Hvad med at at sætte et mål for dig selv for en periode, hvor du ikke skal røre noget. Evt indtil du tager afsted

Det tager vel også lidt tid at få alting arrangeret osv? Hvis nu du kunne holde dig helt fri af forbrug/misbrug et par måneder eller noget, så tror jeg du ville tage afsted med ENDNU mere rank ryg og større sejrs-følelse.
Det kunne også bare være en måned.
Men fed idé du har fået og jeg vil ønske dig en godt tur!
Det tager netop lidt tid at få arrangeret med jobbet og det hele. Så det er ikke her og nu, selv om jeg gerne ville. Hvis det var så let for mig at stoppe, havde jeg selvfølgelig bare gjort det. Jeg har mange gange sat mig et mål om at lade være, men et par dage efter vil jeg skide høj og helligt på det og bare være fucked. Jeg har det med at være meget lyst-styret og dét blandet med humørsvingninger, dårligt selvværd, indelukkethed og kedsomhed og jeg kunne blive ved, er bare ikke nogen god kombo. Jeg stoler ikke på mig selv.. Viljesvag
Det hele drejer sig vel om at få udfyldt det hul, som festerne, stofferne og computeren har fyldt godt ud det meste af mit liv. En rejse væk løser ikke noget på lang sigt, uden andre tiltag, men det vil give mig en måneds ædruelighed og skabe klarhed. Det er vel nok det jeg trænger til; Et sted langt væk, fra alt hvad jeg kender, med ro til at skabe orden i mit kaos og evt. med en kyndig vejleder.
Andreas/Saiko-Pod du har helt ret i, at det er en "nu-og-her" beslutning der skal til, som det er med alt misbrug. Jeg mangler bare gnisten og motivationen og går let i forfald, hvis man skal sige det sådan. Men jeg ryger den sidste lille nol hash i dag og så det slut med hashen. Jeg mistænker lidt den for at være motivationsdræberen, på trods af at det bare er en lille pi've om aftenen. Det kender de fleste af os vel til

Men Hampi, Indien, og andre ashrams/retreats vil jeg helt sikkert undersøge. Tanken om et simpelt liv med alt for meget tænke tid, grænsende til askese, lyder virkelig som noget der kunne gøre mig godt. Jeg vil gå i dybden med det, det næste stykke tid
Tak for svarene indtil videre alle sammen. Gode inputs!