv er ødelagt" - hvilket jeg bestemt ikke mener det er. Som før nævnt er du kun 18 år og har masser af tid til at ændre noget, hvis du vil. Det er egentligt bare det jeg prøver at pensle ud for dig.

Hashen er stadigvæk en del af dit liv. Og har været det før. Dvs, det vil faktisk hele tiden minde dig om dit "tidligere liv", hvis man kan kalde det det. Og det er et lorteanker at slæbe rundt på. Du er nødt til at gøre dig fri af fortidens lænker og tage en endelig beslutning om, at du er 100% færdig med det, før du kan komme videre.

Hvis du bevæger dig ud på isen, må du forvente at du kan falde i.

Medlem
Brugeravatar

Paranoid skrev:
Motivation er ikke noget du får, det er noget du giver dig selv

:tnx:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sæt dig et mål om at være clean fra alt (hash, narko, receptmedicin, whatever) i et år. Så har du noget tid til at komme lidt væk fra det hele og overveje dit liv - men med motivationen at du kan begynde at tage stoffer igen et år efter, så idéen ikke er alt for skræmmende. Når det år er gået har du fået en bedre forståelse af dit forbrug, blevet mere moden, og forhåbenligvis fattet at stoffer ikke er det fedeste i verden.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Openminded,
Fedt at du deler din historie med os, og dejligt at høre, at din oplevelse har fået dig til at bevæge dig væk fra misbruget!
Mht. hash synes jeg det er helt i orden at du fortsat ryger. Sålænge det ikke får dig til at tage andre stoffer.
Jeg synes I andre som kommer med gode råd, skal tage at slappe lidt af med at fordømme at manden fortsat ryger! Hvis det er det eneste han gør, er det satme i orden! Husk at psychedelia er HR og ikke NA :wink:

Hilsen Fanny

Junior medlem

Tak Fanny :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Øhm har du slettet din tekst i emnet? For jeg kan ikke se noget ud over et 1 tal i tekstboksen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]