Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Krydspiller
Junior medlem

Medierne boomer med en historie om at to gutter fra fyn er døde af at have taget nogle piller med Krydser i. Det kunne være krydsere... men den plejer flok jo ikke at dø af. Så i alle fald er det værd at holde øje med hvad der sælges med krydser op lige nu. Obduktionen var desuden ikke gennemført... så reelt ved ingen om det har noget med pillerne at gøre endnu.

Dedikeret medlem

Det er altså ikke uset at folk dør af benz ?
Jeg var selv for et par måneder siden ved at miste en kammerat til noget noget rent alprazolam.
Så jo det KAN godt være en ORDENLIG røvfuld "krydsere" MEN hvad er krydsere så ? For nogle er det jo rohypnoler (hyppere, flunitrazepam) og for andre er det rivotril (clonazepam). Men altså begge dele ville kunne ha taget livet af dem. Det mærkelige er jo så hvorfor der lige skulle være 2 samme dag som dør af for mange "krydsere"
Men men men det kunne jo være der var en i Faaborg som lige har fået sig en ordenlig pose kopipiller (som måske er kontamineret)

Medlem
Brugeravatar

Med det jeg kender det til den "27 årige" er jeg ret sikkert at der er tale om "krydser/rivotril".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
"Stofferne kan muligvis være såkaldte 'krydspiller, et blandingsprodukt af flere farlige stoffer, men det vides altså endnu ikke."

Krydser er gadeslang for rivotril, en benzo der kan være dødelig i kombination med andre depressanter, men chancen for at dø på rivotril alene er meget snæver.

Krydspiller er et medieskabt navn på piller hvor der indeholder flere forskellige stoffer. Almindelige ecstasy piller fra gaden eller designerdrug piller som sælges lovligt over nettet kan refereres til som krydspiller.

Typisk kan disse krydspiller indeholder tilfældige mængder af forskellige stimulanter og empatogener. Det bør efterhånden være almen viden, at kombinationer af forskellige stimulerende rusmidler, typisk er langt hårdere for kroppen og øget risikoen for bivirkninger mærkant, uden nødvendigvis at biddrage med en "bedre" rus.

Jeg kan godt forstå det hurtigt bliver forvirrende med alt det slang, men vil jeg ikke mene du har grund til at være mere påpasselig end du plejer at være, når du køber dine krydser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det var også sådan jeg havde forstået det, StåendeBifald.

Jeg hapser lige din tekst til en anden tråd.

Medlem
Brugeravatar

Okay lad mig for omformulere, for os der kendte den 27-årige, er der ikke tvivl om at der er tale om krydser/rivotriler. Muligvis kontamineret eller blandet med noget skidt eller bare for mange for længe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ok, jamen så er den jo ikke længere.

Junior medlem

Jeg kender også godt den 27 årige og krydsere har da været populært i miljøet igennem lang tid.
Lyder underligt at der ligepluslig er to der skulle dø af det på samme dag, når der ikke er sket noget ved det ind til nu.

Tror der må have været noget andet inde over ellers også er det en ulykkelig tilfældighed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]