Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Smokenhagen
Hej alle sammen..

Jeg har et spørgsmål som jeg har gået og tænk længe over

ved psykedeliske stoffer - altså lad os kalde det et "misbrug" af dem - mit tilfælde taler jeg om 2cb
- ved længervarrig misbrug, og der hermed mulighed for psykiske lidelser? - skizofreni, personligheds spaltning, depressioner?

har bare gået og tænkt længe over det - har før i tiden taget rigtig meget ketamin - og de "men" som det har givet mig, kan mærkes psykisk allerede i form af tanker konstant - nogle kalder det mind-exploring, jeg kalder det fuckin irriterende!
men det er ikke så meget at gøre jo, har taget det "syrer" jeg har taget, og sådan er det..

men er der ved længervarrig misbrug mulighed for permanente, kroniske psykiske lidelser?
og er der en der kan forklare hvad det er der sker med ens underbevidsthed?

hav det godt :-) :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ja, der er risiko for at påføre sig kroniske psykiske lidelser. Som regel er det dog noget der aftager eller helt forsvinder igen.

Et typisk eksempel er HPPD - http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder

//blazR

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
men er der ved længervarrig misbrug mulighed for permanente, kroniske psykiske lidelser?

Ja
Citat:
og er der en der kan forklare hvad det er der sker med ens underbevidsthed?

Nej

Medlem
Brugeravatar

Jeg tvivler stærkt på at et misbrug ikke har nogle bivirkninger. Det kan umuligt være sundt at være væk fra virkeligheden alt for ofte, og så er der jo selvfølgelig altid risikoen for et badtrip.
Jeg skal ikke kunne sætte mig ind i hvad du risikerer at gøre ved din psyke og underbevidsthed pga. dit forbrug af 2-cb. Så længe du har styr på dit liv og ikke kan mærke at noget ændrer sig negativt, må dit mentale helbred være fint. Men det er selvfølgelig ikke en opfordring til at du bare kan blæse hjernen væk konstant.

Men noget jeg er meget sikker på er, at et hæftigt Ketaminmisbrug kan føre til seriøse og livstruende nyreskader. Har du lagt mærke til at du skal på toilet oftere, efter dit forbrug af Ketamin? (som jeg næsten kan forstå, har været stort) http://www.erowid.org/chemicals/ketamin ... alth.shtml

Peace :peace:

Medlem
Brugeravatar

Ingen kan sige noget om 2C-B's langvarige bivirkninger, udover at det sikkert har de samme som så mange andre psykedelika, derealisation, depersonalisation, HPPD osv.. Men hvis du allerede kan mærke sin psyke har forandret sig fra ketamin, så burde du bare slappe af i rigtig lang tid. Ellers bliver det kun værre.

Junior medlem

Jeg har nogle spørgsmål omkring psykedeliske stoffer.

jeg har ikke selv prøvet den psykedeliske verden endu men er klar men åbne arme.
jeg har prøvet syntetiske stoffer som MDMA og lign.

Kan ens psyke være for lille til psykedeliske stoffer som Svampe og 2c-b og lign ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ja det kan den godt, man kan opleve og erfare ting man måske ikke er klar til at tage til sig, men de fleste velopdragede og fornuftige mennesker i 20'erne vil sagtens kunne klare et mildt svampetrip. Hvis man vælger at gå ind til den psykedeliske oplevelse, må man forvente at gamle minder, behagelige som ubehagelige, vil dukke op på et tidspunkt - hvis ikke på ens første oplevelse så på et tidspunkt senere hen. Derfor er det vigtigt at være ærlig overfor sig selv inden man går ind til oplevelsen, hvis man har ubearbejdede oplevelser fra ens barndom bør man løse dem med "almindelig" terapi, inden man begynder med de psykedeliske stoffer. Men siden du nu har været igennem MDMA oplevelsen, kan du godt have en lille idé om hvad det er du går ind til - MDMA er lidt som en dejlig kupé i toget på første klasse, tingene bliver serveret for én og man kan nyde landskabet på vejen - svampe er som trainsurfing, landskabet omkring dig plører forbi fordi du har vinden i øjnene, du er aldrig helt sikker på om du når den destination du satte ud for, men det går fint, så længe du holder godt fast ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
MDMA er lidt som en dejlig kupé i toget på første klasse, tingene bliver serveret for én og man kan nyde landskabet på vejen - svampe er som trainsurfing, landskabet omkring dig plører forbi fordi du har vinden i øjnene, du er aldrig helt sikker på om du når den destination du satte ud for, men det går fint, så længe du holder godt fast ;)

Super sammenligning! :) Jeg er helt enig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]