Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: helt fuckt??
Medlem

Hey jeg er en knægt på 16 et halvt år jeg bor på et behandlingshjem for ca. 5 måneder siden lavede jeg 3 indbrud sammen med en jeg har boet i projekt med der hentede mig på det behandlingshjem jeg bor på i det 3. indbrud gik der en alarm og vi løb ud i bilen og prøvede at køre væk fra politiet, vi stoppede ved en eller anden sti (havde røget temmelig meget hash de dage) og vi løb, men jeg så en politihund og tænkte Hey! den må ikke bide hvis jeg står stille så jeg stoppede og tog mine hænder i vejert så løb politimanden hen og sparkede mig ned i jorden og lagde mig i håndjern, så kom jeg i detentionen og var der i ca. 12 timer og kom op til afhøring. Der fik jeg afvide at jeg var blevet sigtet for indbrud og for at køre uden kørkort (skal lige siges at det var ikke mig der havde kørt) og jeg erkendte det bare og blev så løsladt og kørt tilbage på behandlingshjemmet. en uge senere ringede jeg og sagde hele sandheden om de andre indbrud og fortalte om de andre jeg havde gjort det med. har så været i retten 1 feb. og fik ungdomskontrakt 1 år...
er så næsten lige blevet bustet i at suge bong og tænker så på hvad straf i tænker jeg får hvis jeg skal i retten igen det er 3 indbrud og forsøg på tyveri og parragraf 164 stk. 3.
Og dem jeg lavede det sammen med har jeg slettet inde på facebook men er stadig bange for om de finder mig og ville smadre mig..
andre der har haft ungdomskontrakt der ved hvor meget tolerance der er??
giver nok ikke så meget mening har forsøgt at skrive så det gør og undskyld stavefejl :|

Medlem

hvis dit brugernavn er dit rigtige navn burde du ændre det hurtigst muligt. du får helt sikkert en plet og skal betale erstatning, du lyder til at ´´leve et anderledes liv´´ så tror ikke du får en masse både og/eller fængsel. men det er bare et skud i tågen, held og lykke fremover

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Man stikker ikke de andre man laver lort sammen med. Jeg plejer at sammenligne det med at om man tørrer sig selv i røven eller om man bruger "gutterne" til det, - gør man så det, ja, så er det bare skidt for "gutterne". Og tørrer man selv røv, ja, så er det jo dejligt for gutterne, i og med de så ikke har noget med det at gøre. På samme måde som de ikke har noget at gøre med de andre ting du har lavet, og derfor har besluttet at få ren samvittighed. Nu trækker du de andre "gutter" med ned, fordi du tror at det danske retssystem får et bedre syn på dig, og din sag fordi du lige indmelder gamle ting, og hvem du gjorde det med.

Sådan en ungdomskontrakt skal du ikke være bange for, jeg tror, at hvis jeg var i dit sted, så vil jeg nok være mere bange for at slukke ned for tankegangen på øverste etage fremover, end at være bange for en ungdomskontrakt.
Husk at tænk dig om!!

Medlem

undskyld men forstår ikke helt hvad du mener /;?

Medlem

Man stikker ikke de andre man laver lort sammen med. Jeg plejer at sammenligne det med at om man tørrer sig selv i røven eller om man bruger "gutterne" til det, - gør man så det, ja, så er det bare skidt for "gutterne". Og tørrer man selv røv, ja, så er det jo dejligt for gutterne, i og med de så ikke har noget med det at gøre. På samme måde som de ikke har noget at gøre med de andre ting du har lavet, og derfor har besluttet at få ren samvittighed. Nu trækker du de andre "gutter" med ned, fordi du tror at det danske retssystem får et bedre syn på dig, og din sag fordi du lige indmelder gamle ting, og hvem du gjorde det med.

Sådan en ungdomskontrakt skal du ikke være bange for, jeg tror, at hvis jeg var i dit sted, så vil jeg nok være mere bange for at slukke ned for tankegangen på øverste etage fremover, end at være bange for en ungdomskontrakt.
Husk at tænk dig om!!

+1 !!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Måske er det på tide at indse hvad du går og laver... du er på sådan et center af god grunde (sikkert) prøv at ret op på dit liv, prøv at stop med at ryge alt det hash, du må finde en anden vej og måde at leve livet på, den kriminelle vej har du jo lige fået bevis for ikke virker for dig, og slet ikke hvis du går hen og stikker dine kammerater i ryggen fordi du selv får ondt i røven.

At gå og leve i frygt på den måde er jo heller ikke vejen, prøv at skab dig en ny omgangskræds, ikke bare ta de første og de værste for så at hænge ud med dem, undgå kriminalitet og kriminelle.

Hvad er dine planer for fremtiden ? er der noget du går og drømmer om, noget du gerne vil ?

Medlem

jeg har ikke lavet noget kriminelt siden er igang med 9. klasse er færdig til sommer og så skal jeg igang med en uddannelse

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kan du sætte dig ind i situationen, Obama? har du nogensinde selv været i theweedsmokers sted?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ja, det har jeg faktisk, nu du spørger SC :)
Bortset fra at jeg fik en 2 årig kontrakt, og slap for at komme på en institution - Da kommunen ikke vil have mig hjem fra efterskolen jeg var blevet sendt på, som igen var krav fra skole og kommunen for at jeg måtte færdiggøre min 8. klasse i folkeskolen, men der måtte jeg ikke komme hjem til mine venner i over 6 mdr. Nu du spurgte Samuel Caldwell... så var jeg også i retten på min 16 års fødselsdag pg.a gode venner der passede på hinandens ryg! ;)
Bortset fra det, så kan jeg sagtens sætte mig ind i hans position. Det var en "ven", der havde samme smarte ide, om at det danske retsvæsen fungerer som amerikanske på film gør, da han blev taget ind til afhøring, som igen resulterede i at politiet kom hjem til mine forældre og en af mine venners, klokken 05.30 om morgenen for at hente os ind til afhøring.
Kan love dig for at det så godt ud, lige færdiggjort første uge på efterskolen, og blev hentet af politiet mandag morgen i uge nr 2. Skide fedt! ;)

Medlem

Jeg er bare nervøs for hvad de andre ville gøre nu

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det satme skægt at høre tyveknægte og røvere snakke moral og kammeratskab.

@theweedsmoker: ja, siden du ikke har været den bedste kammerat, og ingen af jer ligefrem er nogle englebørn, så ku det da godt tænkes at de ville komme og "ordne " dig.

ha en god lørdag :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Lunokhod.... det kan godt være han har dummet sig men du behøver jo ikke at vade i det dit fjols.
hvad med at vi prøvede at hjælpe ham så godt vi nu kunne og så ellers bare holdte vores fede kæft hvis vi kun havde noget tåbeligt at sige ??

Medlem

ingen af os kender dine venner, så det er fandme svært at svare på om de jumper dig. men nu du har stukket dem engang, tror jeg ikke de vil gøre dig noget, eftersom du jo kan stikke dem igen hvis de jumper dig... ellers kunne du jo prøve at spørge dem?? og måske sige undskyld hvis de føler et behov for det.

Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Du er en stikker, så du må bare tage den straf dine "venner" finder passende!

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
@Tricome: det er en åndsvag tråd det her. jeg kan ikke se hvad relevans det her har for psychedelia.dk

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg forstår ikke hvorfor en moderator ikke tager sig sammen og får ryddet op i det her.

Tricome har fat i noget af det rigtige. Trådstarter beder om gode råd, han står i en udsat situation. Hjælp ham dog eller lad være med at blande jer. Og den der flade fængselsmoral og "stikker" snak, nej DEN hører ikke hjemme på psychedelia. Tag at få jer et liv og kom videre. Hele det miljø er bundråddent, så fuck den moral.

>Trådstarter: Du har truffet et alvorligt valg, ved at gøre det du har gjort. Jeg vil opfordre dig til at se det som en skillevej og holde dig ude af kriminalitet. Prøv at koncentrere dig om de positive ting du har i dit liv, skolen og den kommende uddannelse og tal med nogle ordentlige voksne mennesker om det her. Det er vigtigt du ikke sidder alene med det, tal med nogen du har tillid til, som ikke er fra det miljø.

Most of the physical world is unseen.

Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Kan godt se din pointe!

Jeg udtrykte måske også mit indlæg lidt forkert. Men altså når man træffer et valg om at stikke sine venner, burde man være indforstået med de konsekvenser der muligvis følger med.

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
hvad er der nu i vejen for at have lidt moral?

edit : OT, her er lidt god HR, stik aldrig dine medsammensvorne, der er stor sandsynlighed for at man kan få en hulens masse ballade for det, OG meget lidt sandsynlighed for at du redder din egen røv ved at gøre det.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg vil heller ikke opfordre nogen til at stikke andre, men det er bare ikke det, der bliver spurgt om. Det er gjort, så hvad nu?

Det er måske også meget godt at få defineret begrebet, for det bliver tit brugt i flæng. Her et forslag: Hvis man sammen med andre begår kriminelle handlinger og fortæller politiet om sine venners handlinger.

Det er derimod noget helt andet at melde, hvis man bliver udsat for en forbrydelse, efter min mening.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
ja og drengen er jo ikke blevet udsat for en forbrydelse, tværtimod, så hvad er det lige at problemet er ?

jeg er temmelig sikker på at vi alle herinde priser os lykkelige for, at bekendte, x kærester, arvefjender osv ikke, gennem tiderne, har stukket os til politiet pga vores indtag af stimulanser, så jeg fatter ikke hvad det lige er du prøver at forsvare her AD.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]