Openminded skrev:
Problemet opstår jo allerede ved
1. det er sku svært at stoppe når de er så lette at få fat i

men grunden til jeg har skrevet alt det der er for at få alt ned på skrift så jeg kan komme videre i mit liv. Er næsten stoppet med at ryge cigaretter, drikke alkohol og alt det andet (dog med fuck-ups engang imellem)
Jeg ved godt jeg har hele livet foran mig, og jeg vil godt have mit misbrug ned på et fest niveau måske en enkelt gang om året eller to
Nu må vi se hvad der sker

Du virker ikke videre motiveret for at tage dig sammen. Du spørger om dit liv er ødelagt. Svaret er nej. Det er ikke ødelagt, men det kan det blive. Det er op til dig. Stil spørgsmålet til dig selv, du er den eneste der kan svare på det. Du har to muligheder:
1. Tag dig sammen og gør noget med dit liv.
2. Tag en masse stoffer hele tiden og vågn op en dag som 48-årig bistandsmodtager i et nedadgående velfærdssamfund og få nedtur på over at du har smidt dit liv væk. Dette er et godt tidspunkt at begynde at skyde heroin på, da dit liv alligevel er gået i lort og du ikke har noget at tabe. Men hov! Pludselig vil du finde ud af, at det faktisk kunne blive værre, for nu har du ikke kun et usselt lorteliv, men også adskillige smitsomme sygdomme og en afhængighed fra helvede.
Disse er dine muligheder. Fat det.