Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psy.

Er det normalt når man tager amf at jeg drikker noget også går der max 2 min. Så skal jeg pisse? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psy.

Er det normalt når man tager amf at jeg drikker noget også går der max 2 min. Så skal jeg pisse? :)

Hm. Nej. Det vil jeg ikke mene. Er det alkohol du drikker? Kan det have noget at gøre med at du drikker en del mere og meget hurtigere end du ville gøre hvis du ikke var på amfetamin?

Medlem
Brugeravatar

Haha jeg plejer at have præcis det omvendte problem, det kan være svært at pisse selvom jeg virkelig skal :D
Men jeg tror ikke du skal bekymre dig om det, så længe du ikke føler dig dehydreret.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Arthur.
Nej det er også redbull og vand og den slags :)
Men har prøvet og købe fra en anden der har jeg IKKE det problem? :)

JuJu tror måske det har noget at gøre med varen man får? :)

Medlem
Brugeravatar

Hej Psy.

Det er en typisk bivirkning ved stimulanser. Læs om Diuresis

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psy.

Det er en typisk bivirkning ved stimulanser. Læs om Diuresis

Jeg er ikke den store biolog/kemiker/whatever, så jeg forstår ikke en dyt af at læse det på engelsk. Kan du måske prøve at forklarer hvad det betyder, med et lidt mere hverdagssprog?

Medlem
Brugeravatar

Jeg er lidt doven, men her burde være lidt af svaret.

Osmotic diuretics

Compounds such as mannitol are filtered in the glomerulus, but cannot be reabsorbed. Their presence leads to an increase in the osmolarity of the filtrate. To maintain osmotic balance, water is retained in the urine.

Glucose, like mannitol, is a sugar that can behave as an osmotic diuretic. Unlike mannitol, glucose is commonly found in the blood. However, in certain conditions such as diabetes mellitus, the concentration of glucose in the blood (hyperglycemia) exceeds the maximum reabsorption capacity of the kidney. When this happens, glucose remains in the filtrate, leading to the osmotic retention of water in the urine. Glucosuria causes a loss of hypotonic water and Na+ leading to a hypertonic state with signs of volume depletion such as: dry mucosa, hypotension, tachycardia, and decreased turgor of the skin. Use of some drugs, especially stimulants may also increase blood glucose and thus increase urination.

Senest rettet af Rubeus 10 maj 2012 19:56, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

A bunch of mumbo jumbo to me :lol:

Det undrer mig bare at jeg aldrig har oplevet noget lignende.. Andre der har noget viden omkring dette?

Junior medlem

A bunch of mumbo jumbo to me :lol:

Det undrer mig bare at jeg aldrig har oplevet noget lignende.. Andre der har noget viden omkring dette?

Læs det sidste: "Use of some drugs, especially stimulants may also increase blood glucose and thus increase urination."

Så øget blodsukker = du skal p*sse mere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]