Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
Indlæg: 30 nov 2017 19:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Nej selvfølgelig ikke.

Et eller andet sted gør de det allerede når de udskriver psykofarmaka.

Der mangler lidt en kobling mellem somatik og sindet. Det synes at sundhedsvæsenet sidder fast i forestillingen om n-stof konc. deficiens, uden at kunne påvise denne, og derefter fylder patienten med et stof der binder sig til den formode receptorer ansvarlig for udskillelsen af n-stof.
Altså vi går med en dødelig dose serotonin og dopamin i hjernen - hvor jeg er af den overbevisning at man kan lære at åbne lidt for sluserne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 23:02 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Så er det tid til at skrue op for D vitaminer!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 01:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Ked af at sige det men det er noget ævl med Vitamin D og depression. Det er meget vel et mere overrated kosttilskud end åreladning og kardinalvæsker var engang. Dengang kunne du finde lige så mange bøger og tekster om hvor effektivt det var som søgte at vise alle korrelationer og sammenhænge, og i dag kan du finde lige så mange artikler eller selvudnævnte vitamin-guruer som påstår det ene eller det andet men forskningen viser stort set intet udover effekt på knogle og calcium og tallene for hvor mange som er i mangel er ligeledes groft overfortolket.

Tror det både appellerer da det giver folk en følelse af mental formåen, at kunne deducere 2 fænomener til en kausalitet som - sol - vitamin = depression? Ergo er det solens skyld jeg ikke får sat pris på den når den er her, og ikke kan lide frisk luft hvis den er kold. It's got electrolytes!

Det og så er det skide billigt at producere samtidigt med at landbruget også kræver det til dyrene, og der tjenes styrtende på at folk bibeholder denne tro og skovler det i kæften til priser du kunne fodre en farm med fra fabrikken. Artiklerne og guruerne får derfor lidt ekstra vind under vingerne økonomisk igennem denne process også.

Spis noget Perikon, Rhodiola, Reishi, Ashwagandha og Bacopa, så får man en effekt som er mærkbar på andet en knogletætheden. Hvis man absolut vil have vitaminer, så pop en stor dosis Niacin, det er svært at være deprimeret når alle din huds blodkar åbner sig på en gang og du ligner en hummer.

Beklager hvis jeg har givet nogle en midlertidig depression ved tanken om jeres formålsløse arsenal i medicinskabet, men hvis det er slemt nu, vent til i sidder gamle og forsøger at give jeres børnebørn Vitamin D i de mørke måneder fordi det har bedste lært.. mhwmewg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 01:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Men har man underskud af D-vitamin, giver det god mening at få rettet op på det, om det så er gennem kost, piller eller kanyle. Det kan give nogle ret ubehagelige bivirkninger at være i underskud af, og det er ikke ligefrem ualmindeligt. Oplever man tilmed en forbedret psyke og livskvalitet, er der imo. no harm done.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 09:26 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
20 kr for 100 stk vælter ikke min økonomi, spiser 2 om dagen, så en udgift på 40 øre pr dag., det render sammen til 60 kr for 150 dage altså ca prisen på et g go hash.
Har gjort det i en del år fordi jeg har tildens til vinter tungsind, sidste år tænkte jeg det var lige meget og det kunne jeg sagtens undvære - endte med at være ret så nedderen med selvmords tanker og lignende.
Det havde udgang i jeg gik ud af min tryghed boble, men derfor ofre jeg nu alligevel de 40 øre om dagen igen i år, hvor jeg er sikker på der kommer en nedtur kva min vens død der kommer inden så længe.
Så jeg tilslutter mig Bismann om det er placebo eller hva er jeg egentlig ligeglad med for det har virket.

Hvis jeg ønsker mærkbar opfriskende boost så hedder det 1-3 stk spidsnøgenhat eller mine ny indkøbte gerimax instans.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 11:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Dem som er i underskud er groft overvurderet har man konkluderet fra flere instanser nu..

Med en kilopris på 100 dollars så er dine 40 øre for få ug stadig yderst profitabelt. Tror olien den ligger i er dyrere

Hvis dit humør sidder i dine knogler så nej, ellers er det placebo men thumbs up for SN og Gerimax og ked af at høre med din ven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 13:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg overvejer at begynde at ryge hash dagligt igen. Udover det, så tror jeg bare at jeg skal holde mig aktiv og udnytte at jeg bor lige ved siden af mit fitness center

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 14:30 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg har en lang gåtur om dagen på programmet, jeg synes altid det ender med, at jeg ikke kan en skid andet end æde smertestillende når jeg træner i motionscenter så nej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 14:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Buttkraken skrev:
Jeg overvejer at begynde at ryge hash dagligt igen. Udover det, så tror jeg bare at jeg skal holde mig aktiv og udnytte at jeg bor lige ved siden af mit fitness center

Det er en rigtig god idé. Altså, det første og ikke det sidste.
Jeg overvejer selv at gå langt mere op i træning og prøve at få ordentlige søvnmønstre, men tror sku jeg vælger hassen

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 15:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg synes også jeg er i generelt underskud af hash og drugs. Alle mine venner er blevet voksne, så det er kun når det er ferie de gider at tage narko med mig. Jeg gider ikke rigtig alene.

:(

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 16:51 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Årets ønskeseddel:

Knark nok til 4 mdrs vintersøvn :rocking:
Et sæt falske patter så jeg kan pille ved mig selv når jeg vågner.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 18:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Nafets
En af mine bedste venner var diagnosticeret som kronisk smertepatient, så meget at han vred sig af smerte, indtil man fandt ud af at han var kraftigt i underskud af D-vitamin. Herefter har han fået en kanyle, mener det er kvartalsvis, og oplever ikke længere de smerter. En anden af mine bedste venner døjer med angst og depression og mener at det hjælper ham med D-vitamin, og både anfald og nedetider er mindre hyppigt end​ førhen. Jeg synes sku også det er billigt sluppet, for den virkning de oplever.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2018 19:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Ja og folk er også blevet kureret for kræft af store doser vitamin c og citronsaft men det gør det ikke mere plausibelt at andres situation har rod i samme problematik som i deres tilfælde, kunne afhjælpes med d vitamin.

For ikke at nævne placebo, med ham din vens angst og depression. Der er så mange husgerråd som bakkes op af de her historier, hvor man pludselig glemmer at studier med placebo-piller som frembringer alskens mirakuløse helbredelser, selvom de ingen rod har i selve midlet.

Jeg tænkte bare det er tid til at lukke den her urbanlegend en gang for alle, før den forvirrer endnu en generation på højt plan,


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2018 21:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
For andet år i streg, mikro doserer jeg cubensis i disse trælse vinter måneder.
Hold nu fast hvor det virker (for mig ihvertfald), imod vinter blues.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2018 21:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Kender vinterdepression alt for godt. Mht. lysterapi-lampe er min erfaring, at man skal voldbruge den, for at bare en smule ud af den. Ellers er min strategi:
Masser af stimulerende psykofarmaka, jeg tager MAOI (Marplan), lange gåture, sund kost, skru ned for alkohol, lidt opium på de allermest forblæste, kolde dage - som fx. i dag :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2018 12:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg ved ikke om det er fordi jeg har holdt mig fra at feste i snart 2 måneder, men jeg har ingen efterårs-/vintermule haft, overhovedet.
Mine mørke perioder er heldigvis sjældne, men når de kommer plejer de ikke at være sæsonbetonede.. Det plejer at være meget sporadisk.

Men jeg vil anbefale alle, der oplever fald i humøret i de mørke måneder, om at skrue ned for festerne.. Jeg kender personligt ikke noget der trækker mig ned i kælderen, som dagene efter en tung fest, hvis festen har været midt i en af de mørke perioder.
Det kan godt tage 5 dage efter en enkelt fest, før mit humør føles stabilt igen. Og i de 5 dage er der ikke andet end gråvejr, og jeg har nul tolerance over for medtrafikanter og andre handlende i supermarkedet, fordi alting bare føles som lort.
At sund kost og motion/muskelaktivering virker, er også en slidt floskel, men ikke desto mindre er det sandt.. Der er en verden til forskel på at holde sig bare lidt aktiv og spise sundt, og så på at gemme sig væk i lejligheden med Just-Eat, for nedrullede vinduer, bare fordi det føles mest comfy og ikke-krævende i situationen.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2018 21:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Jeg mistede min mor for nyligt, som tog sit eget liv. Det har efterladt min familie og jeg sønderknuste. Den første tid rummede jeg kun tre følelser; vrede, sorg og ligegyldighed. De her tre følelser har kørt mig meget rundt i manegen. Jeg har sparket rigtig mange mure, jeg har grædt og skreget på min mor og jeg har stirret ud i den tomme luft. Jeg tror, at jeg har mistet en betydelig del ansigtsmimik i mit ansigt. Jeg har ikke gidet at være blandt mennesker (andre end min familie). Når jeg er ude blandt mennesker, så føles verden fuldkomment forkert, fordi alle andre oplever ingen sorg som jeg. Verden drejer stadig rundt, men min verden er ødelagt. Jeg fordømmer mennesker, der bevidst fravælger deres familie. Min mor blev taget fra mig. Jeg har ikke noget imod vinteren og mørket. Jeg har dulmet noget af smerten med lidt alkohol. Jeg tror ikke, at jeg er den samme person mere... Men folk ser mig stadig som den samme person og behandler mig stadig som den samme person. Men jeg er ikke den samme. Jeg skal bære det her resten af mit liv uden en af de mest betydningsfulde personer. Jeg bliver så vred, når mine venner sender mig snaps af alt muligt lort, velvidende om, at jeg har mistet min mor. Jeg har ikke åbnet snaps i adskillige uger. Jeg synes generelt, at ingen forstår, hvad jeg går igennem eller giver mig plads. Jeg vil ikke tales til, jeg vil ikke holdes i hånden og jeg vil ikke have knus. Jeg vil bare have, at nogen fortæller mig, at det er hårdt, hvad jeg gennemgår og giver mig plads. Jeg kan faktisk bedst lide, når nogen siger "jeg har ingen ord". Og nej, det er ikke alle unge mennesker, der har oplevet sorg og tab. Men jeg bliver så frustreret over, at folk behandler mig 'normalt' og taler for meget til mig om alt muligt andet, som jeg ikke kan rumme. Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke bare kan lade mig være og prøve at sætte sig i min situation. Jeg har givet udtryk for, at jeg kan ikke forholde mig til deres underlige snaps og jeg har lige gennemgået et kæmpe traume. Jeg forstår heller ikke, hvorfor selvmord skal være sådan et tabu, når det er så ægte og så forfærdeligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2018 23:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Kondolere kan du ikke få tildelt noget krisepsykolog ved lægen det tror jeg kunne være til god hjælp i forhold til at håndtere det hele, det er sku svært og gå og tumle med sådan store ting selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2018 11:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Kondolerer FiveHours.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2018 16:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Tak fso og læbepomaden. Ja, jeg har sørget for at få psykologhjælp og er i behandling.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team