Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 00:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.

Det er min første, og nok også sidste post herinde. Jeg håber at den er placeret det rigtige sted, ellers må i flytte den.

Jeg skulle prøve EMMA sammen med nogen venner for første gang i går. Vi kender hinanden godt, så jeg var rigtig tryg ved situationen og glædede mig meget. Vi kommer ned til min kammerat, og vi har allesammen taget alkohol med, da vi tænker at vi skal sidde og drikke lidt inden. Vi kommer kl 20.00 og vi beslutter os at tage en bombe kl 23.00. Vi drikker tæt indtil da, og jeg kan huske at jeg griber mig selv i at tænkte at jeg er blevet voldsomt beruset. Pludselig sidder jeg, og mine venner, med hver vores bombe. Efter at vi har taget den sidder vi og kigger lidt på hinanden, der sker ikke så meget, så efter et kvarters tid vælger en af mine kammerater at smide en ny bombe over til mig, måske ment som en joke, men jeg kan mærke at jeg er fuld og overmodig, og vælger derfor i min dumhed at tage den anden bombe - kun et kvarter efter den første. Der var måske doseret omkring 0.15 per.

Næsten direkte efter at have taget den anden bombe kan jeg mærke effekten. Det var meget tydeligt og noget af det sidste jeg virkelig kan huske. Jeg begynder at fryse, og det føles som om det starter ude ved fingerene og mine øjne begynder at flakke. Jeg er tydeligvis den første der bliver påvirket - mine venner sidder og kigger på mig og prøver at tale til mig og berolige mig, men jeg bliver vildt panikslagen og har en fornemmelse af at have taget alt for meget og at jeg ikke kan få luft. Her står hukommelsen af. Jeg er blevet lagt ned i en seng mens to af mine venner har lagt med mig igennem det værste. Nogen timer står jeg op ad sengen, og det kan jeg også huske tydeligt, - jeg husker at have det helt fantastisk, og at jeg bare svæver rundt og hallucinere det ene og det andet, men jeg kan kun huske det i meget små fragmenter. Overordnet set kan jeg intet huske.

Jeg har været meget påvirket af det dagen i dag. Både at oplevelsen var så kraftig, men også at have haft så voldsomt et blackout. Jeg har grædt meget af dagen, noget som jeg ellers aldrig gør, og det er svært for mig at forklare hvorfor, - måske over min egen dumhed og arrogance, men jeg er ikke selv helt klar over det. Jeg har selvfølgelig også den tanke i baghovedet at jeg kunne have taget permanent skade af det, bare ved denne første gang, og nu mere jeg tænker over det, nu mere overbeviser jeg selvfølgelig mig selv om at jeg har. Jeg føler ikke at jeg kan samle tankerne, og at en sætning er blevet lige det svære at formulere, - jeg tænker at det måske bare er ren placebo effekt, men det har påvirket mig meget. Jeg har tænkt på om jeg skulle snakke med en om min oplevelse. Jeg har snakket med mine venner, og de har, som det også fremkommer at ovenstående, været fantastiske igennem det hele.

Jeg kan bare mærke på mig selv at det vil komme til at sidde dybt i mig, og det nok bliver mit tidlige, men dog fornuftige exit fra den her verden. Det er uden sammenligning det voldsomste jeg har oplevet, og det skræmmer mig at jeg har sådan en person gemt i mig et sted.

Jeg håber at det er okay at jeg delte den her historie med jer - jeg ligger med min bærbar i sengen med psykopat feber, og jeg kan fornemme at der ikke bliver meget søvn i nat.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
0.15 er 150mg, hvilket i sig selv er for meget for en førstegangsbruger i mine øjne! man plejer at sige 80-100mg som første dosering, så kan man altid redosere hvis det ikke får dig i "boxen".
300mg er voldsomt på en gang.
til en anden gang så sørg for at læse ordenligt op på det stof du vil indtage, hvis du ikke har tidligere erfaringer med det.

Dedikeret medlem

Som der nævnes oven over er 300mg MDMA meget første gang >rigtig meget< hvilket det også er for de fleste erfarne MDMA brugere :). Men tag det roligt min ven - de symptomer du nævner er helt normale efter en tung tur på MDMA og specielt kan man godt have det lidt skidt hvis det endnu ud i noget lort dagen inden. Du skriver også du drak en masse alkohol ? Hvad med vand ? Det der typisk sker når folk som ikke ved bedre tager MDMA og drikker så glemmer de vand, og MDMA + alkohol = dehydrering som godt kan have givet dig dine blackout's osv. Så til en anden gang så prøv start med en 90-120mg og så lad være med at drikke alkohol inden. Daten i sig selv kan sagtens være nok :D.
Slap af og få noget søvn og mad dyrk lidt motion og så hold dig fra alkohol og andre stoffer - så er du dig selv igen før du får set dig om:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er på grund af sådan noget her at løse doseringsforslag i rækkeviden 1.5 til 2x egen kropsvægt er alt for sjusket og upræcist..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
altså blackout som at du besvimede eller ikke husker noget? det er meget normalt ikke at kunne huske noget efter MDMA påvirkning. selv en aften med 80 mg for mig kan sagtens ende med at jeg kun husker 2-3 situationer fra aftenen dagen efter. store mængder MDMA og alkohol er ikke nogen god kombination, har selv prøvet det flere gange og man bliver utroligt udkogt af det efter min mening + det er hårdt fysisk for kroppen.

for mig lyder det som placebo at du får angst osv efter 15-20 minutter af indtagelse af en bombe... selvom det er første gang og du havde fået 150 mg så lyder det meget hurtigt. en bombe virker først på mig efter ca 60 minutter.

det er ikke unormalt at blive følelses mæssigt ustabil efter MDMA, første gang jeg selv tog det havde jeg det dårligt i næsten 10 dage. jeg tog 250 mg første gang.

jeg er 100% sikker på at du kommer dig fuldstændigt igen, det med at hjernen er lidt langsommere er heller ikke unormalt, jeg har selv oplevet nærmest at blive analfabetisk når det kom til at læse en sætning få den til at give mening efter nogle dages MDMA binge. der går næppe mere end 14 dage før du er så god som ny.

go bedring

Medlem

Hvis du drikker én hel flaske vodka på en gang, så burde du heller ikke blive overrasket over at du besvimer og har det af helvede til dagen efter.

Bare lad denne oplevelse være dig en lærestreg, så du forhåbentlig tager bedre vare på dig selv i fremtiden. Du har højst sandsynligt ikke taget nogen skade, det er normalt at have det underligt i hovedet, være deprimeret og føle sig lettere retarderet i dagene efter sådan en tur.

Medlem

Jeg kan bare mærke på mig selv at det vil komme til at sidde dybt i mig, og det nok bliver mit tidlige, men dog fornuftige exit fra den her verden. Det er uden sammenligning det voldsomste jeg har oplevet, og det skræmmer mig at jeg har sådan en person gemt i mig et sted.

Havde ikke lige set du havde skrevet dette. Håber ikke det betyder hvad jeg tror det gør :?

Lige nu har du hvad der kaldes et comedown. Du har opbrugt din hjernes "glædesstof" serotonin.

Det er helt normalt at føle det som du gør lige nu, bare læs om alle de historier hvor folk har taget for meget MDMA. Bare rolig, om et par dage begynder du at føle dig bedre tilpas, det bedste du kan gøre lige nu, er at få masser af søvn, og masser af vitaminer og sund kost. Mælk, bananer, kylling, nødder og frø er alle madvarer som hjælper med at genskabe det serotonin du har opbrugt, og som hjælper dig hurtigere igennem denne midlertidige depression du nu oplever.

Medlem

Vær venlig at svar tilbage, vil nødig have at du skulle gøre skade på dig selv :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
Vær venlig at svar tilbage, vil nødig have at du skulle gøre skade på dig selv :(

er ret sikker på at han med det mente at det ville være hans exit fra "stofverdenen". sådan lyder det ihvertfald for mig når jeg læser det

Junior medlem

Hej alle, underskyld den sene tilbagemelding, men jeg tog rent faktisk på arbejde selvom jeg havde på fornemmelsen at jeg nok vilde melde mig syg.

Jeg stog op ved 9 tiden, og havde det egentlig okay. Så besluttede mig for at komme ud og få noget luft og spise en gang sund morgenmad. Jeg har ikke rigtig haft nogle appetit i løbet af dagen, men har snakket med mine venner omkring det, som har prøvet det før, og siger at det er ganske normalt, så jeg har tvunget en masse sund mad i mig i løbet af dagen.

Jeg har sabbathår og arbejder i en børnehave hvor jeg har været fra 11 til 16, og det var faktisk dejligt at komme lidt i gang og få tænkt på noget andet. Så selvom jeg stadig kan mærke, så har der uden tvivl været en drastisk bedring fra i går til i dag!

Junior medlem

Og ja, jeg kan godt se at det med "exit" skulle være blevet formuleret meget bedre, beklager, det gik lidt hurtigt og jeg var lidt omtåget. Jeg mente et exit fra det at tage stoffer, da jeg bare har fundet ud af at det ikke er noget for mig. Det har intet med selvmordstanker at gøre, og jeg føler mig slet heller ikke så depressiv her efter at være kommet hjem fra en flok glade børn! :)

Medlem

Når man tager syntetiske stoffer for første gang og så vælger at drikke sig fuld inden og oven i købet tager en dobbelt dosis i en form for kådhed eller "showing off", så er man for umoden til at rode med stoffer.

'nuff said.

Junior medlem

Når man tager syntetiske stoffer for første gang og så vælger at drikke sig fuld inden og oven i købet tager en dobbelt dosis i en form for kådhed eller "showing off", så er man for umoden til at rode med stoffer.

'nuff said.

Hej Tjalde.

Du har helt ret, jeg er også tit decideret bange for mig selv når jeg er fuld, og det er netop derfor at jeg ikke skal være i nærheden af det. Og det kommer muligvis også til at gælde alkohol engang i fremtiden - jeg har bare utroligt svært ved at håndtere det, og det må jeg bare se i øjnene.

Lige back on topic hurtigt. 3 dag efter jeg har taget det. Jeg følger mig på ingen måde deprimeret her til morges. Tog på arbejde og alt var fint, men jeg føler stadig at jeg har en trykken på hovedet, eller en fornemmelse af at mit hoved er lidt tungt i det. Jeg fik også en voldsom hovedpine på arbejde så jeg måtte tage noget smertestillende. Jeg har læs mig frem til at det skulle være ret normalt grundet nogle balancer mellem stoffer i hovedet der lige skal udrette sig selv. Men jeg vil gerne lige høre om det er noget som andre har oplevet?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45

'nuff said.

Hej Tjalde.

Du har helt ret, jeg er også tit decideret bange for mig selv når jeg er fuld, og det er netop derfor at jeg ikke skal være i nærheden af det. Og det kommer muligvis også til at gælde alkohol engang i fremtiden - jeg har bare utroligt svært ved at håndtere det, og det må jeg bare se i øjnene.

Lige back on topic hurtigt. 3 dag efter jeg har taget det. Jeg følger mig på ingen måde deprimeret her til morges. Tog på arbejde og alt var fint, men jeg føler stadig at jeg har en trykken på hovedet, eller en fornemmelse af at mit hoved er lidt tungt i det. Jeg fik også en voldsom hovedpine på arbejde så jeg måtte tage noget smertestillende. Jeg har læs mig frem til at det skulle være ret normalt grundet nogle balancer mellem stoffer i hovedet der lige skal udrette sig selv. Men jeg vil gerne lige høre om det er noget som andre har oplevet?

Ja, det er helt normalt, har i hvert fald haft det et par gange dagene efter nogle MDMA ture. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]