Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ved sgu ikke helt hvad jeg skal gøre .. jeg har taget mdma et par gange og haft det super fedt med kammeraterne. men så her sidste gang vi tog det sammen med et par andre til en hjemme koger fik jeg virkelig bad trip vi både røg bong og tog mdma .. jeg begyndte at få virkelig paranoia på .. stod og spurgte 2 af mine bedste kammerater at de måtte love mig 100% at de ikke er ved at tage røven på mig eller at der skal ske et eller andet med mig .. det var vildt ubehageligt og idag har jeg bare pisse dårlig smag i munden over at jeg stod og udspurgte dem sådan osv .. og det er ikke sket før .. men er dog også begyndte at blive lidt paranoia bare når jeg ryger den fede? skal jeg holde en længere pause med tjalden, eller er det fordi der er kommet nye mennesker indover det som jeg ikke helt føler mig tryg ved i underbevidstheden .. håber i kan hjælpe mig får har det virkelig skod over den situation jeg kom skammer mig simpelthen så meget over at jeg kan tro så dårligt om 2 af mine bedste kammerater .. har i prøvet ligende? eller bare en ide om hvad der er sket og hvad jeg skal gøre for at det ikke sker igen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan slet ik forestille mig hvor ubehageligt det må være at bad trippe på MDMA. Har heldigvis næsten aldrig hørt om at det sker.

That being said, få snakket ud med dine kammerater om det. :)

Junior medlem

fik også snakket lidt med dem undertrippet omkring det og at de aldrig ville gøre mig ondt og de var mine kammerater osv ..
men ved sgu ikke om det var hashen der gjorde det hvis jeg måske røg for meget, har også fået noia på engang imellem når jeg har været skæv også den anden dag har jeg bare en dejlig skævert?

min ven sagde til mig dagen efter at jeg helst ikke skal tænke så meget på de ting der skete osv bare komme over det hurtigst muligt .. finder det bare svært da jeg føler jeg pissede mine tætte kammerater op af ryggen .. for jeg stod decideret og spurgte om de var igang med at planlægge noget imod mig og de måtte love mig at der ikke ville ske mig noget osv ..

men det er første gang det er sket på mdma, så tænker lidt om det måske kunne være hashen der er gået ind og har gjort det dårligt nu når jeg engang imellem får noia på når jeg ryger .. bliver i tvivl om folk egentligt kan lide mig om de snyder mig osv .. er super træt af det da de her gutter var nogen jeg var super thight med i længere tid og stadig er men får bare den noia engang imellem? så kan det være jeg skulle tage en længere pause med hashen?

- tror også lige jeg ringer til den ene af dem imorgen og snakker ud .. vi tog jo mdmaen i lørdags så det er nok stadig lidt af det der måske gør det endnu være ligenu ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fik også snakket lidt med dem undertrippet omkring det og at de aldrig ville gøre mig ondt og de var mine kammerater osv ..
men ved sgu ikke om det var hashen der gjorde det hvis jeg måske røg for meget, har også fået noia på engang imellem når jeg har været skæv også den anden dag har jeg bare en dejlig skævert?

min ven sagde til mig dagen efter at jeg helst ikke skal tænke så meget på de ting der skete osv bare komme over det hurtigst muligt .. finder det bare svært da jeg føler jeg pissede mine tætte kammerater op af ryggen .. for jeg stod decideret og spurgte om de var igang med at planlægge noget imod mig og de måtte love mig at der ikke ville ske mig noget osv ..

men det er første gang det er sket på mdma, så tænker lidt om det måske kunne være hashen der er gået ind og har gjort det dårligt nu når jeg engang imellem får noia på når jeg ryger .. bliver i tvivl om folk egentligt kan lide mig om de snyder mig osv .. er super træt af det da de her gutter var nogen jeg var super thight med i længere tid og stadig er men får bare den noia engang imellem? så kan det være jeg skulle tage en længere pause med hashen?

- tror også lige jeg ringer til den ene af dem imorgen og snakker ud .. vi tog jo mdmaen i lørdags så det er nok stadig lidt af det der måske gør det endnu være ligenu ?

Det kunne ihvertfald godt lyde til at du skal ligge hashen lidt på hylden.

Derudover så må du evt. lige forklare dine kammerater at det er vigtigt, personligt for dig, lige at få snakket ud om det. Et badtrip på MDMA er ik noget man "bare lige hurtigt skal komme over og glemme", som din kammerat gerne bare ser du gør. Det kan seriøst fucke med den følelsesmæssige side af dig. Derfor, som sagt, få lige snakket det igennem med dine kammerater.

Edit: Men samtidig så se det også lige fra deres side af. Det var ikke værre end at du havde en dårlig aften og blev lidt paranoid. Forstå mig ret. I den forstand at du også selv skal indse at det inderst inde ikke er en "big deal", og at dine kammerater ikke på nogen som helst måde tænker dårligere om dig, på grund af den aften. :) --> Det er ihvertfald et mindset som muligvis vil kunne gøre det nemmere at "komme over", efter at du lige har fået snakket ud med dem. :)

Senest rettet af wEstzIde 28 maj 2012 00:27, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

det vil jeg gøre så :)

- tusind tak for de hurtige svar .. vil få snakket ud med mine kammerater hurtigst muligt selvom de desværre begge to bor et godt stykke fra mig, men kan jo altid smide et opkald :) igen tusind tak! god aften til dig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det vil jeg gøre så :)

- tusind tak for de hurtige svar .. vil få snakket ud med mine kammerater hurtigst muligt selvom de desværre begge to bor et godt stykke fra mig, men kan jo altid smide et opkald :) igen tusind tak! god aften til dig :)

Så lidt. I lige måde! :)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Cannabis kan let inducere pyskotiske tilstande i højere doser, og er enormt potent i kombination med en bunke stoffer, herunder MDMA. MDMA er normalt semipsykedelisk, men med cannabis bliver det fullblown psykedelisk, især på hardcore rygeinstrumenter som bong.

Hashrusen vil for en periode trække dig over i den stemning, som du var i på MDMA, hver gang du ryger - særligt nu, hvor det hele stadig er aktuelt. Hold en pause på et par måneder og få styr på tankerne - når du ryger igen, så ryg lidt (3-5 sug og vent i 20-30 minutter), og fornem hvordan du har det - forlæng pausen, hvis du stadig sanser trippet.

Men vigtigste råd af alle er, at du skal huske at spise sundt og at få noget søvn - det stabiliserer humøret og genopretter hjernekemien. En del af din nedtur er biokemisk, og den del af problemet løser du med sund mad og søvn.

Første gang jeg tog MDMA, startede det rigtig godt, men da jeg røg hash fik jeg en rigtig dårlig oplevelse. Var enormt glemsom, og havde svært ved at forstå hvad der skete omkring mig. Mit humør var depressivt og grænsede til paranoia. Min krop var tung og ukontrolleret, og jeg synes at jeg sagde og gjorde dumme ting. Havde også tydelige visuelle forstyrrelser, især med lukkede øjne, der mest af alt mindede mig om hvor fucked jeg var.

Senest rettet af syreperlen 28 maj 2012 01:20, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Syreperlen: Hvis man ryger hash på MDMA comedown, til lige at falde ned på efter turen, vil det så også give denne "psykedeliske" rus, som du beskriver man får når man blander de to stoffer samtidig?
Har ikke prøvet MDMA, men plejer efter en tur på amfetamin, godt at kunne bruge en joint til lige at komme helt (eller i hvert fald nogenlunde) ned igen.
Eller giver det bare den sløvende effekt, som altid?
Prøvede google hurtigt, men fandt kun tråde om det herinde fra, som var kørt over i personligt hetz uden noget som helst informativt.
SORRY FOR OFFTOPIC! :offtopic:

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Det er sandsynligt ja, afhængigt af hvor meget du ryger og hvornår du ryger. Cannabis vil forstærke oplevelsen, eller genkalde den hvis man venter til sent i comedown, hvilket anbefales.

Ens sindstilstand er i øvrigt ret påvirket i lang tid efter MDMA, og man kan få stærkere hashrus i dagene/ugerne/månederne derpå.

Oplevelsen bliver som regel sløvende, og især korttidshukommelsen og de psykotiske indfald bliver hyppigere. Disse ting er normale på MDMA-comedown, men bliver tydligere i kombination med hash, som selv opfylder disse ting.

Senest rettet af syreperlen 28 maj 2012 01:29, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syreperlen: Hvis man ryger hash på MDMA comedown, til lige at falde ned på efter turen, vil det så også give denne "psykedeliske" rus, som du beskriver man får når man blander de to stoffer samtidig?
Har ikke prøvet MDMA, men plejer efter en tur på amfetamin, godt at kunne bruge en joint til lige at komme helt (eller i hvert fald nogenlunde) ned igen.
Eller giver det bare den sløvende effekt, som altid?
Prøvede google hurtigt, men fandt kun tråde om det herinde fra, som var kørt over i personligt hetz uden noget som helst informativt.
SORRY FOR OFFTOPIC! :offtopic:

Da jeg var yngre havde jeg altid et ritual med at ryge på MDMA comedown, og det gør dig VIRKELIG skæv. Men på en forvirrende, trættende, psykedelisk måde..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Okay. Så man skal lige tage den lidt med ro på jointen. :)
Tror ikke jeg mikser med joints efter mit første MDMA trip, så. Det må blive når jeg er bedre bekendt med påvirkningen og comedown fra MDMA.
Tak for svar.

Junior medlem

så i vil mene at det er rygeren der har givet mig denne paranoia og startede mit bad trip?

- ja regner også med lige at prøve og holde en måneds tids pause

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Ja, tror i hvertfald det har en ekstrem indvirkning, og ofte i den negative retning hvis man ryger for tidligt og for meget, særligt hvis man ikke forventer det og/eller har psykedeliske oplevelser bag sig.

MDMA og hash er en eksplosiv kombination, som skal respekteres på ligefod med svampe - og mere til pga. biokemien og hukommelsen.

Få masser af søvn, vand og sund mad. Så skal resten nok komme af sig selv :)

Junior medlem

har det sgu ikke specielt godt her til aften .. nogle der har et par råd?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du spist noget? Sovet? Nedturen efter MDMA binge kan godt vare i flere dage, så hold hovedet højt, spis en masse sund og forskelligt mad, sov en masse og dyrk motion.. God vind.
Ryg ikke fede ps

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

spiste et godt måltid her til aften og drikker en masse sodavand vand mælk osv ..
regner også med at løbe en tur imorgen, tror måske det er at jeg sidder alene i lejligheden som gør det lidt svære ..

har sovet en del, men føler bare slet ikke lysten til at sove ligenu er bange for at få nogle dårlige drømme føler allerede ubehag bare jeg lukker øjenene en lille tid..

- ja må bare holde hovedet så højt jeg kan :)! det hjælper sgu allerede lidt med noget respons fra jer venlige mennesker herinde :)!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Gå en tur når du får det dårligt! Så kan du spurte hjem de sidste 60 sekunder :) slut af med et varmt bad.

Eller gå amok med armbøjninger. Eller løb så hurtigt og i så lang tid, at du er nødt til at stoppe fordi du er ved at kaste op. Fysisk anstrengelse giver dig belønninger og fører tankerne bort. Det kan være en temmelig effektiv depressionsknækker.

Dette siger jeg pr erfaring, ikke pr viden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]