Hej, jeg begyndte at ryge hash i 9. klasse en gang imellem, og det begyndte hurtigt at tage overhånd. Mine venner og jeg begyndte at ryge tit, altså næsten hver dag. Har egentlig aldrig haft problemer med effekterne fra hash, udover jeg lige har prøvet nogle green outs, men de gange havde jeg også røget for meget. Jeg sidder nu her og har afsluttet 2.g og har haft nogle mærkelige symptomer i tiden op til sommerferien og her i ferien.
Det startede med at jeg røg nogle joints med mine venner, efter nogle timer ville jeg få det dårligt. Her var symptomerne hovedpine (typisk højre øje), svedture og bare generelt ubehag. Disse symptomer var faktisk on and off, for nogle gange kunne jeg ryge uden at jeg fik det dårligt andre gange kunne jeg ikke. Faktisk fik jeg en ordenlig tur natten op til min fysik skriftlig årsprøve. Her havde jeg røget nogle joints med en ven også taget hjem og prøvet på at sove, men så fået en dårlig tur næsten et panik anfald. Jeg fik kun sovet meget få timer, og havde kinda samme symptomer til prøven, dog slet ikke så værst. Det forsvandt dog, og jeg begyndte igen med at ryge (endda efter prøven). Det gik så fint i nogle uger, hvor jeg måske nogle gange fik det en smule dårligt, men ikke noget specielt.
Det værste var for lidt over 1 uge siden. 2 timer efter jeg havde røget en dejlig pind, hvor jeg egentlig havde haft det godt ville jeg lige have en pizza. Her havde jeg forvarmet ovnen, og da vores ovn nogle gange fucker hvis man ikke rengøre den, kommer der en klam røg ud af den. Efter jeg fik lugtede lidt til det, begyndte jeg at få det dårligt og lidt senere begyndte jeg at få åndenød og næsten et panik anfald. Jeg er næsten sikker på at det er mig selv der byggede de her symptomer op psykisk, da jeg tænkte utroligt meget på det, som sikkert gjorde det værre.
Derefter kom og gik åndenød og lidt ubehag en gang imellem (selvom jeg slet ikke havde røget). Jeg opdagede også at hvis jeg lavede noget (spillede fodbold, var sammen med venner f.eks.) ville mine tanker forsvinde fra disse symptomer og jeg ville egentlig have det meget godt. Det blev hurtigt svært at falde i søvn, da jeg typisk kom til at tænke meget på det der og nogle gange pludselig fik et anfald med åndenød. Dette har jeg faktisk haft i næsten en uge hvor det er kommet og gået, det er først nu hvor jeg ikke har det så slemt. Har de sidste par dage bare lægget i sengen og set tv hele dagen da jeg ikke orkede andet, men efter jeg er begyndt at komme lidt ud af sengen er det faktisk blevet bedre.
Jeg prøvede i dag at ryge igen efter 5 dages pause, hvor det gik elendigt og jeg fik det dårligt med de samme symptomer. Fik det bedre 2 timer efter og har det egentlig fint nu. Det jeg har været meget nervøs for er, at jeg har haft dette åndenød pis selvom jeg ikke har suget, men tænker det lidt som måske eftervirkning af det jeg har oplevet også pga. jeg har tænkt så meget på det.
Jeg er nu næsten fastbesluttet på at holde mig væk fra hash, men problemet er jeg bliver tit fristet til at suge når jeg har en god dag. Jeg har bare tænkt meget over hvad det er og om det er noget jeg skal bekymre mig om på længere sigt. Har læst historier om folk der har røget i mange år, hvor de så pludselig får dårlige effekter fra weed, kunne det være det? Har min krop/sind ændret sig til ikke længere at kunne tåle hash?
Jeg prøver at søge efter nogle svar på hvad det kunne være og hvad jeg skal gøre i fremtiden.
Tak fordi du læste mit topic, og jeg håber ikke det er helt uforståelig