Jeg vil ikke mene at en MDMA rus hver 2-3 måned er desideret farligt. Det eneste det handler om er at passe på sig selv, og sætte sig ind i tingene INDEN man indtager det. Alkohol hver 2. Anden weekend skader betydeligt mere vil jeg æde min gamle hat på!
Hvordan har dit sind ændret sig efter mdma? Positivt eller negativt?
Det kommer da an på hvor kraftig den rus er hver 2-3mdr. Det er rigtigt at man skal sætte sig ind i hvad det er man har med at gøre, hvad risikoen evt. ville være og hvad virkningen er, men sagen er bare den at det gør de fleste nu bare alligevel ikke. De tager det bare, for det går jo enten nok eller det gør alle de andre jo også hvor der ikke er sket noget.
Men kan sige dig så meget, at min grund er; at den første gang jeg begyndte at høre stemmer var efter et trip på MDMA og har bøvlet med dem lige siden - det er nu 12år siden. Det er fint at jeg førhen herinde har skrevet at jeg mente det var cannabis der gjorde det, men den har sikkert også været en god hjælp samtidig.
Grunden til jeg på daværende tidspunkt troede det kunne være cannabis der havde været den udløsende faktor, er fordi jeg den dag idag får "skruet op" for blusset af stemmerne hvis det er andre ryger i samme lokale eller hvis der bare hænger noget røg fra en joint eller bong i luften.
Det der skete for mig, og ja det er min helt egen skyld, var at jeg havde taget lidt over 10 piller MDMA på en aften og den sammenhængende nat. Jeg fik det skidt og ville hjem og jeg endte med at skulle kravle ca 200meter ned af en vej hvilket tog mig ca 2-3 timer. Da jeg endelig kom hjem ville jeg ikke andet end at sove, men samtidig var jeg bange! Virkelig bange for at dø, og kunne derfor ikke falde i søvn - kunne samtidig høre mine forældre og daværende kammerater og venner stå udenfor vinduet og kommentere samtlige af mine tanker og de ting jeg foretog mig (jeg prøvede at fokusere på mit TV hvor MTV kørte som jeg åbenbart havde fået tændt for). Når jeg så endelig kom på benene for at kigge ud af vinduet, var der ingen mennesker at se. Så tilbage til sengen. Den stod ca. 1 meter fra vinduet. Væltede i stedet rundt og ned på gulvet igen. Forestil dig et trip som det, som varer ved de næste ca. 8 timer uden nogen former for kontakt til andre, hvor hovedet kører i spin. Endte flere dage efter, godt nok med søvn imellem, men at blive frivilligt indlagt på en åben psykiatrisk afdeling på opfordring af mine forældre, de kunne se og høre på mig jeg havde det meget skidt.
Det har sat en dyb respekt i mig omkring MDMA og stoffer generelt og at, hvis man kan, så undlade at tage det. Man skal ikke tage noget bare fordi alle de andre gør det eller fordi de syntes, det går nok min ven - der sker jo ikke noget, ligesom jeg selv gjorde. Man kan gøre det fordi man er pisse nysgerrig og ikke kan nøjes med at læse manualen eller gå ud fra hvad andre siger om hvordan det virker

Man skal være sig selv tro og ikke bare tro at, det altid går nok alligevel - for der er en lille risiko for at det ikke gør.
Det kommer an på mængden, de få gange det sker.
Gav det mening?
Undskyld til SHF for at jeg skriver som jeg gør.. håber det er iorden!