Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 12:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Det er efterhånden et år siden at jeg først stiftede bekendtskab med heroin. Det har været et relativt kort men overvejende positivt venskab. Det var kun lige i starten - den første måned - at forholdet var decideret usundt, da jeg ikke rigtig fattede dets voldsomme afhængighedspotentiale. Jeg nød at blive omfavnet af den varme, trøstende lykkerus lidt for tit og oplevede milde abstinenser som skræmte mig fra vid og sans. Jeg lovede mig selv aldrig at udsætte mig selv for noget så uudholdeligt igen, og i hvert fald aldrig nogensinde noget værre, som jeg var udmærket klar over ville blive resultatet hvis jeg blev ved på samme måde. Kort sagt havde jeg misforstået hvor tit man kunne bruge uden at blive fanget. Jeg holdte mig væk i et stykke tid indtil jeg var sikker på at var helt og aldeles rask og begyndte derefter at bruge det en gang imellem. Jeg har ikke haft nogen form for problemer med overforbrug siden og har ikke haft skyggen af abstinenser. Holder det til særlige lejligheder, såsom min fødselsdag og da jeg var nede med influenza nytårsaften og derfor ikke kunne feste... Det har ikke forstyrret mit liv på nogen måde. Jeg klarer mig godt i skolen, er lige så social som altid og fungerer godt. Hvad er så problemet? Dette:

Jeg er for glad for heroinrusen. Fra starten var jeg lidt for forsigtig og tog små doser over nogle timer i et forsøg på at bygge rusen langsomt op ligesom med amfetamin, hvilket resulterede i en dårlig og bedøvende rus. Jeg forstod ikke hvorfor folk var så ville med det indtil jeg sagde "fuck it" og tog en, for mig, stor bane efter at have været ædru i lang tid. Følelsen var god. Rigtig god. Uvirkelig god. Jeg stenede bare i min stol, checkede nogle computerspils anmeldelser ud og syntes at alt var fantastisk. Vanvittigt fantastisk. Verden var perfekt, intet betød noget. Jeg befandt mig bare i min lejlighed, klokken var tæt på midnat, lavede ikke noget interessant, havde ikke udrettet noget som helst hele dagen, og alt dette var lige som det skulle være. Alt var på dets rette plads. Problemer og smerter eksisterede ikke. Når jeg bevægede min krop kildede det behageligt, jeg følte mig tung og let på samme tid, som at svæve ubesværet i et varmt tomrum. Orgasmiske bølger af ren eufori væltede ind over mig. Jeg var i himlen. Det var FOR GODT. Jeg havde før prøvet en meget, meget mild udgave af denne følelse på kodein, men dette var... Tusinde gange bedre. Jeg var og er overbevist at intet i hele verden kan komme i nærheden af hvad jeg følte den aften. Nu forstod jeg... Fuck. :shock:

Som sagt har jeg ikke haft problemer med at holde mig fra det, men det ændrer ikke på at tanken mere eller mindre konstant er der. Når jeg vågner, når jeg arbejder, når jeg stener fjernsyn med de gamle, når jeg sniffer amfetamin til en fest og prøver at have det sjovt, når jeg spiller computerspil. Hele tiden i baghovedet er tanken om hvor fantastisk meget bedre den situation jeg befinder mig i ville være med lidt dope. Jeg finder naturligvis dette lidt foruroligende, selvom jeg ikke fysisk agerer på tanken. Jeg tænker at det måske har noget at gøre med at der ikke går mere end højest et par måneder mellem at jeg tager lidt dope, og derfor ikke giver mig selv tid til at "glemme" det.

Så, mit spørgsmål til mere erfarne dopebrugere der er, eller har været, clean i et langt stykke tid: Forsvinder disse tanker med tiden? Bliver de i det mindste svagere? Jeg frygter ikke at miste kontrollen over mig selv, det er bare rent psykosomatisk ikke særlig fedt hele tiden at gå rundt og tænke på hvor nederen det er at være ædru i forhold til et hoved fuld af heroin. Det tager meget af glæden fra aktiviteter som jeg tidligere nød, såsom computerspil, læsning, film osv, selvom jeg ikke har abstinenser eller nogen fysisk ændring i min hjerne. Den viden om at noget så godt er der ude, så let at få fat på, driller mig virkelig.

Læste lige min post igennem, og jeg fik det nok til at lyde lidt for alvorligt. Jeg nyder stadig de nævnte aktiviteter, jeg er ikke på nogen måde deprimeret eller noget som helst. Jeg har det faktisk meget godt. Bare de tanker der aldrig viger der generer mig. :)

EDIT: Vil lige smide den her ind før det evt sker... Jeg er ikke interesseret i at folk fortæller mig at hvad jeg har gang i er en dårlig idé og at jeg burde stoppe osv. Jeg ved præcis hvad jeg laver. Dermed ved jeg også at den kontrol jeg føler, langt hen ad vejen er en illusion. Den research jeg har gjort er med garanti mere grundig end din, jeg kender farerne, jeg kender konsekvenserne. Dette er mit liv, mine valg, valg som ikke er truffet spontant men efter lang og seriøs overvejelse. Jeg er kun her for at få svar på mit originale spørgsmål. Hvis du føler et behov for at belære mig om noget, så hold det venligst ude af denne tråd. Evt smid mig en privat besked :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Ligesom med andre stoffer så ryger det lidt i baggrunden når man har holdt sig fra det et stykke tid. Men der vil nok altid kunne dukke tanker op som giver forholdsvis stor trang til at genopleve rusen, det sker bare sjældnere og sjældnere som tiden går.

Medlem

Geografisk sted: hasselager
du er meget psykisk afhæning af heroin kan jeg hører, og ja tanken bliver minder med tid vis du holder dig fra det,

Dedikeret medlem

Og hvergang man tager vender den psykiske lyst til at gøre det igen tilbage for fuld styrke synes jeg at kunne mærke.

Medlem
Brugeravatar

Tak for jeres svar. Må jeg spørge hvad jeres erfaring med opiater indebærer? Vil gerne kunne sætte jeres kommentarer i det rette perspektiv.

Medlem

Det er en ond cirkel, som jeg selv har prøvet at give slip på, en jeg må ærligt meddele, at den tanke om hvor meget mere spændende en bog eller et spil ville være dopet, aldrig forsvinder helt.. Jeg holdte 4 måneders pause fordi det have taget overhånd, jeg spiste morfin tabletter, som var det slik, og jeg kunne godt mærke at jeg på vej ud i noget lort. Mit råd til dig er, at du som minimum skal holde 2-3 måneders pause mellem hver kløaften, som du allerede gør :) Men ved ikke hvad du vil gøre mht. dine tanker om rusen.. Tror måske de forsvinder efter 1-2 års pause, men jeg kan ikke svare på det, da jeg aldrig selv har holdt så længe. Pas på dig selv :)

Dedikeret medlem

Tak for jeres svar. Må jeg spørge hvad jeres erfaring med opiater indebærer? Vil gerne kunne sætte jeres kommentarer i det rette perspektiv.

Tænker du hvad, hvor længe og hvordan?

Medlem
Brugeravatar

Tænker du hvad, hvor længe og hvordan?

Jep. Præcis.

Dedikeret medlem

Sniffede brun heroin hver dag i 4-5 mdr da min bedste ven døde i 2003.
Ret ubetænksomt fandt ud ag jeg blev hooked og skyllede resten ud i lokummet - av det gjorde nas.
Sagde aldrig mere og vente mit misbrug i mod de hurtige stoffer og benzoerne så husker ikke den psykiske del som værende så slem den gang ken det er det jo sjældent når man fortsætter med misbrug af nyt ynglings stof.

Her da jeg passede den gamle, spiste jeg lidt af hans morfin for at finde ro i den nedderen situation og jubi hvor det hele blev lettere at være i - fik heldigvis hjemmeplejen til at rydde hans medicin skab så jeg undgik at lave samme flugt som for ti år siden da han døde.

Så skulle jeg stoppe med at ryge hash og havde fået fat i lidt tramadol som jeg spiste 4 dage sidste uge også tirsdag og lige nu kan jeg godt mærke at jeg har stor lyst til at hygge summe til en film.
Men det skal jeg bare ikke selvom lysten er der har jeg undladt og spise af de sidste tre som er kærestens reserve til tandsmerter - har så bedt hende om at gemme dem så jeg ikke ved hvor de er :wink:

Fedt topic får mig til at overveje om det overhovedet kan betale sig at hygge sig en gang i måneden i fremtiden - i og med det starter vulkanen igen igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
aldrig begynd at skyd det... selv ikke hvis du får god hvid thai eller gul pakistaner... jeg har taget heroin on and off i 3 år.. fra 19 - 22... Sniffede ca de 2 første år... Så blev jeg overtalt af en ven (som sjovt nok også er fra psychedelia og har mødt ham gennem der) til at fixe det hvide i stedet for... Efter jeg havde skudt det hvide/gul paki (heroin no. 4 ) har jeg ikke gjort andet end at fixe siden...

Så lad for gudsskyld vær med det... Det er satme svært at lade vær med at skyde høj kvalitets hvid dope 5 minutter fra min bopæl...

Men altså jeg vil som de andre anbefale dig at holde lange pauser i mellem. gør det til en speciel aften når du tager dope... skaf noget hvid i stedet for brun(da virkningen er kraftigere og bedre), køb noget lækkert mad / slik, varm cocio , ben & jerry's og sæt et par nøje udvalgte film på...

Så kommer du til at nyde dine "dope aftener" MEGET mere i stedet for at det bliver for ofte.

Medlem
Brugeravatar

aldrig begynd at skyd det... selv ikke hvis du får god hvid thai eller gul pakistaner... jeg har taget heroin on and off i 3 år.. fra 19 - 22... Sniffede ca de 2 første år... Så blev jeg overtalt af en ven (som sjovt nok også er fra psychedelia og har mødt ham gennem der) til at fixe det hvide i stedet for... Efter jeg havde skudt det hvide/gul paki (heroin no. 4 ) har jeg ikke gjort andet end at fixe siden...

Så lad for gudsskyld vær med det... Det er satme svært at lade vær med at skyde høj kvalitets hvid dope 5 minutter fra min bopæl...

Men altså jeg vil som de andre anbefale dig at holde lange pauser i mellem. gør det til en speciel aften når du tager dope... skaf noget hvid i stedet for brun(da virkningen er kraftigere og bedre), køb noget lækkert mad / slik, varm cocio , ben & jerry's og sæt et par nøje udvalgte film på...

Så kommer du til at nyde dine "dope aftener" MEGET mere i stedet for at det bliver for ofte.

Har gjort en del research før jeg prøvede dope. Jeg vil ikke forsøge mig med at skyde, da det for langt de fleste er dér hvor det hele begynder at ramle sammen. Selv folk der har kunnet styre deres forbrug i årevis lader til at falde i med begge ben når nålen bliver introduceret. Det gemmer jeg til min sene alderdom, hvor jeg alligevel er ved at kradse af, lol... Jeg har også bemærket den der med at hvid dope er langt bedre. Ikke bare stærkere, men selve effekten er langt mere behagelig. Brun er mere en body high med meget mild eufori, hvor hvid er MEGA EKSTREM eufori og en langt mere "clean" følelse. Det giver umiddelbart ingen mening for mig. Nogle der kan forklare det? :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]