Hej psychedelia.dk
Sorry for Wall of Text. Blev bare lige grebet af et øjeblik af klarsyn over mit problem.
Baggrundsinfo:Ligeså længe jeg kan huske, har jeg haft ENORMT svært ved at definere hvem jeg var helt præcist. Jeg følte ikke jeg hørte til nogen steder, men jeg var god til at "please" folk, og opfinde en ny personlighed for hver person jeg mødte, for at give det bedste indtryk. Sådan har jeg egentlig levet hele mit liv, og det resulterede også i en del angst i sociale situationer, men jeg har aldrig været en "genert" person. Jeg har altid været meget angst ift. piger specielt, jeg kunne stå og være meget nervøs over mine næste ord hvis jeg var sammen med en pige, og 5 minutter efter stå og plapre løs med min bedste ven om alt og intet. Jeg elskede fester, og jeg elskede musik, og var bare generelt tilfreds, udover mine identitetsproblemer.
Jeg er idag 17. For 2 år siden røg jeg cannabis for første gang. Det var på en festival og jeg var MEGET fuld. Kan egentlig ikke huske så meget om selve oplevelsen, men har fået fortalt at jeg brækkede mig, var ved "hospitals" teltene, og jeg kan huske, i meget små glimt, at jeg hørte stemmer og troede der var folk der bankede på min teltdug.
Jeg kan huske at jeg følte mig "underlig" i hovedet efter oplevelsen, og mener ikke jeg kan huske jeg blev "normal" igen.
Efter jeg kom tilbage fra festivalen begyndte jeg at ryge hash ca. 1 gang om ugen med min bedste ven. Fik en del angst hver gang jeg røg, men jeg ville jo være sej så jeg udholdte det.
2 måneder efter skulle jeg på efterskole. I starten skete der det samme som der altid skete med sociale situationer; jeg lod som om jeg var "on top of it", selvom jeg var rimelig bekymret for hvad folk tænkte om mig.
Nogle dage gik, og i de dage skete der noget fantastisk; Jeg kunne mærke at noget begyndte at ændre sig ved mig. Jeg begyndte at føle mig ægte, jeg var den samme person som jeg var ved alle mennesker.
For allerførste gang i hele mit liv følte jeg mig normal. De mennesker jeg havde set op til i folkeskolen virkede lige pludselig ikke så "gode". Jeg elskede mig selv.
Jeg var ikke genert ved piger mere, og jeg kunne snakke med alle mennesker om alt. Jeg havde det som om jeg var blevet et menneske. Jeg var så lykkelig, jeg var 100% sikker på jeg havde fundet svaret; jeg havde fundet den hellige gral. Jeg var langt fra arrogant. Jeg satte pris på alle mennesker og alle menneskers mening, inklusive min egen. Jeg følte mig spirituelt forenet, jeg havde fundet min ægte identitet. Jeg kunne nemt beskrive mig selv, og havde lige pludselig et billede i hovedet om hvem jeg egentlig var.
Lidt tid går, og jeg føler ligeså stille jeg ryger tilbage til mit "gamle" jeg, begynder at få social angst igen, føler mig underlig osv. osv.
Tager en masse drugs for at have "undskyldninger" for at være underlig.
Får nogle vilde "trips" på hash, hvor jeg føler jeg er i en eventyr-verden.
Jeg begynder nu at bekymre mig. Jeg er så opsat på "at være mig selv" at jeg har glemt hvem jeg egentlig er; også før jeg tog på efterskole. Lige pludselig er det som om jeg "mister" min bedste ven. Jeg skammer mig så meget over ikke at være mig selv, at jeg ikke har lyst til at være sammen med nogen.
Gør nogle virkelig retarderede ting for at "cover-up" det faktum at jeg ikke er mig selv mere. Jeg prøve at lade som om jeg stadig er mit ægte jeg.
Sådan går resten af mit efterskole år, og jeg formår ikke at få min ægte identitet tilbage, selvom jeg forsøger hver dag, MEGET ihærdigt (tænker ikke på andet). Efter jeg kommer tilbage fra efterskole skal jeg i gym, og dropper ud efter 6 måneder.
Citat:
Nutid:
Har helt opgivet tanken om at få min identitet tilbage. Jeg er fuldstændig isoleret fra omverdenen. Har så meget skam og social angst jeg ikke kan gå uden for min dør. Jeg tør ikke besvare telefonen. Har ingen kontakt med nogen som helst mennesker. Hver gang jeg bliver tvunget til at snakke med nogen, har jeg intet at snakke om. Jeg har ingen tanker i mit hoved, jeg har ingen moral, ingen idealer, ingen meninger. Jeg har ikke lyst til noget, intet i mit liv stiller mig tilfreds, jeg hører ikke engang musik mere, tager ikke til fester. Hver gang jeg har været tvunget til at gå udenfor min dør, har jeg det som om ALLE kigger på mig og dømmer mig ekstremt negativt. Jeg kan ikke lade være med at føle at ALT hvad jeg gør/siger/udstråler, bare er pinligt og skammeligt. Jeg har et håb om at jeg kan flytte ud på en øde ø, og ALDRIG være i menneskelig kontakt mere. At jeg kan fake min egen død, så jeg kan blive i fred fra alle andre mennesker.
Jeg kan ikke huske at jeg på et eneste tidspunkt de sidste 2 år har følt mig oprigtig glad. Har ingen motivation til noget som helst.
Jeg spilder mit liv hver dag og jeg er fuldstændig bedøvende ligeglad. Jeg vil ikke dø, fordi et eller andet sted har jeg stadig et håb om at jeg en dag er cured fra ikke at have en identitet.
Har aldrig fortalt denne historie til nogen. Efter at have lavet noget research er jeg kommet frem til at nogle folk som har røget cannabis har oplevet det samme som mig; at miste sin personlighed.
Jeg ved ikke hvem jeg er mere.
Anyways, ville bare lige fortælle det i "håb" om at jeg ikke er alene med det her problem