Jeg ved ikke helt om man kan sammenligne din situation med min. Alligevel kunne jeg godt tænke mig at tilføje lidt til tråden.
Jeg lider selv af angst hovedsageligt social angst. I perioder tager jeg antabus, ikke fordi jeg har et dagligt misbrug, men fordi jeg skal lære at have det sjovt blandt andre mennesker uden alkohol. Jeg havde selv ret svært ved at overbevise mig selv om. at begynde med antabus, men har efterhånden klaret mig igennem nogle måneder med helt fine resultater.
Det kan måske lyde voldsomt at tage antabus, hvis man kun har et weekendforbrug. Men i mit tilfælde kan en tur i byen få min angst til, at eksplodere og sende mig direkte tilbage til, hvor jeg startede. Nu bruger jeg jo også alkoholen som en form for selvmedicinering mod min angst.
Angsten kan i mange tilfælde få mig til at glemme, hvordan jeg gang på gang er faldet ned i stort hul alene pga. alkohol. Hjernen ved, hvor hurtigt angsten forsvinder ved hjælp af lidt alkohol eller nogle piller.
Så jeg er rigtig glad for antabus, fordi det udelukker nogle lidt for nemme "midlertidige" smuthuller og giver mig mulighed for at arbejde med mine problemer i stedet.
Alkohol er no go for mig, fordi jeg glemmer, hvordan det gør mit liv pisse besværligt til tider. Alligevel kan jeg ikke holde mig fra det.... Jeg føler mig sku en smule dum engang i mellem, at jeg ikke bare kan indse det

men hva faen det går kun fremaf.
Håber du kan bruge det til noget