Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 05:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jun 2013 16:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2010 14:59
Indlæg: 14
Hej derude,

Nogle af jer har måske set mit tidligere indlæg ang. indtagelse af ekstrem høje mængder benzo'er.
Har været afhængig af det lort i et års tid. Med det mener jeg indtagelse af høje mængder(oftest clonazepam), minimum et par gange om ugen, eller mindre doser et par gange om dagen(kortere halveringstid, oftest alprazolam).
Da jeg for nogle uger siden savnede et godt buzz og derefter konsumerede 60mg clonazepam, uden nogen mærkning, tænkte jeg fuck - det er jo hjernedødt det her. Min tolerance er fucked up høj. Alt for høj.
Jeg skal ud af det her, var det første jeg tænkte.... en kold tyrker, ja lad os sgu da prøve.

don't do this at home guys.

Er i skrivende stund på 17. dagen nu - eller skal vi sige det, som føles som et halvt års tid inde mit hoved. (ja, jeg skrev et halvt år)

Disse dage er ikke gået helt smertefuldt skal det siges. Kan prøve at berettige lidt om, hvad de har inkluderet so far:

- KONSTANT sveden - føles mildest talt som om jeg har pisset i sengen hver morgen. Den er drivvåd.
- Tinitus-agtig følelse. Følelse af at der er noget som spinder lige ved siden af øret på mig, kan sammenlignes lidt med, når man suger lattergas og kommer ind i den fase, hvor lydende ændrer sig, eller måske bedre beskrævet - en snært af keta, bare hvor den "dejlige" bedøvende følelse ikke er til stede.
- Synsforstyrrelser. Hvis jeg fokuserer på et element i mere end 10 sekunder, kan jeg nemt finde halu'er.
- Generel tomhedsfølelse.
- Ingen anelse om tid og sted. i går føles som sidste uge, 2 timer siden føles som igår. Generelt føles alt, som om det er speedet helt op, pga. det sindssyge fuckup af ens korttidshukommelse.
- SINDSSYGE mareridt. Så intense at jeg nogle gange ikke kan skelne mellem drøm og virkelighed.
- Kvalme. Kan ikke holde på noget i maven, lever af cola og yoghurt (alt smager af metal)
...
Det er lige de værste bivirkninger. Dertil kommer så, at jeg har haft 2 epilepsi-lignende krampeanfald, generel rysten og ticks 80% af den tid jeg er vågen. Umuligt at sove "tungt".... ingen rem søvn.. en følelse af at sove, men så alligevel ikke.(ræve-søvn)


Jeg ved udmærket godt, at jeg er på vej ind i en grum gang benzo-withdrawal syndrom.
Det er næsten ulideligt, men har valgt at prøve, at se hvor langt jeg kan "strække" den, da jeg nu har 2.5 måneders ferie fra uni og har læst alt omkring dette "helvede". Burde nedtrappe mig selv langsomt og det ville jeg egentlig også gerne, men det vil min læge ikke. Hun vil have mig på afvænning, hvilket nok også ville være den optimale løsning, men jeg "magter" det ikke, da jeg ikke gider til at sætte mit studie på pause. Jeg er stærk på egen hånd og jeg ved jeg kan klare det her. (eller noget...ved da godt jeg er misbruger.. nu må vi se)
Min læge har i mellemtiden udskrevet Lamictal+venlafaxin hexal til mig, som jeg regner med, at få min bror til at hente for mig på mandag. Det skal lige siges, at i forbindelse med det 2. krampeanfald jeg fik, vågnede jeg op på psykiatrisk ambulatorium, hvor jeg efter nogle timer (wow, really?!) kom til at snakke med en psykiater, som faktisk uden at tøve foreslog en nedtrapningsplan på rivotril'er (clonazepam), startende på ca. 20mg om dagen fordelt på 3 doser. Dette har min læge afslået og hun siger stadigvæk, at det eneste alternativ er afvænning. Jeg spørger hende så, om denne nedtrapningsplan ikke ser fornuftig ud, (hvis jeg nu selv skaffer pillerne på det sorte marked) hvorpå, hun idiotisk nok, siger god for den. (men ja, er vel udelukkende fordi, at hun tror at jeg ville guffe dem alle sammen i løbet af et par dage, hvis jeg fik lortet på recept, så andet kunne man vel ikke forvente alligevel.

Anyway, ville høre om der er andre, som har turde våge sig ud i dette helvede før? Vil gerne høre om folks erfaringer, samt erfaringer med lamictal eller venlafaxin. På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2013 17:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Håber du bibeholder din mod og vilje. Jeg tror de fleste havde kastet håndklædet i ringen efter de første par dages symptomer. Nu er du nået så langt så keep up the good work!

Har selv være afhængig af GHB og phenibut, som begge er beroligende. Efter jeg er kommet ud af misbruget har jeg lagt mærke til at øl har en utrolig dejlig virkning og det har også været ved at gå galt med op til 12 genstande hver dag alle dage i et langt stykke tid. Jeg nåede at stoppe op i tide og drikker nu KUN i weekenden. (Dog ikke alle weekendens dage) Nu kender jeg mine grænser og når det kommer til beroligende stoffer, så skal jeg passe meget på!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2013 20:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
http://www.benzoinfo.dk/nedtrapning/faq-dk.php#p14

Citat:
14. Er en "kold tyrker" (pludseligt totalt ophør med medicinen) en acceptabel måde til afgiftning fra benzodiazepiner?

Nej! Der er næsten fuldstændig enighed både i lægeverdenen og i Foreningen til Rehabilitering efter Benzodiazepiner, at en kold tyrker er en farlig og uacceptabel måde for afgiftning. En kold tyrker kan medføre krampeanfald giver større sandsynlighed for en nedtrapningspsykose. Krampeanfald ses praksis taget aldrig ved langsom nedtrapning, med undtagelse for de mennesker, som har taget benzodiazepiner imod epilepsi. Endvidere er psykoser sjældne hos dem, som nedtrapper benzodiazepiner langsomt.

Skønt en kold tyrker kan forårsage alvorligere symptomer, er det en misforståelse at den skulle få symptomerne til at forsvinde i løbet af kortere tid. Det er en fiks idé, at en langsom nedtrapning forlænger kvalerne med abstinenserne. Denne opfattelse er næsten altid forkert. Faktisk er der tegn på, at en kold tyrker kan forlænge abstinensforløbet og endda være årsag til langvarige abstinenssymptomer. (Se punkt 37 nedenfor).

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2013 20:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Det sætter tingende i et andet perspektiv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2013 01:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2010 14:59
Indlæg: 14
true that.

Tror nu alligevel det er forskelligt fra krop til krop. Prøver det som jeg føler for, inden jeg vælger andre udveje. Lægen siger det kan lade sig gøre. Har læst mange historier om folk, med omtrent samme doser som jeg selv, der er kommet igennem. Men igen, tror det er meget individuelt - om medicinen er blevet brugt forholdsvis rekreationelt, eller som den faktiske egenskab, som medicinen er lavet til. Jeg led ikke af angst, epilepsi, eller muskelspasmer før jeg begyndte med benzo'er. Tror diverse sider tager i mente, at medicinen er blevet brugt mod en af de førnævnte diagnoser og altså ikke at jeg bare har brugt dem til at "lamme" mig på.

Bliver dog nemmere med lidt støtte fra snri'erne + epilepsi medicin fra på mandag - jeg giver det i hvert fald en chance :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 22:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 aug 2016 21:21
Indlæg: 1
Lige en hurtig kommentar. Trods det er et gammelt indlæg, kan det jo være nogen læser det. Har selv haft et problem med benzoer henover et år. Taget dem i 2 uger, stoppet, begyndt en måned efter igen, taget dem i 2 uger igen (og i relativt høje doser) og stoppet igen.
De har været ved At ødelægge mit liv. Har sagt og gjort så ufattelig mange dumme ting på det djævelske lort. Og det er ligemeget hvilken form (alprazolam, clonazepam etc etc same shit). Dog føler jeg ikke en kold tyrker er en dum udvej. Tror ham der ovenstående skrev at grunden til man tog dem har en stor betydning har ret. Jeg tog dem pga en skilsmisse og livskrise. De tog smerten men havde for store, alt for store konsekvenser. Jeg har som skrevet kun gjort det 2-3 uger af gangen. Fået dårlig samvittighed og stoppet. Kan ikke udtale mig om abstinenser efter årelangt brug. Men har følt voldsomme ulidelige abstinenser hver gang jeg har stoppet. Men det har været det værd. Tror man skal ramme bunden for at skubbe sig op igen. Mine abstinenser varer fra 3-6 dage alt afhængig af misbrugets varighed. Er frygteligt, men ogdå fantastisk når den letter. Ville selv være bange for en udtrapning ville fastholde mig i ideen om at benzoer er løsningen på ens problemer. Kort misbrug= kold tyrker: gør det, rid den ud, tag kampen op frem for at gå ind på dens præmisser. Har talt med flere læger omkring det, og de er alle enige i, at hvis man føler for det, skal man stoppe. Det er ikke farligt med mindre man tog dem pga muskel problemmer. Er ikke sjovt. Men ikke umuligt. Har taget mange sjove ting i mit liv. Men intet har været så ødelæggende som de fucking piller. Benzoer er ondskaben selv. Har taget stort set alle hallucinogener, mdma etc etc. Intet af det har ødelagt min situationsfornemmelse, ændret min væremåde og etik etc. Selv alkohol opfører jeg mig pænt på. Benzoer ændrede mig fuldstændig. Mine nærmeste blev bange for mig og jeg blev bange for mig selv. Har slettet min hukommelse SÅ mange gange. Gjort så mange dumme ting jeg ikke kan huske. Ikke mindst med min tlf.Er nu ude af det og gør det forhåbentlig ikke igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2017 00:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Nekromanser genoplivede du lige en +3 års gammel tråd for at skrive at benzoer er djævlen :D
Du skylder 15 minutter, hvilket var tiden jeg brugte for at læse og tage 1. Indlæg ind, så jeg kunne give et fornuftigt svar til staklen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team