Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hej alle sammen.

Jeg er stoppet fra 2mg/dag (lige gået ned på 2) Suboxone i mandags. Sidste dosis var mandag morgen.

På nuværende tidspunkt har jeg chills, lidt koldsved af og til, ingen energi, angst og depri humør. Det værste er dog, at jeg ikke fik mere end 2,5 times søvn i nat pga. RLS. Damn it jeg hader det. Appetit er også helt væk, bare tanken om mad giver mig kvalme. Har svært ved at ryge mine smøger pga. kvalme..

Jeg har læst mig frem til, at Suboxone WD'er svinger meget fra person til person, men jeg håber på bedring inden for halvanden uges tid. Nogen der har en generel tidslinje for Subinenser / erfaring med stop?

Jeg er så bestemt på dette, at jeg har smidt mine resterende Sub ud, og bedt familie holde mine betalingskort/cash. Desuden er jeg udmeldt mit center, så no turning back :-)

Jeg ønsker ikke at benytte benzoer i forløbet. Hvis det bliver slemt så har jeg før fået gavn at et glas stærk spiritus :-)
Clonidin er populært blandt opioidabstinenslidende. Er det værd at gå til lægen og få?

Wish me luck. Jeg er klar til at lide :lol:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Fandme stærkt gået indtil videre! Jeg har selv lagt med metadon abstinenser, og det er forfærdeligt..
Jeg brugte zopiclone til at sove på den første uge, og det virkede ganske fint.
Tag ned til din læge og sæt ham ind i situationen. Det kan være at han kan udskrive noget til dig..

Bare husk på at det bliver bedre! Tag en dag af gangen og du skal nok komme igennem det :)
Forsøg at få lidt frisk luft og motion - bare det at tage en tur rundt i kvarteret eller den nærmeste skov, speeder din process op. Det virker uoverskueligt, men du bliver nød til at hive dig selv i gang.
Når du begynder at kunne bevæge dig rundt, og have energi til flere ting, vil jeg foreslå at melde dig i et fitnesscenter, eller lignende. Det hjalp i hvertfald på mig..

Og husk forhelvede at hænge i! Det vil tage noget tid, men vil gradvist blive bedre om 1-2 uger.

Alt held og lykke herfra.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

Held og lykke!

Det lyder som om at nu skulle det bare være nu (hvilket der ikke er noget galt med), men jeg havde nok valgt at trappe roligt ud af de sidste 2 mg ved f.eks. at gå over til Temgesic, som findes i 0,4mg og 0,2mg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Tak for jeres svar og støtte :)

Ja, jeg havde også foretrukket at trappe længere ned, men det passede bare ikke ind i mit liv...
Jeg er nu på 5. dag og har det faktisk rimelig fint. Diarréen er kommet, og RLS om aftenen giver mig lyst til at springe ud fra en bro.
Men ellers har jeg det fint - hvis det ikke bliver meget værre så er jeg meget taknemlig :)

Junior medlem

"Ups Sorry. Hører ikke til i denne tråd, så jeg har startet en ny"

Insane psychedelia user!

Noget nyt fra dig Twisted? Holder du ud?

Det ville være rart med en update. :)

Sejt, og modigt at du hopper af på 2mg, det tør jeg ikke kaste mig ud i. Jeg er pt selv i nedtrap på Subutex. 6mg. Min plan er at trappe ned med 25% hver 3. uge til jeg når 0.

Junior medlem

Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvordan det går. :)

Jeg bruger også Suboxone og har læst mange steder at 2mg/dag er en ret stor dosis at stoppe på hvis man har taget det i lang tid.

Junior medlem

Voldsomt at hoppe af 2 mg. Vil gerne høre hvordan det går? :)

Kan lige nævne til andre der måske læser med, at loperamid (Immodium, fås i håndkøb) er effektivt ved akutte abstinenser. Rundt omkring på nettet bliver foreslået doser på op mod 50 stk., og det er i min verden totalt overkill. Brug dem mod diarre som der står på pakken, det kan gøre en verden til forskel. Som andre nævner er motion key, bare en gåtur gør en kæmpe forskel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]