Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Hej folks så er jeg tilbage.
Har fået sådan nogenlunde styr på mit liv. Siden sidst.
Er gået i gang med uddannelse og flyttet til en ny by.
Har fået konstateret ADHD, men er dog uden medicin, da de tror at jeg vil misbruge det.
Jeg vil gerne vide om der er andre der står i samme situation og hvad jeres erfaringer er.
Har dog før fået strattera men ingen succes.

Har svært meget selv med at være koncentreret og samle tankerne.
Jeg er hyper aktiv de fleste aftener.
Men pludselig rammer jeg næsten altid en nedtur hvor jeg er meget deprimeret.
Har selv lige besluttet mig for at holde en lang pause fra alkohol i weekenderne. Drikker ikke til dagligt ;-)

SKriv noget og jeg skal svare :-)
Alt hvad jeg skriver lige nu bliver til lort :-P hehe

Insane psychedelia user!

Har du overvejet at ændre din kost? Kost uden mælk kan i mange tilfælde minimere, eller helt fjerne, symptomerne som ADHD'en giver. Meditation er også en god ting, selvom det kan være svært at koncentrerer sig om når man er ADHD.

Medlem
Brugeravatar

Jamen jeg drikker stort set ikke mælk :-)
Okay kunne være at man skulle prøve det :-)

Medlem
Brugeravatar

Det kan være yderst svært og har selv lidt af de samme problemer. Du kan også tage en løbe tur om aften eller lave andet træning og på den måde bruge noget energi (hvis du har søvn problemer). Derudover så kan det være fornuftigt at reducere sit sukker indtag.

Medlem
Brugeravatar

Okay hvordan har du det så med alkolhol?? :-)
Alkohol gør mig endnu mere hyper. Hehe Tit et problem i byen. hehe

Medlem
Brugeravatar

Det kommer an på mængden.

Et par stykker kan jeg sagtens slappe af på og havde det roligt med, får jeg flere så bliver jeg endnu mere oppe og kører. Dog kan jeg sagtens køre en hel aften igennem uden, at jeg bliver sprit stiv, hvis jeg holder promillen på et konstant niveau. Men følelsen af at blive endnu mere hyper og oppe og kører forekommer når jeg drikker mig stiv.

Medlem
Brugeravatar

Sådan har jeg det osse :-)

Junior medlem

Jeg vil da absolut skifte psykiater hvis jeg var dig, selvom det kan virke uoverskueligt! Jeg tror der er mange der går rundt med det problem inkl. mig selv, men det skal så siges at jeg ikke laver noget, så jeg har ikke brug for medicinen.

Men jeg kan godt forstå at de er betænkelige med at give Ritalin og dexamf til misbrugere/exmisbrugere, men så kan du evt. bede om at få Concerta og mange er også glade for at de ikke oplever det "dyk" som de gør på Ritalin. Siger de stadig nej, kan du hvis du brokker dig nok få en rød kasse hvor der så kommer en og låser din medicin op hver morgen inden skole:D
..Jeg ved ikke om det er bare er mig, men det kan altså godt betale sig at bytte hættetrøjen ud med en skjorte når man skal snakke med sin psykiatier hehe
Fiskeolie er også rigtig godt, dog går der laaaaaang tid før det begynder at have en gavnlig virkning.

Forresten Concerta er en depotpille, som virker over 10-12 timer og der er det samme i... den er dog lidt svære at misbruge end ritalin

Medlem
Brugeravatar

Motion! Jeg ved godt det bliver nævnt i nærmest alle sammenhænge herinde, men det er altså fordi det virkelig virker. Hvis man sidder på sin flade det meste af dagen, så er der ikke noget at sige til at man bliver hyper om aftenen og ikke kan falde i søvn.
Som nævnt tidligere kan en løbetur før du skal i seng skabe mirakler og for mit vedkommende "stabiliserer" det også mit energiniveau - forstået på den måde at kan sidde stille på en skolebænk i længere tid ad gangen hvis jeg får tilstrækkeligt motion.
Håber det gav bare lidt mening, jeg er ret kvæstet.

Junior medlem

Hejsa har selv ADHD og får så godt nok retalin uno men noget der har hjulpet mig rigtig meget er mindfulness og meditation.
Det har givet mig en indre ro og jeg er istand til at styre mit tankemylder.

Du kan evt finde et mindfulness program her:

http://aftermatch.dk/article_showall.as ... indfulness

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fjas skrev:
Har du overvejet at ændre din kost? Kost uden mælk kan i mange tilfælde minimere, eller helt fjerne, symptomerne som ADHD'en giver. Meditation er også en god ting, selvom det kan være svært at koncentrerer sig om når man er ADHD.

Kost uden mælk? Hvad fabler du om?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er selv blevet diagnoseret med ADHD. En utrolig sund og varieret kost, en fandens masse motion og en masse ting i livet som giver dig glæde, (du skal have høj velvære) hjælper rigtig godt på det.

Hvis ikke du spiser nok fisk så begynd også at indtag en spiseske fiskeolie hver morgen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
indtag en spiseske fiskeolie hver morgen.

Inden manden knækker sig, kan han også købe fiskeolie pillerne istedet for.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Citat:
indtag en spiseske fiskeolie hver morgen.

Inden manden knækker sig, kan han også købe fiskeolie pillerne istedet for.

Det er langt bedre at få det igennem olien.

Medlem
Brugeravatar

Hvad er forskellen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Birkes skrev:
Hvad er forskellen?

Med olien kommer du nærmere den naturlige kilde så at sige, i modsætning til at indtage det på tabletform.

(kilde mangler).

Dedikeret medlem

Resist skrev:
Med olien kommer du nærmere den naturlige kilde så at sige, i modsætning til at indtage det på tabletform.

(kilde mangler).

Aaah, ved at spise en fed fisk kommer du nærmere den naturlige kilde. Om du har din fiskeolie på en ske eller indkapslet i gelatine burde ikke gøre den store forskel. :offtopic:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Resist skrev:
Birkes skrev:
Hvad er forskellen?

(kilde mangler).

Svarer lige, da det irriterer mig lidt. Fiskepiller er ikke tabletter, men olie indkapslet i gelatine.

Kan virkelig ikke se hvorfor virkningen af olien skulle være bedre af at komme i munden, istedet for at bypasse og optages i maven? Det er jo ikke fiskeolie HCL på tabletform, presset med bindemidler!

Men OnTopic; Jeg er selv konstateret ADHD. Dog er det kun ca. 1 år siden. Jeg har fået ordineret medicin(methylphenidat) siden jeg fik diagnosen, men for et par måneder siden valgte jeg at forsøge mig uden, hvilket har vist sig at være helt okay.

Jeg har dog altid min medicin indefor rækkevidde.

Jeg har erfaret på min egen krop og sind at appetit, blodsukker, hvor meget søvn jeg har fået osv. har rigtigt meget at sige.

Ved ikke om du kan bruge ovenstående til noget, men har du spørgsmål - fyr løs!

//blazR

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mosen
har selv adhd og er pt ikke på medicin, sund mad og motion er ikke noget nyt, men virker ganske godt.
lav noget som du brænder for eller bare gør dig glad. i mit tilfælde er det som regel at spille guitar synge nogle sange,lave noget musik, og bare prøve at tvinge sig selv til at blive ved og bevare fokus lidt mere endnu, derefter belønner jeg migselv med noget så simpelt som en øl eller et stykke chokolade + at jeg kan mærke at jeg bliver stolt af mig selv.
lidt rodet post sorry, men håber det kan hjælpe dig lidt

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mosen
og desuden kan ingen nægte dig medicin(håber jeg da ikke) der findes forskellige produkter som f.eks. er mindre vanedannede... er det en lorte psykiater du ser? hehe

Senest rettet af GentleGiant 30 okt 2011 05:08, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]