Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Hej alle !

Jeg synes jeg har søgt lidt, så hvis der allerede er svaret på det jeg skal til at spørge om, så bær over med mig..
Jeg er en pige på 21 år og jeg må indrømme at jeg ryger hver dag, jeg ved det er et problem for min skole, og mit social liv.. Men hver gang jeg stopper og tænker at nu skal jeg ha styr på det hele, går det galt.
Jeg får altid mega kvalme på 2. og 3. dagen og det fortsætter.. Er dette noget psykisk? For jeg har nemlig en gang læst at hash er godt mod kvalme, og jeg tænker at jeg måske derfor ubevidst tror jeg har kvalme? Udover dette er jeg fuldstændig umulig at være i nærheden af, jeg er sur, har meget let til tårer og bliver ofte overvældet af en masse følelser som jeg har skubbet væk.

Det er svært for mig at stoppe, for jeg kan ikke holde ud at være i mig selv når jeg ikke ryger.. Igen, er det også psykisk at jeg føler at hele min verden falder sammen uden det?

God vind!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har selv været igennem turen et par gange, det er ret normalt at man får det lidt skidt de første dage, nogen får diarre, andre kvalme, hovedpine, apetitløshed og det er helt normalt at føle sig psykisk utilpas, især hvis man hele tiden går og fokusere på at man gerne vil ryge, det kan f.eks være at man ikke har planlagt og sat sig for at stoppe, men er tvunget til det.

Sæt dig for at stop, du vil jo gerne videre med dit liv og ikke spilde det væk på cannabis rygning, jeg har selv erfaret hvor meget det kan ødelægge og det er virkelig ikke risikoen værd for et lille buzz, som det jo bliver til når man ryger hverdag, jeg kan anbefale dig at købe nogle ingefærtabeletter (ikke overdriv!) imod kvalmen, det virker rigtig godt, eller bare noget frisk revet ingefær, du kan fek.s lave the på det men det er ikke lige alle der kan lide det, du får vel også søvnproblemer? til det kan du købe nogle baldrian piller og se om det hjælper lidt på natteroen, eller du kan hvis den er helt gal med søvnen købe nogle phenerganer,du skal bare huske kke at tage dem i længere tid end der står du må i indlægsseddlen, og endelig ikke en højere dosis. Men istedet for alt dette halløj, vil jeg hellere anbefale dig at motionere lidt.

Og det er normalt at man bliver sur og tvær- det er man somregel i en uges tid eller mere men det går over, alle de følelser du har skubbet væk som du selv siger, skal du lige have tid til at fordøje igen, det er sgu okay at sætte sig ned og stortude selv om det ikke er særligt rart, men når alle dine abstinenser er ovre og du føler dig klar og hurtig igen og følger godt med i skolen er det jo det hele værd : ) Jeg plejer at sige at det lidt er hvad man gør det til, det er da ikke rart at stoppe nej, men heller ikke verdens undergang,og jeg er sikker på at du skal nok klare det hvis du er opstat på det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]