Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy!
Lige lidt info, jeg er en 17 år gammel dreng, jeg havde for ca 3 måneder siden en oplevelse med MDMA hvor jeg tog 3/4 dele af en pille med ca 200 mg(fejldosering) i. Det medførte at jeg fik det virkelig skidt, jeg lå og rystede helt vildt samt min kæbe kørte afsted, og svedte som et svin, jeg følte jeg var ved at dø, og har siden hen fået at vide af dem jeg var sammen med den aften/nat at jeg nogle få gange vendte det hvide ud af øjnene og stoppede helt med at ryste i ca 10 sekunder hvor efter min ene ven så har givet mig et par lussinger for at få liv i mig. Det stod på i ca halv anden time at jeg havde det dårligt. Der efter kom jeg til mig selv og havde det "nogenlunde" samt røg lidt pinde for at falde til ro.

jeg prøvede så i sommerferien at sniffe en streg ritalin, det medførte at jeg fik det på samme måde som den nat hvor jeg havde taget MDMA'en, altså angst/paranoia/badtrip, det stod så heldigvis kun på i ca 10 minutter og var ikke helt så intenst, der efter kom jeg til mig selv.

Siden da har jeg ikke rørt stoffer overhovedet, jeg har ikke engang røget hash da jeg ikke vil løbe risikoen for at få badtrip. Desværre oplever jeg en form for angst/badtrip lignende følelse når jeg drikker alkohol, jeg får lidt den samme følelse som de to andre gange, men det er ikke sådan jeg går helt i panik og er bange for at dø, det medføre at jeg ikke rigtig tør drikke mere alkohol eller noget når jeg får det sådan. Her af kommer så mit spørgsmål til jer, er der nogle af jer der har oplevet noget lignende altså at få angst/badtrip ved at drikke alkohol, og er der en der kan give mig et råd eller to til at få styr på det, eventuelt give mig et råd til at få styr på psyken igen?

Mvh Sibben.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg har oplevet alkoholpsykoser mange gange. Har taget konsekvensen og ikke drukket mig fuld i 2 år nu. Det er altså ikke verdens undergang at undværre alkohol, man finder bare nogle andre mennesker at feste med. Når du tager alkohol ud af ligningen, vil du opleve at din risikovillighed falder overfor andre stofgrupper. Intet alkoholforbrug er risikofrit for dit helbred.
Det kunne godt tyde på din beskrivelse at du skulle holde dig fra stoffer, altså også hash.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med Kaktus Klausen. Jeg er f.eks. også stoppet med at drikke fordi jeg følte at det var et misbrug hvis, jeg ikke kunne have det sjovt når jeg er ædru. Jeg har ikke drukket i ca. 2-3 måneder og det har faktisk hjulpet meget. Jeg sparer en helveds masse penge når jeg er i byen, jeg kan huske det meste af festerne og jeg er meget mere frisk i hverdagene.
Jeg vil anbefale dig og prøve at tage et par ugers pause fra alle rusmidler, så du kan få hjernen skyldet ud.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skoven
Jeg kender det godt selv fra når jeg ryger hash. Havde nogle dårlige oplevelser med det for et års tiden siden, og det jeg gjorde var at quitte det et halvt års tid til at starte med. Jeg kæmpede i den periode med angst anfald og muligvis en depression på grund af de dårlige oplevelser med hashen. Efter de 6 måneder prøvede jeg at ryge en joint for første gang, hvilken resulterede i et rimelig voldsomt angst anfald. Jeg besluttede derefter at vente 6 måneder endnu en gang, før jeg forsøgte mig med at ryge en joint igen. Det resulterede også i et angst anfald, som egentlig var i hvertfald mindst lige så slemt som det jeg havde forrige gang.
Hvis de angst lignende symptomer fortsætter, synes jeg ikke rigtig at der er andet at gøre end, at holde en pause med alkoholen. Hold en pause på et par måneder, hvor du måske giver dig til ting som du ikke er vant til. Det har hjulpet mig ret meget med at få hjernen på andre tanker. Desuden så er motion fantastisk for psyken. Det er sund kost desuden også!
Håber du får det bedre snart.

- Sebastian Mullaert

Junior medlem

Takker for indlægene!
- Med hensyn til det med at holde pauser og sådan, det er ikke fordi jeg har haft et misbrug af alkohol, tværtimod, det er sjældent jeg drikker alkohol, men jeg takker igen. Med hensyn til det med at holde pauser fra alle rusmidler, så har der været pause for stoffer/hash siden sommerferien, og alkohol er blevet drukket 4 gange siden ca, men jeg prøver alligevel at holde noget tid uden! :)

Mvh Sibben.

Medlem

Jeg ved ikke helt om man kan sammenligne din situation med min. Alligevel kunne jeg godt tænke mig at tilføje lidt til tråden.
Jeg lider selv af angst hovedsageligt social angst. I perioder tager jeg antabus, ikke fordi jeg har et dagligt misbrug, men fordi jeg skal lære at have det sjovt blandt andre mennesker uden alkohol. Jeg havde selv ret svært ved at overbevise mig selv om. at begynde med antabus, men har efterhånden klaret mig igennem nogle måneder med helt fine resultater.
Det kan måske lyde voldsomt at tage antabus, hvis man kun har et weekendforbrug. Men i mit tilfælde kan en tur i byen få min angst til, at eksplodere og sende mig direkte tilbage til, hvor jeg startede. Nu bruger jeg jo også alkoholen som en form for selvmedicinering mod min angst.
Angsten kan i mange tilfælde få mig til at glemme, hvordan jeg gang på gang er faldet ned i stort hul alene pga. alkohol. Hjernen ved, hvor hurtigt angsten forsvinder ved hjælp af lidt alkohol eller nogle piller.
Så jeg er rigtig glad for antabus, fordi det udelukker nogle lidt for nemme "midlertidige" smuthuller og giver mig mulighed for at arbejde med mine problemer i stedet.
Alkohol er no go for mig, fordi jeg glemmer, hvordan det gør mit liv pisse besværligt til tider. Alligevel kan jeg ikke holde mig fra det.... Jeg føler mig sku en smule dum engang i mellem, at jeg ikke bare kan indse det :D men hva faen det går kun fremaf.

Håber du kan bruge det til noget

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]