Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 00:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 dec 2016 11:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Det er vildt at det kan være så effektivt, og jeg kan godt se det for mig, det virker super sundt. Tillykke med det! :hjerte:

Er ikke sikker på det er det jeg ender med at gøre i denne omgang så, for mere energi er ikke helt hvad jeg søger, men jeg vil i hvert falde prøve det på et tidspunkt. Tak! :D

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2016 12:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Mange tak <3

Hehe ja okay :-D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 22:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Test


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 01:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2012 22:40
Indlæg: 214
Geografisk sted: Vatikanstaten
Pierre skrev:
Test



123 123

_________________
It is no measure of good health, to be well adjusted to a sick society.




Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 10:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Testosteron Tænker jeg han mener


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 10:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Pierre skrev:
Test


Det var min søn som havde taget min iPad :D
Intet med test eller testerone at gør 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 11:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Hvordan klare i vinteren end til videre?, kan mærke jeg kom på prøve nogle dage mellem jul og nytår, så investeret i nogle tradolan og 13 stk metadon, det burde kunne holde til januar ud.

Tog også en lille tur på MDMA sidste weekend, det gjorde altså underværker på mit humør og selvtillid, selv om det kunne havde gået den anden vej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2017 18:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 13:24
Indlæg: 26
Jeg er ogå gode "venner" med den skønne vinterdeprihed. For mig giver det sig udslag i et generelt lavt energiniveau, og en tendens til hurtigt at falde ned i nogle huller, hvor jeg ikke har lyst noget om helst og let får meget opgivende og håbløse tanker. Min døgnrytme fucker godt og grundigt op, og får utrolig svært ved at komme ud af sengen. Kan næsten fysisk mærke den tunge sky der snigende sænker sig over mig i løbet af efteråret :lol:

Det har været værst de sidste tre vinterhalvår, og havde jeg ikke været tilknyttet en psykolog i år af nogle andre årsager, havde det muligvis også været værre. Bare det at en "prof" siger, at mit problem ikke er noget jeg bilder mig ind, og at jeg skal tage det alvorligt, er åbenbart noget der gør mit autoritetstro jeg godt :oops:

For mig har følgende været med til at øge mit velvære væsentligt (når jeg vel og mærke GØR de her ting, og ikke kun har gode intentioner), og er nok ikke den dybe tallerken i forhold til de allerede nævnte ting, men I skal da ikke snydes:

- Handle, næsten uanset hvordan, når de håbløse tanker og udmattelsen melder deres ankomst. Det er stort set lige meget om jeg går en tur, tager opvasken eller noget tredje, så længe jeg holder mig igang og ikke bare accepterer de negative/håbløse tanker som uimodsigelig virkelighed. Har meget nemt ved at blive paralyseret af tankespind ellers.

- Masser af gåture i dagslys, som andre også har nævnt.

- Med vold og magt prøve at overholde en nogenlunde regelmæssig døgnrytme med faste sengetider. Grundet mit studie har jeg ikke faste tidspunkter for ret mget, så det kan let skride, men en dag der starter kl. 8 bliver en helt anden dag og på den måde får man også meste muligt dagslys. Alle kneb gælder:
- Lave aftaler med andre tidligt på dagen, så man ikke falder i sove-ud-på-formiddagen-fælden.
- Melatonin kan hjælpe til at genoprette døgnrytmen, men det kræver at man overholder sine sengetider. Det er ikke en
knockout pille. Jeg bruger det i meget små doser, og ikke for mange dage i træk.
- Prøve at reducere skærmtid en times tid før sengetid. For mig er det ikke kun lyset fra skærmen, men hvorvidt jeg
fylder sit hoved med information lige inden jeg skal sove, der gør en stor forskel
- Har tendens til tankemylder når jeg skal sove, både hvis jeg går tidligt i seng, eller hvis jeg er overtræt. En teknik jeg
forsøger mig med, er at tænke i billeder. (Anede ikke at det var en "ting", men det er åbenbart noget psykologer også
studerer som middel mod søvnbesvær --> http://mysleepbutton.com/support/do-it- ... uffle-sdi/)

- I forlængelse af at holde sig selv travl: Ryd op, gør rent, vask tøj, gør dit hjem lækkert at være i. Min deprihed bliver ekstremt selvforstærkende, hvis jeg lader stå til omkring mig, og rengøring distraherer fra de negative tanker.

- Sund mad - kan kun tilslutte mig dette. Ved ikke det helt vilde om kosttilskud, men spændende inputs fra jer andre.

- Prioritere nære relationer, men også lidt sjov og ballade, hvis overskuddet er til det. (Jeg begrænser mig alkoholforbrug så meget som mulig i denne periode. På den måde kan jeg stadig have det sjovt, men uden de depri-forstærkende tømmermænd)

- Kreative aktiviterer som at spille/skrive musik og tegne. Jeg har i en længere periode ikke fået prioriteret at gøre de ting, og indså at det nok har været en faktor i forhold til min vinterdeprihed.

- Kun indtage nyheder og andet forstemmende læsning/medieindhold om verden i begrænsede mængder. Hvis jeg allerede er depri, kan jeg let ende med læse de her ting som en bizar slags selv-pineri, hvor jeg insisterer på at jeg bliver nødt til at forholde mig til verdens dårskab!!1!, til trods for at jeg midt i min deprihed nok er allermindst i stand til at gøre noget ved det :lol:

Det er indtil videre min vinter-overlevelses 101.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2017 19:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Så er mørket ankommet, og jeg er blevet ramt hårdt i år. Nogle åndsfæller? Og hvad gør I? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2017 22:38 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Er startet på d vitaminerne og ingefær plus prøver og få gået. Er ikke ramt overhovedet men derfor holder jeg fast i D vitamin alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2017 17:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2005 12:07
Indlæg: 270
Ingen hash, masser af søvn, tre ugentlige løbeture og ti minutters meditation hver aften, har indtil videre holdt mig fuldstændig symptomfri :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2017 22:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg har haft kigget og læst lidt om Wim Hof og overvejer at forsøge mig med hans metoder;(https://www.wimhofmethod.com & https://m.youtube.com/watch?v=gKgUE76udK4) og måske noget vinterbadning.
Jeg kunne godt tænke mig at få startet en god vane med en ugentlig badetur og evt. sammen med nogle gode mennesker (i kbh) =)

Jeg er dog ikke ramt af vinterdepression, men har en masse andet midlertidigt bøvl der tyngder mig, som jeg forsøger at få forløst så konfliktfrit som muligt.
Jeg har egentligt ikke haft mig en reel vinterdepression i nogle år. Hvad det præcist skyldes kan jeg ikke rigtigt beskrive. Da det vel afhænger af hvem man er og hvad der virker for en. Jeg spiser sundt, overvejende vegansk, og regelmæssigt nogle stærke multivitaminer fra en dansk producent. Prøver at holde mig i gang, og ikke falde hen i negative tanker, hvor jeg når det sker, forsøger at erkende tanken og dens omfang, hvor jeg evaluerer den fra flere perspektiver, selvom det tiltider er meget udmattende og ydmygende, men det syntes at modvirke den altoverskyggende apati. Dertil ryger jeg en smule pot og passer mit studie, og er generelt meget ude, rumdt og aktiv i min hverdag, hvor jeg forsøger at gøre hvad jeg har lyst til og det som gør mig glad. Jeg har heller ikke så streng en rutine da det for mig hurtigt bliver kvælende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2017 17:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Sidste år slap jeg heldigvis for at dykke ned, men var også omgivet af en masse forandringer og var flyttet på bosted for misbrugere/socialt udsatte.
Denne vinter bliver også god, da jeg er startet på kostskole med fuldtidsarbejde, 90% udenfor i løbet af dagen. Så jeg holder mig oppe på god kost, frisk luft, masser af arbejde og en joint eller 5 i løbet af ugen :)
Også nye venner/bekendtskaber som er gode til at lave aktiviteter sammen, så det er med til at holde humøret og energien oppe.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2017 17:56 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Den rolige fedt det lyder som du er et godt sted


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2017 19:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Det er jeg helt sikkert og er skide glad for det :D
Jeg er dog startet med multivitaminerne i dag, altid godt med lidt ekstra så jeg er dækket ind. Resten bliver jo skidt ud - siger de kloge :P

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 16:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5086
Prøv med vågenterapi og stabilisering af døgnrytmen, Klaus Martiny's forskning virker lovende, her er en kort introduktion: https://www.sygeforsikring.dk/nyt-sundt ... et-omvendt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2017 21:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Spændende. Benytter mig selv af noget lignende, men holder mig kun vågen en enkelt nat og dag, fordi jeg finder det lettere end at gå tidligere i seng, men det virker kun i en uges tid som de skriver lidt længere nede. Men jeg synes altid det er lidt irriterende, når der bliver forsket, at man altid (i de artikler jeg har læst), henkaster "nu er vi nogle stykker der gør noget ved det"-mentaliteten. Den spiller imo en kæmpe rolle i alle den slags forsøg, men bliver ofte lidt overset, og så peger man på det der blev gjort som det der muligvis virker. Alle oprigtige forsøg på bedring vil give et afkast. Måske man også skulle tage og kigge på, om behandlingssystemet ikke er en smule deprimerende i sig selv, her tænker jeg på de "behandlingsresistente". Forstår godt at så mange tyer til alternativ behandling, men det er ærgerligt at offentlige instanser har meget begrænset mulighed for at tilbyde det, fordi det er for farligt, hvis nogen oplever noget skidt og går til medierne med det pga tabuet. Og ja, antivaxxing, og flatearthers er da dumt, men i det mindste forsøger de at tænke lidt ud af boksen. Jeg er sur, lige stået op, og det er ikke rettet mod dig Bismann.

Synes den største udfordring ifht. depression, er det at holde overblik over hvem man er, og hvad man arbejder sig hen i mod, så det hele ikke bliver meningsløshed, og overspringshandlinger. Finder mig selv gang på gang, blive vildledt, og miste kernen, den ene dag går det fint, og dagen efter vågner jeg op og aner ikke hvad jeg laver her, med en trang til at være destruktiv overfor de ting der opretholder det gode i min tilværelse. Den bedste metode (der ikke er en større livsændrende begivenhed) jeg kan komme på, er at ligge sig i sengen under dynen, indtil man kommer i tanke om hvad man burde lave igen.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2017 04:51 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5086
Ja det er vidst lidt et kendetegn for journalistisk formidling, der skal være en nyhedsværdi og en måde at gøre det vedkomment og væsenligt. Videnskabelige rapporter er næsten altid mere beskedne og nuanceret, end de artikler der omtaler dem (ikke at jeg har læst op på baggrunden hertil, men tænker at det kunne være relevant at gøre hvis man er depressiv.) Det med tilbageslag kort efter var vidst for den anden gruppe, der blev medicineret, hvilket jo godt kan have have en indvirkning på døgnrytmen hvis man får beroligende.

Ift. alternativ behandling, forstår jeg nu godt at man vil have videnskabelig evidens for at det virker først, ikke mindst for at modvirke øget mistillid til sundhedssystemet, og de følger det kan have, som antivaksineringsbølgen er et glimrende eksempel på. Derudover er det jo også væsentligt med et værn mod virkningsløs behandling, der koster patienerne yderligere. At man så godt kunne tænke sig at forskningen rykkede hurtigere, og at de virkningsfulde​ behandlingsmetoder således kunne implementeres i samfundet, er så noget andet.

Ved godt det ikke er det du siger, men man skal da ikke belønnes for i sig selv for at tænke ud af boksen, det er ikke særligt svært og det meste vrøvl er ude af boksen - ligesom flatearthers og antivaxers.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2017 17:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg er enig med Fritzie i denne henseende; det er på en måde ligegyldigt om hvad man foretager sig er evidensbaseret, så længe man selv er overbevist om at det hjælper.
Lidt ala "helbredelse ved tankens kraft".
Selvfølgelig kan man ikke aktivt helbrede en brækket arm (jo på 3 uger hvis du ligger helt stille), men man kan aktivt forsøge at arbejde med hindringen fra den brækkede arm, tilpasse sig og rykke videre uden traumer og betænksomhed når den brækkede arm er integreret i ens adfærd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2017 18:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5086
Men man skal vel ikke udskrive placebo på apoteket?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team