Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 02:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Alkohol
Junior medlem

Hej med jer der ude :)

Jeg har været ude for noget meget underligt de sidste 4 gange jeg har drukket alkohol. Alligevel om der har været 1 månede imellem hvergang, og jeg har ikke været banke lam, har drukket hvad jeg plejer, 6-10 genstande. Og har alså festet meget i mine unge dage, er stadig ung :P Har bare mistet lysten til og rande rundt stiv i byen. Er mere til et glas vin og hygge. Nå men Jeg kan kun grine men så alligevel meget uhyggeligt når jeg tænker på det, så derfor spørger jeg om i kender til det her?

Jeg var ude med en veninde og vi drikker nogen øl, sikkert 10. Og 4-5 fisk. Kan huske det hele bliver lidt sløret og tiden løber lige pludselig og barren lukker kl 00.00. Hun skal hjem og omvendt. Jeg husker ikke at vi har sagt farvel til hinanden, og pludselig har jeg ingen balance, jeg er stank stiv og tænker shit hvor er jeg stiv og alt er sløret. Vi befinder os på Vesterbrogade. Efter det husker jeg ingenting, nada... Og vågner op hjemme ved mig selv med tøj på og mit dankort i lommen, men ingen tegn på og have taget taxa eller ikke på kontoudskrift. Det var lidt vildt og ulækkert. Nå 3 uger efter kommer mine forældre på besøg det er fredag aften og vi laver god mad drikker vin og mig og min far drikker nogen bejere før vi går i seng. De sover i mit soveværelse og mig på sofaen i stuen, jeg husker jeg lægger mig og Bom så sov jeg. Morgen efter vågner jeg op i min egen seng, og tænker waaat... Så står jeg op og ser nok lidt spørgen ud, fordi så siger min far, alså hvad har du drukket i nat du kommer gående ind i soveværelset og ved ikke engang hvor du selv er eller hvem du er, så han lagde sig i stuen og jeg ved siden af mor. Jeg havde åbne øjne, og kan slet ikke huske det, overhovedet eller og have lagt mig. Vildt spooky... Nå men 2 uger efter er vi i Skagen hos min moster, mig og min mor sover på sofaen, vi har spist god mad drukket vin og 3-4 bejer. Vi går tidligt i seng jeg føler mig slet ikke fuld eller noget, kl 03 vågner jeg med min mosters plastik plante som stod på bordet i hånden ide i køknet og var igang med og ødelægge den, jeg fik et chok da jeg vågnede, eller kom til Mig selv fordi jeg havde åbne øjne. jeg har aldrig gået i søvne før, heller ikke i min barndom. Nå men nu er jeg så hjemme hos mine forældre for at holde jul og vi spiste god mad og drak lidt vin og 3-4 bajer i går, så vågner jeg fanme op med alle mine bukser som jeg har pakket med og lagt i en kommode i mit gamle værelse. I mine hænder jeg sidder på sengen med dem i min favn og dufter til dem, og jeg kan fornemme jeg har haft åbne øjne, jeg smider dem væk fra mig og rejser mig op, føler mig vildt forvirret, det sker kun når jeg drikker? Og det er vildt underligt og er begyndt og blive lidt ubehageligt. Skriv hvis i kender noget lignende? Eller har oplevet ? Jeg kan da ikke drikke alkohol på den her måde, det kan ende helt galt. Hehe. Go' aften der ude, pas på jer selv :)

Mvh

Titel: Re: Alkohol
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det lyder godt nok ubehageligt! Du får ikke noget medicin? Måske du er blevet overfølsom eller allergisk over for alkohol, det kan godt ske selv om du tidligere har kunne tåle det. Min mor kan f.eks ikke tåle rødvin mere, det skete for et par år siden, før det var der ingen problemer, men hvis hun tager et glas idag bliver hun helt skør og bliver utilpas! Jeg tror jeg ville gå til lægen, og høre om han måske har et råd eller ved hvad der kan være galt. Synes i hvert fald du burde at holde dig fra det til du har snakket med lægen. Held og lykke med det :)

Junior medlem

Tager ingen medicin nej, så det må være noget med det du siger. Jeg er sikkert allergisk, eller kan bare ikke tåle det mere. Må en tur forbi lægen. Forhåbentlig kan han give mig svar. Og har SLET ikke lyst til og drikke efter det som skete i nat. Så det bliver en tør jul for mig i år, så er det godt med alt det lækkert mad! :D Smiler

Tak for hjælpen. Og rigtig og jul til dig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det lyder bestemt ikke rart! I princippet kunne du jo "finde på alt" når du er i den tilstand. Men jeg syntes bare du skal holde dig fra alkohol. Du går ikke glip af noget =) Det er alligevel bare noget kedeligt giftigt stads. Men ja hop da en tur til lægen, og du må meget gerne lige skrive hvad han siger!

Medlem

ja alkohol er sgu en af de slemmere stoffer, jeg havde engang efter en rockkoncert jeg havde spillet, siddet backstage og drukket mig mega stiv. Da jeg vågner næste dag står der en lille flaske rengøringsmiddel ved sengen, hvor der var taget lidt af den(og det var der ikke før jeg var gået i seng) jeg husker så en meget livlig drøm om at jeg drikker midlet og husker en skarp bitter citronsmag... ja jeg drak rengøringsmiddel med cirusduft i søvne. heldigvis skete der ikke noget, men det kunne jo være gået rigtig galt.

Junior medlem

Det rigtig nok Blodsplat, med at jeg kunne ende med og lave de sygeste ting, uden og vide noget som helst. Det sku uhyggeligt og tænke over, og skræmmende. Så tror slet ikke jeg skal drikke mere, og rigtig nok er det Ren gift vi hælder ned i os! Skal nok give tilbage melding når jeg har været hos lægen.

Det skulle være forbudt og sælge alkohol i madbutikker og kiosker. De skulle lave deres egen butik med kun alkohol som havde åbent som normale butikker fra 10-18. Og ikke et minut mere. Jeg fik os et grin her den anden dag i Netto i Valby. Kl er 16. Alle er på vej hjem og skal handle så der var godt fyldt op med mennesker. (Vildt og se hvor dybt andre folk er i deres egne tanker at de ikke lægger mærke til andre en dem selv og sig selv) Nå men jeg går rundt og fylder i min kurv, kommer så forbi alkohol, så står der en bums med krykker og fylder en kæmpe sportstaske med to rammer Tuborg, jeg stopper op og kigger på ham, hvor han sender onde blikke tilbage. Siden går jeg lidt videre med har ham stadig i øjenkrogen hvor en der arbejder i netto går lige forbi ham uden og se hvad det er han har gang i. Siden stopper jeg op og kigger mig omkring og tænker det kan da ikke være rigtigt at det kun er mig der ser det her, folk vader bare forbi ham uden noget og det værste sf alting er at jeg kan se at de ikke engang lægger mærke til hvad han laver. Nå men så får jeg øjen kontakt med en der er i samme verden som mig, han grinet skævt og kan ikke lade være med og kigge hvad det er ham der krykkekarl har gang i. Jeg griner også og tænker hvor fanden er folk henne, vi står så begge to og kigger rundt og følger krykkekarl han lynet tasken smider den op på ryggen, tager sine krykker kigger ondt på os begge to og maser sig ud af netto uden problem. Så er det man tænker WTF??? Ahahaha... Jeg handler så færdigt og smiler griner lidt over det her og kigger mig rundt. Stiller mig så i kø. Så kommer ham her i min verden gående forbi mig og siger, det er vires trick næste gang jeg får i netto, sportstaske og krykker :D Haha... Vildt :))) Så JA! Afskaf alkohol eller få det ud af den almindelige hverdag. På Færøerne har de deres egne butikker med sprut som hedder Rúsan. Så du kan kun købe sprut i den butik. Og den har kun åbent intil kl 18! :D

Og chupon, vildt nok med det rengøringsmiddel. Viser bare hvor fucked alkohol gør vores hjerner og hvor meget skade det kan gøre og gør. Er glad for der ikke skete mere.

Mvh Freesun

Dedikeret medlem

hej freesun, vildt at høre.. er du stresset for tiden?
mvh

Junior medlem

Hej :)

Jeg har været lidt stresset, men det var i septemer oktober da det skete første gang da jeg var ude med min veninde og vågnede op hjemme uden og vide eller kunne huske noget som helst. Det er helt sort, og jeg bor heller ikke tæt på Vesterbrogade. Så det er mig stadig en gåde i dag hvordan jeg kom hjem den aften. Har heller ikke ringet til nogen på min Telef. Og hvis jeg skulle have taget bussen skulle jeg have skiftet to gange, og kan ikke tage tog. Så ja det er sku lidt vildt. Jeg er ikke stresset mere, og det var jeg heller ikke i november da jeg var i Skagen. Det var helt afslappende. Men har haft det meget stramt overfor alkohol se sidste to år da jeg har haft så mange tættte det har mistet sig selv på vejen og alt andet os.. Hjem børn osv... Det er nok bedst bare og holde mig helt fra det da det heller ikke giver mig noget, jeg bliver træt og syns det slører det hele lidt. Men har gjort det for hyggens skyld sammen med de andre de gange jeg har drukket nu her på det sidste.

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg er desværre uenig med dig ^.

Alkohol skal ikke forbydes eller gøres værre end det er! Det er helt op til den enkelte person at styre sit indtag. Selvfølgelig er der folk som drikker så meget så de dør, men sådan ER det nu en gang med rusmidler. Men det kan ikke være rigtigt at JEG ikke må drikke en flaske rødvin "bare" fordi en anden ikke kan magte at stoppe i tide?

God jul :)

Junior medlem

Alkohol er det giftigste af alle de rusmidler og det nemmest og få fat på, så selvf skulle det været et af dem der blev stillet på en hylde hvor butikken åbner kl 10 og lukker igen kl 18. Der er så mange mennesker i Danmark der mister hjem børn hus arbejde forstand osv begrund af deres alkohol problem, så kom ikke for godt igang! Du snakker ud fra dit eget ego om alkohol da Du ikke engang kan se det aller største problem vi dansker har. Du kan sagtens købe din flaske vin bare fordi (Rúsan) lukker kl 18. Smiler

God jul til dig Os :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Blodsplat har selv haft et alkoholmisbrug, så han har erfaret det på egen krop...

Hvilken forskel skulle det gøre, at det kun blev solgt i butikker, der har åbent i det tidsrum? Nu skal der blot købes større mængde alkohol af gangen.
Min far er alkoholiker, og trods det så mener jeg stadig ikke, at der skal være strammere regler vedrørende alkohol. Det bør være op til os selv at styre vores indtag, og det mener jeg også bør gælde for andre rusmidler. Nogle mennesker kan tåle det ikke og andre kan ikke, og der må dem, der ikke kan tåle det, være stærke nok til at holde sig fra det.

Fuck forbud, det bringer intet godt med sig :joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]