Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Hej!
Dette er min første post efter at have fulgt og læst en masse i ca. 1 års tid.
Det er et fedt forum!

Jeg er nu i det dilemma at jeg starter på skolen igen d. 6 og har nydt ferien med en masse grønt røg, som jeg ikke ved om jeg kan undvære.
Forstået på den måde at jeg sagtens kan undvære det, altså lade være at ryge, og lad det ligge.
[b]MEN[b]
Jeg er begyndt at fornemme noget psykisk ustabilitet, og er en smule irritabel.
Har røget stort hver dag i Sommerferien (4 uger).
Det jeg frygter mest er den der nedtur hvor man bare er heeeeeeelt nede og hellere ville undvære tilværelsen end at lide i den, plus søvnløs problemer. Det er der hvor man føler sig træt, men hvor kroppen ikke bliver mere døsig, og tænker over alt muligt dumt der ender i at droppe forsøget. Mange kender det sikkert og det er så sådan jeg oplever søvnproblemerne overtage kontrollen.
Ærligt talt kan jeg sagtens leve med hjertebanken, lidt sved, tanken om at ryge, osv. osv.
Men lige de voldsomme humørsvingninger og problemet med søvnen er det VÆRSTE :(
Jeg har tænkt mig at kvitte røgen for en stund når jeg skal på arbejde/skole igen.
Vil ikke ryge hver dag jeg også går på skole, det tror jeg ikke vil fungere godt nok. - det er også lidt af et princip.

Mit spørgsmål er så om i kan anbefale noget til at få en nogenlunde kontrol og stabilitet over humørsvingninger og søvnløshed? Jeg er virkelig nervøs for at det hele vil påvirke mig negativt når jeg skal i gang igen.
Har aldrig prøvet phenergan, men har tænkt på det og overvejer kraftigt at få købt noget i morgen til søvnen. De er mest bare til de første og måske også sværeste dage af pausen.
Dyrker ikke motion, men går som regel nogle ture hist og her, jeg ville kalde det ofte dvs. næsten hver dag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Viljestyrke, motion, sund kost og i det hele taget noget at tage sig til istedet for at ryge, burde kunne klare dine 4 ugers sommerferie-abstinenser ;)

Ved at arbejde med sig selv, kan man forhindre humørsvningninger i stor grad..

Mht. at falde i søvn kunne du også prøve baldrian/humle eller måske 1 øl eller 2.

Medlem
Brugeravatar

Jeg drikker ikke øl, og drikker ikke alkohol før jeg skal sove. Har været igennem baldrian turen, med diverse midler. Afprøver for tiden en "go' nat" som er en blanding af humle og baldrian. Det virker måske liidt men savner dog noget at slå en ud. Dog er benzoer måske lige voldsomt nok efter at have læst en del om alvoren.
Glemte at skrive jeg er tidligere misbruger af hash og siden ikke har holdt mere end 1 måneds pause siden da. Så jeg har fokuseret på at styre mit forbrug, og det har gået okay. Men inden man får set sig om er ferien forbi og slut med rygeren.
Kan du uddybe det med humørsvingninger?

Dedikeret medlem

Vær positiv i det daglige og se de små ting som gør det til en god dag og mind dig om de gode ting både i tanke og ord. Stop de negative tanker ved at slukke/flytte dem. Sssh dem - nægt at tænk dem. Skift dem ud med positiv tanke.

Tænk dig glad ;)

Medlem
Brugeravatar

Desværre er det sådan at når jeg befinder mig i starten af pausen, har jeg det med at være rimelig kold/stenet der gør at jeg er lidt fraværende fra verden og derfor ikke er opmærksom på de gode ting. Siger tit til mig selv at det er en god ting når bla bla sker og den og den siger sådan, fordi det er pænt eller positivt!
Ved ikke om det giver mening, er godt ramt lige nu..

Dedikeret medlem

Har du prøvet med at spise lidt opiat i nogle dage når du stopper. Så kommer man let over de første dage uden søvn bøvl og nedtur.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Vær positiv i det daglige og se de små ting som gør det til en god dag og mind dig om de gode ting både i tanke og ord. Stop de negative tanker ved at slukke/flytte dem. Sssh dem - nægt at tænk dem. Skift dem ud med positiv tanke.

Tænk dig glad ;)

Exactly!!

Medlem
Brugeravatar

Har ikke prøvet et eneste opiat og ved ikke lige om det er en mulighed jeg overveje... Men tak for gode råd jeg arbejder allerede på dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Den allerbedste måde ville helt klart være at sige til sig selv "nu har jeg røget og haft det sjovt i 4 uger - nu skal der betales tilbage! Jeg skal tag mig sammen, det er MIG som bestemmer over mit sind!" Sagt i andre ord, tag det som en mand og tag en dag af gangen. Tænk på det "kun" er hash (selvom det selvfølgelig også er hårdt!) Men det kunne have været et benzo misbrug i 4 uger så havde vi snakket noget helt andet. Men jeg må også holde med de andre på baldrian og humle kapsler. Evt igang med at løbe lidt, så kroppen bliver naturligt træt. Ellers held og lykke.

Og husk for hver dag som går , bliver det bedre =)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg er helt sikkert også på man up-holdet! Jeg har selv stoppet adskillige gange og er derfor nok blevet en smule hærdet af det, men det er virkelig ikke så slemt som du gør det til... Hvis det er, burde du overveje helt at holde dig fra urten - eller i hvert fald holde den til specielle begivenheder, ritualisér forbruget. Giv det en masse omtanke - hvad får du ud af at ryge, er det noget du egentlig har brug for, er der andet der kan give dig det samme i din hverdag, en handling, nogle bestemte mennesker, noget bestemt musik, en bestemt gå-rute(!!)? :)

Medlem
Brugeravatar

Hey peeps! Knap og nap en måneds tid er gået. Som The Joker skriver har jeg det med at blive en anelse nervøs for hvordan det vil gå (det ukendte). Utroligt dumt set i bagspejlet når man er ovre det. Du har fuldstændig ret, man burde sig holde sig fra det hvis det er så svært. Har holdt en pause eller to, og har nu mere kontrol over mit forbrug.
Det der med at tage sig sammen kan næsten være det sværeste :P
Drikker ikke øl. Har prøvet diverse Baldrian/humle produkter og det er en meget svag effekt.
Har arbejdet en del med mig selv, og humørsvingerne er blevet bedre og har ubevidst fulgt rådet om at "slukke" de negative tanker og det har fungeret godt i længden.

Både Opiater og Benzo er blevet nævnt og har faktisk overvejet det. Er dog kommet frem til at afhængigheds potentialet er lidt for risikabelt og underlader det derfor.

Dedikeret medlem

Dejligt med en opdatering :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]