Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 okt 2013 12:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Vinteren er den årstid hvor naturen holder sin kæft end til efter klokken 8.
Dejligt. Glæder mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2013 18:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Søvnsigt sinds artikel skal i ikke tage seriøst. D-Vitamin skal doseres i fuldstændig ABSURDE mængder før der overhovedet kan være tale om nogen form for toksisk bivirkning, personligt kører jeg 250ug i øjeblikket - altså 25x den kriminelt lavt anbefalede dose. 70ug vil være sufficient men stadig i den lave ende.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2013 18:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
må indrømme jeg heller ikke har sindssygt meget tiltro til de der all-cause mortality undersøgelser. det er simpelthen alt for uspecifikt, hvad er årsag til hvad? når nogen får snævret ind hvorfor lidt D-vitamin-tilskud skulle være skyld i overdødeligheden, så begynder jeg at lytte. Selv om man tidobler den anbefalede d-vitamin dosis, er det en beskeden mængde sammenlignet med hvad man får på en sommerdag hvor man er letpåklædt. og har vi ikke lige set at solbadere i en ny undersøgelse lever op til 6 år længere end andre mennesker, på trods af deres øgede risiko for hudkræft? jeg giver sgu ikke meget for det.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2013 00:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Søvnsigt sinds artikel skal i ikke tage seriøst. D-Vitamin skal doseres i fuldstændig ABSURDE mængder før der overhovedet kan være tale om nogen form for toksisk bivirkning, personligt kører jeg 250ug i øjeblikket - altså 25x den kriminelt lavt anbefalede dose. 70ug vil være sufficient men stadig i den lave ende.


Jeg ser heller ikke selv en seriøs korrelation mellem dødelighed og D-vitamin. Det var blot en heads up. Jeg æder selv 85ug D3-vitaminer nu og er meldt ind i fitness center, det håber jeg lidt på. Jeg må indrømme, jeg er ret flad for energi pt. Håber på at motionen kan gøre underværker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2013 10:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Søvnsigt sinds artikel skal i ikke tage seriøst. D-Vitamin skal doseres i fuldstændig ABSURDE mængder før der overhovedet kan være tale om nogen form for toksisk bivirkning, personligt kører jeg 250ug i øjeblikket - altså 25x den kriminelt lavt anbefalede dose. 70ug vil være sufficient men stadig i den lave ende.


Jeg ser heller ikke selv en seriøs korrelation mellem dødelighed og D-vitamin. Det var blot en heads up. Jeg æder selv 85ug D3-vitaminer nu og er meldt ind i fitness center, det håber jeg lidt på. Jeg må indrømme, jeg er ret flad for energi pt. Håber på at motionen kan gøre underværker.



kombinationen af motion og styrketræning virket for mig, motionen giver mig en klar tankegang og styrketræningen gav mig selvtillid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2013 10:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 sep 2013 03:50
Indlæg: 8
Fysisk aktivitet og meditation gør for mig et under for nedtrykt humør, og virker næsten lige med det samme. Handler for mig meget om at have bevidstheden under kontrol, og ikke blive revet for meget med af kedelige tanker eller sidde for meget på en "stand-by" funktion hvor man (ofte skæv) bare sidder og bliver underholdt af skærmen dag ind og dag ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2013 12:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Af en eller anden grund får jeg altid mere lyst til at træne om vinteren. Jeg går mange ture, løber og løfter vægte. Det giver en helt utrolig rar fornemmelse og følelsen af at kunne klare alt =)

Samtidig tager jeg sol en gang imellem i solarie, egentlig ikke for at blive neger, men mere for lige at få et boost vitamin til psyken =)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2015 07:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Puny_pete skrev:
Søvnsigt sinds artikel skal i ikke tage seriøst. D-Vitamin skal doseres i fuldstændig ABSURDE mængder før der overhovedet kan være tale om nogen form for toksisk bivirkning, personligt kører jeg 250ug i øjeblikket - altså 25x den kriminelt lavt anbefalede dose. 70ug vil være sufficient men stadig i den lave ende.


Til Puny_Pete

Ved godt det er en gammel tråd men bliver nød til at tilføje lidt til den da jeg er blevet klogere

Ved overdosering af D-vitaminer virker de modsat, knoglerne afkalkes i stedet for at opbygge.
Synes selv at sundhedstyrelsens anbefaling er til grin, jeg ville råde folk til mellem 25-70 ug alt efter hudfarve og kost.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2015 12:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Jeg har også haft hvad jeg vil betegne som en mild vinter depression i år, ikke selvmords tanker eller noget i den stil, men var ret træt af det hele.
Det føles dog som om jeg kom mig 90% over det, efter mit candy flip i lørdags :-)
Føler jeg har fået "livs lysten" tilbage igen :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2015 12:34 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Mine tanker i år afspejles helt sikkert af at være fanget på en skole igen, sidder hele dagen indenfor med kun 2-3 cigaret pauser, det er fandme deprimerende i den tidsperiode! Får til gengæld gået en masse, næsten alle steder jeg skal hen hvor der er under 5 km bliver taget på gåben, bevares, det tager lidt længere tid, men man føler sig dejligt brugt sidst på dagen efter en 10-15 km, det er sku lækkert :) Så skal man heller ikke tænke for meget på motion udover det, og søvn kommer nemt. En serie arm, mave og rygbøjninger gør dog også underværker hvis man lige har været for passiv en dag, og det burde de fleste kunne overkomme.

Så jeg holder stadig på at motion, især udendørs kan være utroligt effektivt mod vinterdepression, men det er jo også den generelle konsensus herinde :P

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2016 01:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Vinteren er kommet igen, ville lige dele min kamp mod vinterdepression og høre hvordan det gik med de forskellig på boardet :D

Personligt har jeg cyklet 12 km næsten hver dag, Investeret i noget lysterapi til 700kr samt spist 70 mg d-vitamin og er sluppet med skrækken i år :gud:


Hvad med jer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2016 13:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej pierre!
god stil!
jeg er altid depri.. :) såå vinteren tager ekstra hårdt på mig..
jeg dykker ned i polydrug/benzo-land; velvidende at det ikke gør næste års start lettere.. :/
men ja gåture og socialt sammenspil gør under værker for mig.. bare ikk nok desværre..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2016 16:14 
Hej derude.
Jeg plejer at være lidt småtung om vinteren. Nogle år har det været værre end andre. Småtung er vist en underdrivelse.
Jeg har haft til vane, i 4-5 år, nærmest at ryge mig igennem vinteren. Meget aktivitet om dagen, og ryge Cannabis om aftenen. Det har fået mine vintre til at gå hurtigt og mere smertefrit. Men depressionen har stadig været der.
I år jeg er gået en anden vej. Daglig rygning af Cannabis er lagt på hylden, og jeg indtager ingen narkotiske stoffer. Nu er det yoga, meditation og en gang om måneden sådan ca. har jeg indtaget Ayahuasca.
Jeg har ikke haft det bedre i lang tid. Rigtig lang tid. Jeg er nået et sted hen, hvor jeg er høj på livet i min daglige bevidstheds tilstand. Siden min sidste session, har jeg været i en daglig tilstand, der minder om 100µg LSD.
Så jeg har endelig på en sund måde, fået taget hul på vinterdepressionen. Det føles helt fantastisk, at have fundet en fornuftig måde at håndtere de tunge perioder på.
Til sidst bruger jeg, som mange af jer andre, også mange og lange gåture i naturen i dagslys. Lys er godt :hjerte: :D

God søndag og en smuk vinter til jer alle sammen :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 18 dec 2016 23:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg tilbringer også meget tid med at være deprimeret hele året rundt, og i år har jeg ikke følt mig særlig ramt ifht andre år. Faktisk har jeg de seneste år endda fundet glæde i vinterens kulde, og føler af og til jule/vinterånden når jeg træder udenfor.
Hvis det bliver for tungt, så tager jeg en lav til mellem dosis svampe, og ligger mig i den bagende sol, for nedrullede gardiner på mit værelse om natten, eller rækker ud efter nogen for at få tankerne ud. :hjerte:

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2016 00:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Fritzie skrev:
Jeg tilbringer også meget tid med at være deprimeret hele året rundt, og i år har jeg ikke følt mig særlig ramt ifht andre år.

Sådan har jeg det virkeligt også, vil faktisk næsten gå så langt som at sige, at jeg også nyder vinteren i år. Føler virkeligt jeg kan tillade mig at spærre mig inde og droppe al social aktivitet og bare være alene, for første gang i lang tid.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2016 20:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Jeg vil gerne lige slå et slag for CBD olie.
Jeg begyndt for nyligt og det virker meget lovende.
Det hjælper allerede på humøret og energien. 3% CBD 3 dråber dagligt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2016 20:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
@Soft Parade Hvordan virker det? Har siddet og læst lidt på det, og folk er lidt blandede. Tænker om det mon kan hjælpe lidt på søvnen?

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2016 21:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Hvad mener du, den videnskabelige forklaring eller hvordan det føles?
Det kan sagtens tænkes, jeg ville give det et forsøg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2016 22:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Ja, altså hvordan det føles. Leder efter en form for lovlig substitut for at ryge, fordi jeg er ved at være træt af bøvlet med at få fat på det. Kan det mon tage lidt af mine svedeture, og giver det et lille buzz af en art? Prøvede noget inde fra staden af, og det havde meget tydelig effekt, men det var vist heller ikke lovligt.. tror jeg. :)

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2016 09:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Ingen buzz. Men det fjernede min følelse af ligegyldighed og mit triste syn på alting. Det føles som om det har hevet mine positive sider frem igen (jeg vidste de var der, de var dog forsvundet lidt i min depression).
Jeg vil næsten sige det har givet mig livs lysten tilbage. Også er det sundt, så der er intet at miste :-)
Jeg tager endoca raw 3%, som kan købes i Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bandit420 og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team