Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 maj 2024 10:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 jun 2013 14:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jun 2013 13:54
Indlæg: 11
Hey,

Jeg har med stor nytte læst lidt herinde på jeres gode forum - og håber evt nogen der har været i samme situation kan give mig lidt råd og vejledning i denne svære tid :-(

Min historie:
Starter med en rygskade fra noget arbejde vel nok tilbage omkring 2006 - ender med at få ordineret tradolan hos min læge til at tage de stærke smerter. Tar en pille i ny og næ når smerterne er uudholdelige og husker jeg er chokeret over den voldsomme virkning.
Den 1. pakke vare næsten 1 år - ved ikke hvorfor, men pludselig fanger det mig at pillerne giver en opkvikkende/bedøvende effekt og derefter tar forbruget stille og rolig fart - skal spise flere og flere piller for at få rusen - min læge udskriver glædeligt recepter selvom det, da det er på sit højeste tar mig ca 3 uger og spise 200 stk 50mg.
Pludselig er pillerne blevet noget jeg tar når jeg er træt, skal på arbejde, efter fodbold, ja nærmest hele tiden - det 1. jeg tænker på om morgnen er og komme ud og få mine piller - vente på de virker og så starter dagen....
Jeg begynder også og skal have piller med alle steder jeg går og inden for rækkevidde - samt pludselig er jeg bange for at, hvad nu hvis min læge pludselig siger stop med recepterne?

Efter i nogen tid og været gået op på 100 mg piller er jeg nu kommet til fornuft!!!!
Jeg toog mine sidste 300mg fredag eftermiddag og er ved at tømme mine jakker, bluser og hvor jeg ellers har de piller liggende og så ryger de i skraldespanden!!!!

Men nu står jeg jo så tilbage med de abstinenser jeg har læst om og bare ventet på skal komme - går med en følelse af hvordan kunne det gå så vidt? Føler jeg i de sidste mange år nærmest har gået i en bobel i min egen verden og trukket mig mere og mere tilbage fra social kontakt, så det er på et absolut minimum - jeg var da ligeglad bare jeg kunne få mine piller!!! Hvor er det dog sygt!!!
Jeg er begyndt at få ondt i mine led og specielt i mine knæ føles som beton og vokseværk i knæene bare meget værre!
Hvor lang tid skal dette stå på og erder noget jeg kan gøre for at minimere det?
Er ikke så meget til lang udtrapning - vil bare have det overstået og videre med mit liv!
Jeg tar på manag kontakt til noget professionelt som nok kan hjælpe mig med en spykolog for det er nok vigtigt og have det psykiske med.

Alle råd, erfaringer og hvad I ellers ligger inde med af viden vil blive modtaget med kyshånd!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2013 18:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 dec 2012 20:06
Indlæg: 15
Hey dude.
Jeg har ikke selv erfaring med lige netop dette. Der er dog en masse gode tråde derude om emnet. Specielt husker jeg denne tråd.
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=41573
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=38261 (denne her, er specielt god).

En ide kunne være at bruge den her tråd på at komme med de oplevelser som du gør dig, i dit forløb. Så kan du få støtte og svar på evt. spørgsmål. Jeg har, som sagt, ikke kendskab til emnet, men jeg er sikker på at andre vil hjælpe dig på vej.

De bedste ønsker herfra. Vh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2013 14:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jun 2013 13:54
Indlæg: 11
@ frafremtiden

1.000 gange tak for link til den tråd - det var en stor hjælp og læse den tråd.

Dagen i går var noget værre møg - smerter i knæene var slemme, men i dag virker det allerede som om det er lidt bedre.
Har også fået lidt humør og været lidt i haven - dog rækker energien ikke ret langt og betonnen i benene er der stadig.
Har snakket med lidt forskellige steder i dag om behandling og konklusionen må være, at har du penge så kan du få...men fuck dem - jeg skal sgu nok vise dem at jeg selv har nosser til det her!!!!

Alle mine tradolaner blev smidt i skraldespanden i går og det har jeg det fint med - rigtigt godt endda, så nu er der kun panodiler i huset og sådan bliver det ved med at være!!!

Har en knaldende hovedpine, men det hænger nok sammen med mit væskeindtag er nærmest ikke eksisterende ligesom jeg heller ikke har nogen sult - dog har der meldt sig en sygelig trang efter.... IS - men det er jo til at få den lyst styret :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2013 18:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 dec 2012 20:06
Indlæg: 15
Hej Dillan

Godt du kunne bruge linket, der er flere hvor de kommer fra hvis du søger lidt rundt :). Jeg er glad for at høre du kommer dig godt og får brugt din krop.

Mht. behandling, så burde det faktisk ikke være bruger betalt så vidt jeg forstår? Jeg har engang været nede og lege med anonyme narkomaner, det har faktisk været godt. Det er anonymt og man kan få vejledende samtaler, hvor man bare kan snakke og få lov til "at være til" i en til en samtaler.
Man kan altid prøve det og se hvordan det er + de har kaffe og tyggegummi (havde de ved mig). Men man skal selv have lysten. (selvfølelig skal du tage nogle af deres ideer med et gram salt, men vær ærlig og sig fra. Det forstår det godt).
Ellers snak med en god ven omkring det, forklar hvad der sker, fortæl ham hvad din plan er osv. En god ven forstår alt.

http://www.youtube.com/watch?v=aTypM56g490


Bedste ønsker herfra, skriv endelig hvordan det går.

Edit: fandt lige det her link, mht. udtrapning: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=44528


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2013 20:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Må tilslutte mig at det kunne være en god ide med et møde i NA. Her vil du kunne finde støtte og gode råd fra andre som kender til misbrug.
http://www.nadanmark.dk/landkort.htm
Klik på det område du kommer fra hvis du ønsker at finde det nærmeste møde - eller ring 70200185 og spørg hvis det virker uoverskueligt.

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2013 06:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2013 05:40
Indlæg: 7
Jeg ville kontakte lægen og fortælle det som det er. Han må ikke bare stoppe behandlingen med det samme, I skal have lavet en plan om langsom nedtapning, muligvis med noget mod abstinenserne (På mit arbejde bruger vi tit Fenemal til udtrapning af misbrug)
Eventuelt kan du blive tilknyttet et kommunalt misbrugscenter, hvor du evt. dagligt henter dagsdosis, så du ikke ligger inde med store mænger medicin.
En kold tyrker er ikke at fortrække, det er utroligt ubehageligt, og kan i værste fald resultere i dødsfald.
Jeg arbejder i Psykiatrien, på en afd. med meget misbrug/behandling. Er dog pt. sygemeldt og er faktisk på tramadol :roll:

Følgende er taget fra Aalborg sygehus smertemanuel
Citat:
Efter langvarig behandling
Ved nedtrapning af opioider anbefales skift til ækvipotent morfindosis, idet udtrapning fra morfin er nemmere at håndtere. Døgndosis reduceres med 10 - 20 % med 1-2 ugers interval.
Det er individuelt, hvor langsomt nedtrapning skal foregå, det kan være hensigtsmæssigt at strække perioden over flere måneder. Det afgørende er, at nedtrapningen går fremad og sker i samarbejde med patienten og under hensyntagen til compliance. For hurtig nedtrapning kan føre til ubehagelige abstinenssymptomer.
Clonidin kan anvendes til abstinensbehandling


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2013 10:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jun 2013 13:54
Indlæg: 11
Jeg har hørt flere omtale NA positivt, så dem vil jeg aflægge et besøg inden længe - underligt at jeg aldrig har hørt om dem....

Jeg tror ikke så meget på det lang udtrapning egentligt og det kan være det giver bagslag(håber jeg ikke), men jeg tænker hey jeg har dopet min krop de sidste mange år, og nu kommer regningen og den skal bare betales/overståes hurtigst muligt.

@kbn
Uhh det gyser helt i mig bare du skriver du får de piller - pas for guds skyld på....det er ikke for svage sjæle kan jeg konkludere :-(

Er lige stået op på 4. dagen uden piller - eller dvs jeg måtte tage 2 panodiler i morges grundet en voldsom hovedpine.
Stadig lidt smerter i knæene, men har det ellers ok - nu vil jeg se og finde ud af hvor jeg finder NA henne....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2013 13:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2013 05:40
Indlæg: 7
Jeg holder mig til den ordineret dosis, og tager ikke det skidt længere ind højst nødvendigt :)

Ang. udtrapning mener jeg stadig det er en bedre ide, end at tage en kold tyrker... Men det er jo din beslutning. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2013 17:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jun 2013 13:54
Indlæg: 11
@kbn
Sådan starter min historie også...men håber dig det bedste :-)

Nå en lille status for i dag:

Endte med at tage ind til rusmiddelcenteret i Odense efter megen betænkningstid - da jeg henvender mig i skranken bliver jeg spurgt om det er lægeordineret medicin jeg tog, hvorefter jeg svare ja - så kan vi desværre ikke hjælpe dig - det er egen læge du skal have fat i. Fuck dig tænker jeg nu har jeg endelig nosset mig herind og så får man såden en meldig - er ved at tude over det hele, da en misbrugsbehandler heldigvis kommer ind i lokalet og tar mig med.
Får fortalt hende hvordan det hele hænger sammen og hun siger at det skal de nok hjælpe med - pyyyhhhh
Efter de forskellige oplysninger og jeg fortæller at jeg har en søn jeg ser hver 2. weekend siger hun, at de har oplysningspligt til børne/unge afdelingen - FUCK tænker jeg - så er det slut med at se ham - sidder igen og tuder og fortæller alt den slåskamp der har været med min eks - ender så med hun tilbyder at lave den aftale at så længe jeg kan aflevere rene urinprøver, så går de ikke videre med det - et kæmpe lettelses suk!!!

Nå næste problmem er så, at jeg har henvendt mig i Odense kommune hvor jeg arbejder men ikke bor - derfor forsøger hun uden held og kontakte min bopælskommune for at høre om der er mulighed for at jeg kan få lov til at blive i Odense - dem vil hun så prøve at få fat i i morgen eller fredag - så nu venter jeg spændt selvom det sikkert ikke kan lykkedes pga. betaling på tværs af kommune grænserne :-(

Har stadig hovedpine af helvede til, men har været oppe siden kl. 12 og har både været i Odense og nusset lidt i haven - har det faktisk bedre med at lav lidt end at ligge i sengen og have ondt af mig selv - smerterne i knæene er jo de samme alligevel.

Så alt i alt sidder jeg tilbage med en god fornemmelse i kroppen :-)
I dag blev skraldespanden tømt med alle mine piller i og det er en fantastisk fornemmelse :-)

Er der nogen af jer der ved om susanmoller fra den tåd der blev linket til tidligere i tråden, stadig er aktiv herinde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2013 17:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jun 2013 13:54
Indlæg: 11
Hov lige et sidste spørgsmål.... nogen der ved om man "må" tage panodil eller det også ses i en urinprøve?
Har været i haven og sprøjte for skadedyr og er jo helt nervøs for den urinprøve.... :-(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2013 19:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2013 05:40
Indlæg: 7
Når man tager urinprøver undersøger man dem for ulovlig/euforiserende stoffer. Du kan godt tage ipren og pamol, pas dog på kodimagnyl da det kan Bonne ud for kokain..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2013 19:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 857
Geografisk sted: Milano
Når man tager urinprøver undersøger man dem for ulovlig/euforiserende stoffer. Du kan godt tage ipren og pamol, pas dog på kodimagnyl da det kan Bonne ud for kokain..

for kodein/opioider, ikke kokain.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2013 06:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2013 05:40
Indlæg: 7
for kodein/opioider, ikke kokain.


Tænke/Taste fejl. Bonne ud for opioider :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2013 09:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jun 2013 13:54
Indlæg: 11
Så blev det torsdag og det går allerede bedre og bedre - mine smerter i ben og knæ er næsten forsvundet og det er sgu lækkert :-)

I går eftermiddags fik jeg en opringning at de fik lov til at tage mig i Odense kommunes misbrugscenter - så der skal jeg ind på mandag om 8 dage - det er jeg siiiiindsyg glad for :-)

Håber I alle har det godt - rigtig god torsdag :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2013 10:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Jo tak og i lige måde - super at du får noget hjælp og det går den rigtige vej.

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team