Du må undskylde mit hårde indlæg.
Troede slet ikke din kæreste måtte drikke, men er enig i dig i at man i et fast forhold ikke går ud og drikker sig stangstiv hver weekend. Det får min kæreste heller ikke lov til

Og kan godt se din bekymring omkring amfetamin, i min verden er det også ok at tage den slags ting nogle gange om året til vlde fester. Men bestemt ikke mandag, tirsdag osv osv.
Har mange venner der tager amfetamin og kokain på dagligt basis, primært folk i stressende job der bruger det som en slags præstationsfremmende middel så de kan arbejde hårderer. Dette bliver hurtigt en ond cirkel.
Jeg syntes dog ikke at du skal hive en drugvipe frem, før du har taget dig en seriøs samtale med ham om han tager stoffer.
Jeg ved godt at han højst sandsynligt vil benægte, men så må du gå lidt hårdere til ham, sig til ham at du VED at han tager et eller andet, det kan du simpelthen se i den måde han opfører sig. Få ham til at føle sig tryg, og sig at det ikke er fordi du er sur på ham, eller vil moraliserer over ham, men at du simpelthen bare er bekymret. Sig også til ham at du kan accepterer et minimalt forbrug af de her ting, men at du ikke kan acceptere det misbrug du betænker ham for at have.
Og husk at tage den her samtale med ham en dag han er ædru. Dette er meget vigtigt, specielt hvis det er amfetamin han tager. Folk der tager amfetamin bliver tit paranoide, og det kan få en til at benægte ting, som står lige foran en.
Håber at du kommer frem til en løsning