Hej!
Dette er min første post efter at have fulgt og læst en masse i ca. 1 års tid.
Det er et fedt forum!
Jeg er nu i det dilemma at jeg starter på skolen igen d. 6 og har nydt ferien med en masse grønt røg, som jeg ikke ved om jeg kan undvære.
Forstået på den måde at jeg sagtens kan undvære det, altså lade være at ryge, og lad det ligge.
[b]MEN[b]
Jeg er begyndt at fornemme noget psykisk ustabilitet, og er en smule irritabel.
Har røget stort hver dag i Sommerferien (4 uger).
Det jeg frygter mest er den der nedtur hvor man bare er heeeeeeelt nede og hellere ville undvære tilværelsen end at lide i den, plus søvnløs problemer. Det er der hvor man føler sig træt, men hvor kroppen ikke bliver mere døsig, og tænker over alt muligt dumt der ender i at droppe forsøget. Mange kender det sikkert og det er så sådan jeg oplever søvnproblemerne overtage kontrollen.
Ærligt talt kan jeg sagtens leve med hjertebanken, lidt sved, tanken om at ryge, osv. osv.
Men lige de voldsomme humørsvingninger og problemet med søvnen er det VÆRSTE
Jeg har tænkt mig at kvitte røgen for en stund når jeg skal på arbejde/skole igen.
Vil ikke ryge hver dag jeg også går på skole, det tror jeg ikke vil fungere godt nok. - det er også lidt af et princip.
Mit spørgsmål er så om i kan anbefale noget til at få en nogenlunde kontrol og stabilitet over humørsvingninger og søvnløshed? Jeg er virkelig nervøs for at det hele vil påvirke mig negativt når jeg skal i gang igen.
Har aldrig prøvet phenergan, men har tænkt på det og overvejer kraftigt at få købt noget i morgen til søvnen. De er mest bare til de første og måske også sværeste dage af pausen.
Dyrker ikke motion, men går som regel nogle ture hist og her, jeg ville kalde det ofte dvs. næsten hver dag.