Hej igen tak for svarene. Jeg har stadig søvnproblem, men min værste nøjer er på en lr anden måde forsvundet, jeg er kommet lidt ned på jorden igen og det er rart. Jeg vil gerne komme det til livs på en eller anden måde og føler mig lidt mere parat til at arbejde på det nu end i lørdags. Men jeg er dødtræt, har det som om nogen har ridset indersiden af mit kranie, er ikke sikker på at jeg skal tage på job idag. Tror jeg vil svare ved at skrive til kommentarerene herinde
amøbedrengen skrev:
når du falder i søvn om morgenen efter du er vågnet og har lagt vågen et stykke tid, hvor længe sover du så?
Jeg vågner ved 4 om natten ca. og ligger til ca. 7 tror jeg måske lidt senere endda, har ikke villet kigge på klokken fordi jeg tænker at det vil stresse mig endnu mere. Så sover jeg måske til 10.30 da jeg normalt er forholdsvis A-menneske, men det blvier noget meget let, drømmerisk søvn og jeg bliver ikke udhvilet.
Elven skrev:
Detoxen må tiden stå for, evt. suppleret med lidt motion, så din krop bliver naturligt træt.
Det lyder ikke helt almindeligt at få søvnbesvær i flere måneder, bare fordi man har røget lidt. Er du sikker på, at det virkelig skyldes hashen og ikke stress eller lignende?
Din søvnløse periode i sommers lyder til at have været en slem omgang, og jeg forstår din frustration nu hvor det vender tilbage, men pas på med at lade katastrofetankerne få frit løb, da frygt for søvnløshed i sig selv kan forårsage det. Synes din angst og følelse af kontroltab over livet er nogle meget voldsomme reaktioner på "lidt" søvnløshed.
Hvis jeg var dig ville jeg helt klart snakke med nogen om det og gå til lægen hvis det ikke blev bedre.
Held og lykke fremover.
Jeg blev glad for at læse det her fordi du har fat i noget, man hører jo mest om folk der har svært ved at sove
efter de har holdt op med at ryge. Altså jeg blev deprimeret er jeg ret sikker på jeg vil kalde det, men det er jo også en slags stress, følelsesmæssig stress over at ikke kunne hvad man plejer, mindreværd osv. Jeg kom jo bagud i skolen og var ikek social og alt det der og følelsen af at livet gled forbi mig( mens jeg var ung endda) var stressende på en måde ja. Det kan self have meget med det at gøre, men jeg vil også sige at jeg var ok afslappet til tider i den periode (august- start nov) fordi jeg ligesom bare havde vænnet mig til at vågne kl 4 der, og alligevel skete der ingenting med mit søvnmønster. Det føltes så absurd.
Jeg er kommet lidt ned på jorden igen heldigvis, men selvom jeg gerne vil tro at tankerne styrer rimelig meget hvordan du har det, så er jeg aligvel lidt en pessimist (jvnf ovenstående) fordi jeg oplevede hvordan ingenting ændrede på mit søvnmønster der sidste gang.
Grunden til at jeg blev så bange lørdags var jo bare at jeg har oplevet det her før og frygten for 3 mpåneder af det samme hylede mig helt ud af den. Jeg var en helt lost cause

Til de sidste kommentarer:
Jeg er ikek ude efter metoder til at kunne ryge (selvom jeg har lidt lyst, jesus jeg bliver nok aldrig voksen

) Jeg vil bare geren så hurtig muligt tilbage til en normal dagligdag så jeg kan komme på arbejde og komme videre i mit liv. Står på et sted hvor jeg lige har færdiggjort min HF og tænker at jeg må igang med noget efter sommeren som jeg brænder for, har brugt meget af mit liv på bare at vente og ikke tage mig sammen til ting.
Jeg fik sovepiller sidste omgang, men de virkede ikke på mig. Vilket jeg synes er ret vildt, sidder lige og læser lidt på indllægssedlen og det er altså noget giftigt stads, især hvis det ikek lykkes at få 7-8 t søvn står der at man kan få hukommelsestab. Desuden kan man forværre eller skjule angstsymptomer som jeg indimellem har haft en smule af, hvertfald psykisk, ikke så meget fysisk længere. De kom efter sidste gang med søvnløshed hvor jeg begyndte at blive meget bange for at mødes med folk og at lave aftaler, læse sms 'er som jeg vidste omhandlede at mødes/aftale noget. Men det er som om det er gået nogenlunde i sig selv igen, hvilket jo er positivt. Men derfor har jeg endnu mindre lyst til at alt sådan noget skal komme igen og jeg vil derfor bare gerne hurtigt ud af det her, det er self ikke sikkert at det går, men jeg er hvertfald lidt mere positivt stemt omend dødtræt.
Tak for svar, sorry at jkeg bruger jer som psykologisk pude, men kan bare mærke at det er rart at sidde og skrive ned. Så kan i take it or leave it

Men en sidste ting, der er ikke nogen der ved noget om stoffer i cannabis som har med søvnløshed at gøre? Hvor lang tid er det nu man siger hash bliver i kroppen efter indtagelse.
Og det der med detox igen, kan det lade sig gøre? Altså at prøve at hjælpe det hurtigere ud? Hva er vi så ude i , masser af vand og motion?