Tricome skrev:
At ryge hash hver dag eller at "selvmedicinere" sig selv går somregel okay et stykke tid, for nogle kan det være en måned for andre kan det være et par år, men før eller siden vil det lodse dig hårdt i røven, det er næsten uundgåeligt at det ikke kommer til at blive noget skidt i sidste ende
Det er lidt sjovt du siger det, for jeg har altid levet højt på, hvor godt jeg klare mig i forhold til mine andre hash-rygende venner. Men jeg har haft perioder før, hvor jeg har besluttet at det er for meget, så stoppede jeg bare eller skar ned. Det bare ikke så nemt denne gang.
Tricome skrev:
Jeg vil ikke mene du behøver at gå i behandling for at stoppe, det er jo ikke kokain du ryger, gør først selv et seriøst forsøg og hvis det fejler kan du overveje en proffesionel behandling, det er somregel de første 3-4 dage der er værst, så vil det jo gå op af bakke for dig, og hvis du virkelig ønsker at stoppe, og redde dit ellers velfungerende liv, så tror jeg heller ikke det bliver et kæmpe problem for dig, forbered dig på hvad du skal igennem, og sæt dig for at gennemføre det.
Tak for et konkret bud på, hvad jeg skal gøre. Det kan da godt ske, jeg ikke har gjort et seriøst forsøg, men det føles nu seriøst nok - det er bare svært, for jo mere jeg tænker over det, jo mere vil jeg ryge. Og hvordan ved man, at nu har man gjort et seriøst forsøg? Hvornår skal man indse, man skal have hjælp?
Tricome skrev:
Hold dig væk fra dine hashryger venner i den tid du stopper
De ryger desværre allesammen. Men jeg skal have fundet på noget at lave i stedet for at ryge. Jeg har bare ikke helt fundet ud af hvad endnu.
Tricome skrev:
Jeg har efterhånden mange erfaringer med at stoppe med cannabis, hvis du får det skidt og har brug for personlig vejledning eller støtte skal du være velkommen til at skrive en pm til mig.
Takker. Det er ædelt
SWIM skrev:
Jeg kan kun komme med personlig erfaring omkring det at stoppe/skære ned;
i sommers røg jeg også hver dag, men der tog jeg på Ozora festival og oplevede det. Jeg ved ikke om det var pga. LSD og/eller MDMA-trip (første gang begge to) at jeg fik nok af hash, men da jeg kom hjem følte jeg mig langt mere voksen og ansvarlig, og røg måske 5 gange på 3 måneder. Uden at savne det overhovedet. Jeg begyndte også at opsøge nye venskaber og det hjalp meget at få flere venner.
Det må sgu være fedt at opleve det. Og selvom jeg godt kunne tænke mig at prøve LSD, tør jeg ikke satse på det er løsningen

SWIM skrev:
En af mine rigtig gode venner havde ca. 1½ år hvor han ikke kunne få job eller noget, og blot brugte af sin opsparing. Så fik han endelig job og blev voksen på sin egen måde; han har næsten droppet sin gamle vennekreds til fordel for nogle nye, og det betyder, at han idag ryger meget sjældent.
Jeg har skiftet vennekreds et par gange i mit korte liv, og det kunne godt tyde på jeg er ved det igen. Så håber jeg bare det er fordi jeg vokser fra dem, og ikke fordi enten de eller jeg ryger for meget hash.
SWIM skrev:
Simpelt sagt, så synes jeg, at det handler om at have noget at lave, noget man kan lide, have nogle mål og gå efter dem.
Det tror jeg du har fuldstændig ret i, men som jeg har skrevet tidligere, skal jeg bare have fundet min ting, for jeg bliver desværre for ør i hovedet af at spille computer, som ellers får mine tanker væk.
SWIM skrev:
Man kan også blive ved og ved med at snakke om at stoppe/skære ned (det gør vi i hvert fald i min vennekreds), men helt ærligt, hvor svært er det at sige; "jo vi kan godt chille" og så bare sige nej til jointen når man er sammen.
Det har jeg da gjort før, skal bare lige have det lært igen

Men tusind tak for begge svar